Gå til innhold

Angst, halsproblemer, Tolvon og Atarax

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Sliter med en del angstproblematikk. Tidligere har det artet seg mest i form av sosial angst og generalisert angstlidelse. Også vært opptatt av helse, men svakere. Gått på Tolvon i to år og forsøkte for noen måneder siden å supplere dette med Zoloft. Det gikk veldig galt. Fikk panikk-anfall og mange fysiske bivirkninger. Sluttet å ta Zoloft etter en uke, etter samråd med lege. Men etter dette har jeg slitt veldig med helsen og med frykt for å dø. Har hatt halsproblemer siden begynnelsen av desember, cirka tre uker etter Zoloft-prosjektet. Men det sammenfaller også med at jeg la om kostholdet litt, fra vegansk til å inneholde egg og etterhvert fisk. Samtidig halverte vi gradvis Tolvon-dosen også fordi jeg ville slutte med medisin. Kostholdsendringen og Tolvon-reduksjonen skjedde rett før halsproblemene begynte. Har lest litt rundt på nett og leste om noen andre som hadde opplevd dette etter å ha redusert eller kuttet ut Tolvon eller Remeron. En person hadde en teori om at dette hadde med histamin å gjøre og at eventuelle intoleranser og allergier kom tydeligere frem. Kan det være noe i dette? Videre ønsker jeg å slutte med Tolvon helt, men er redd for at jeg vil slite med å sove. Har lest om Atarax og syns det virket som en bra medisin, men leser også at det skal gis når andre typer behandling ikke er mulig eller ønskelig og at det ikke skal gis hvis det samtidig foreligger en depresjon. Jeg har sannsynligvis en mild til moderat depresjon, selv om jeg anser angst for å være hovedproblemet. Jeg ønsker ikke å bruke noe antidepressiva på grunn av dårlig erfaring både med Zoloft og tidligere Cipralex som jeg gikk på i ett år (økt aggresjon). Tolvon har fungert greit, men gjør meg slapp og dvask. Føler at allmennleger har begrenset med kunnskap om antidepressiva og angstdempende medisin. Jeg ønsker så lite som mulig, men samtidig er angsten ganske markant. Det jeg synes høres bra ut med Atarax er at jeg ikke trenger å ta den hele tiden, men kan ta den ved behov. Det høres veldig fint ut som overgang til å bli medisinfri. Man kan jo ikke "eksperimentere" på samme måte med rene antidepressiva. Men hvorfor er Atarax blant sistevalgene i behandling av angst? Og hvis det viser seg at jeg har noen form for allergi, vil ikke Atarax kunne hjelpe både mot allergien og angsten? Er det farlig å bruke Atarax mot angst og/eller allergi om man har mild depresjon? Lurer også på om halsproblemene paradoksalt kan skyldes reduksjonen av Tolvon-dosen på den måten at det har redusert immunforsvaret, slik en av de sjeldne bivirkningene er? Vet (og har merket) at Tolvon virker litt ulikt avhengig av dosering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...