Gå til innhold

ankelforstuing?

Gjest Lise

Anbefalte innlegg

Forrige helg tråkket jeg over med ankelen,

dette har også skjedd flere ganger før. Da la jeg på en ispose, og hevelsen har gått noe ned. Nå etter 5 dager, har jeg blåmerke

under ankelen og rundt område på ankelen, og foten min er hoven. Jeg kan gå på foten min, men jeg merker at jeg har litt smerter. Hva kan dette være?, og burde jeg gå til legen med dette?Til legen det hadde vært fint om du hadde svart meg så raskt som mulig, for det begynner og haste nå, ellers så vil jeg takke for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Lise.

Dette er en vanlig ankelforstuvning med hevelse som etter hvert kan bli både blå og gul. Noen fibre i sidebåndene blir revet over og det kommer gjerne en liten blødning også. Det kan ta 3-4 uker før du føler at ankelen er god igjen.

Førstehjelp er å legge på is så raskt som mulig og kanskje en komprimerende bandasje også. Legen din kunne neppe foreslå noe særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...