Gjest Lise Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Forrige helg tråkket jeg over med ankelen, dette har også skjedd flere ganger før. Da la jeg på en ispose, og hevelsen har gått noe ned. Nå etter 5 dager, har jeg blåmerke under ankelen og rundt område på ankelen, og foten min er hoven. Jeg kan gå på foten min, men jeg merker at jeg har litt smerter. Hva kan dette være?, og burde jeg gå til legen med dette?Til legen det hadde vært fint om du hadde svart meg så raskt som mulig, for det begynner og haste nå, ellers så vil jeg takke for svar på forhånd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Lise. Dette er en vanlig ankelforstuvning med hevelse som etter hvert kan bli både blå og gul. Noen fibre i sidebåndene blir revet over og det kommer gjerne en liten blødning også. Det kan ta 3-4 uker før du føler at ankelen er god igjen. Førstehjelp er å legge på is så raskt som mulig og kanskje en komprimerende bandasje også. Legen din kunne neppe foreslå noe særlig mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.