Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja...

Mandag - 45 min styrke

Onsdag - gikk/jogget til jobben, 8,7 km / 86 min

Fredag - syklet til og fra jobben, tilsammen 16,7 km / 81 min

Søndag - en times geocaching med ungene (fant 3 av 3 cacher!), men kan ikke akkurat kalles trening egentlig...

Ikke noen høydare-uke, men jeg har ikke spist godis da! Om jeg har spist brownies, kjeks og nystekte hvite kakemenn? Tja... *skraper litt med foten og ser ned i bakken*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397540-ukas-trening-uke-10-2014/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja...

Mandag - 45 min styrke

Onsdag - gikk/jogget til jobben, 8,7 km / 86 min

Fredag - syklet til og fra jobben, tilsammen 16,7 km / 81 min

Søndag - en times geocaching med ungene (fant 3 av 3 cacher!), men kan ikke akkurat kalles trening egentlig...

Ikke noen høydare-uke, men jeg har ikke spist godis da! Om jeg har spist brownies, kjeks og nystekte hvite kakemenn? Tja... *skraper litt med foten og ser ned i bakken*

Hehe... kreativ definisjon av godis ;-) Det må være en variant av positiv tenkning å utelukke Brownies, kjekt og kakemenn fra godis-begrepet!

Uansett så er det bra at våren er i gang, siden vi ikke fikk noen vinter. Denne uka skal jeg finne frem sykkelen min og få gjort den klar for ny sesong:-)

Hehe... kreativ definisjon av godis ;-) Det må være en variant av positiv tenkning å utelukke Brownies, kjekt og kakemenn fra godis-begrepet!

Uansett så er det bra at våren er i gang, siden vi ikke fikk noen vinter. Denne uka skal jeg finne frem sykkelen min og få gjort den klar for ny sesong:-)

Godis = godterier = sjokolade og drops og gelegodis og sånt. Nemlig.  -_-

Annonse

påskelilje

Åhhhhhh, lyst på digg... Boller, sports lunch, smågodt... :( :(

Oh - fristelse - vik fra meg!

Kom på at jeg skiller egentlig slik:

• Vanlig mat (grønnsaker, frukt, brød, pålegg, middag, osv)
  • Usunn mat (boller, kaker, desserter, is, vafler osv)
  • Chips/ostepop/brus/øl/vin  osv (kosemat/-drikke)
  • Godteri (lakris, sjokolade, vingummi, drops osv)

Oh - fristelse - vik fra meg!

Kom på at jeg skiller egentlig slik:

• Vanlig mat (grønnsaker, frukt, brød, pålegg, middag, osv)
  • Usunn mat (boller, kaker, desserter, is, vafler osv)
  • Chips/ostepop/brus/øl/vin  osv (kosemat/-drikke)
  • Godteri (lakris, sjokolade, vingummi, drops osv)

Det er godteri jeg skal unngå i første omgang, men det er klart det hjelper nada, hvis jeg isteden spiser en pakke kjeks og en pose boller.... Men skjønner hvordan du tenker!

Åh, nå har jeg så lyst på noe... Godt eksempel på hva lite søvn og stress i heimen resulterer i :(

*hehe* Me too. :) Jeg trener såpass mye for tiden at jeg kan spise litt kaker og kjeks i helgen om jeg vil. Og det gjør jeg. :)

Det er bra! Blir en dessert i alle fall i helga her og. Men nå har jeg en god foccacia her, spm jeg har lyst til å spise opp :( Tror jeg må kutte lettbrus og nå. Tror det også trigger i tillegg.

Det er bra! Blir en dessert i alle fall i helga her og. Men nå har jeg en god foccacia her, spm jeg har lyst til å spise opp :( Tror jeg må kutte lettbrus og nå. Tror det også trigger i tillegg.

Lettbrus trigger helt klart søtsuget for mange, kroppen kjenner bare at den får noe søtt, ikke at det kalorifritt.

Annonse

AnonymBruker

Lettbrus trigger helt klart søtsuget for mange, kroppen kjenner bare at den får noe søtt, ikke at det kalorifritt.

Neppe for mange siden det ikke finnes dokumentasjon på at så skjer. Se et av svarene til professor Hjelmesæth her http://tpn.vg.no/intervju/lettbrus-myter-og-fakta/3262

Anonymous poster hash: 5da80...f92

Neppe for mange siden det ikke finnes dokumentasjon på at så skjer. Se et av svarene til professor Hjelmesæth her http://tpn.vg.no/intervju/lettbrus-myter-og-fakta/3262 Anonymous poster hash: 5da80...f92

Men det frister mye mer med usunn mat sammen med brus.

Neppe for mange siden det ikke finnes dokumentasjon på at så skjer. Se et av svarene til professor Hjelmesæth her http://tpn.vg.no/intervju/lettbrus-myter-og-fakta/3262

Anonymous poster hash: 5da80...f92

En lege som sitter og mener seriøst at det er helt uproblematisk at man drikker flere liter lettbrus om dagen har jeg store problemer med å ta alvorlig.

En lege som sitter og mener seriøst at det er helt uproblematisk at man drikker flere liter lettbrus om dagen har jeg store problemer med å ta alvorlig.

Så vidt jeg vet, så er Hjelmesæth en av de med mest kompetanse på overvektsproblematikk i Norge, så jeg tenker det er all grunn til å ta fyren alvorlig. Men det vil jo alltid være slik at enkeltindivider kan reagere negativt på ting flertallet tolererer helt greit.

Jeg tror ikke jeg legger på meg av cola zero, men jeg er som sagt overbevist om at jeg får mer lyst på usunn og mer mat når jeg drikker brus.

Det er vel nettopp et eksempel på at  det spiller liten rolle hva som er dokumentert i forskning dersom du selv har erfaring for det motsatte. Hjelper jo ikke deg om forskningen ikke har klart å dokumentere det fenomenet du selv opplever ;-)

Det er vel nettopp et eksempel på at  det spiller liten rolle hva som er dokumentert i forskning dersom du selv har erfaring for det motsatte. Hjelper jo ikke deg om forskningen ikke har klart å dokumentere det fenomenet du selv opplever ;-)

Ja, nå har jeg ikke prøvd veldig lenge uten brus da. Så mener ikke å generalisere utover egen opplevelse altså. Kan godt hende vann og smågodt er fristende etter hvert om brisen kuttes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...