Gjest Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 hei,vet ikke om dette er rette plassen men jeg trenger bare å dele dette med noen.er veldig deprimert nå og tenker så mye på å avslutte alt at jeg blir redd meg selv. jeg tør ikke ta kontakt med legen,for jeg er livredd for å bli tvangsinnlagt på psyk.nå er det helg og ekstra ille. klarer ikke å ringe legevakt eller noe,for jeg klarer ikke å få ut ett ord. what to do? 0 Siter
cilie Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 hei,vet ikke om dette er rette plassen men jeg trenger bare å dele dette med noen.er veldig deprimert nå og tenker så mye på å avslutte alt at jeg blir redd meg selv. jeg tør ikke ta kontakt med legen,for jeg er livredd for å bli tvangsinnlagt på psyk.nå er det helg og ekstra ille. klarer ikke å ringe legevakt eller noe,for jeg klarer ikke å få ut ett ord. what to do? Kan du ringe noen du kjenner? 0 Siter
frosken Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 hei,vet ikke om dette er rette plassen men jeg trenger bare å dele dette med noen.er veldig deprimert nå og tenker så mye på å avslutte alt at jeg blir redd meg selv. jeg tør ikke ta kontakt med legen,for jeg er livredd for å bli tvangsinnlagt på psyk.nå er det helg og ekstra ille. klarer ikke å ringe legevakt eller noe,for jeg klarer ikke å få ut ett ord. what to do? Prøv å huske at det er forskjell på tanker og handlinger. Det at du tenker mye på å avslutte alt er ikke farlig så lenge du holder godt fast ved at du ikke skal handle. Det er sjelden folk blir tvangsinnlagt dersom de søker hjelp og samtidig formidler at de ønsker å overleve. Hvis du bor på et sted hvor de har god psykiatrisk legevakt - eller evt. et lavterskeltilbud innen psykiatri du kan ringe til, så ville jeg tatt kontakt. Hvis det kun er vanlig legevakt, så er det ofte ikke så mye hjelp i å ta kontakt en fredag kveld. Kanskje du kan skrive litt mer her inne om hva i livet ditt du opplever som vanskelig? 0 Siter
villakulla Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 Kan du ringe noen du kjenner? orker ikke det 0 Siter
cilie Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 orker ikke det Se på svaret til Frosken. Du kan jo også skrive her, så du er sysselsatt. 0 Siter
villakulla Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 tror ikke jeg klarer å fortelle om alt,det er litt komplisert. har aldri hatt det sånn som dette,så det skremmer meg hvilke tanker jeg har i hodet nå. har til og med tenkt hvordan jeg skal avslutte livet - vet at det er forskjell på tanke og handling men jeg vet ikke om jeg velger det ene eller det andre. tenk så herlig å bare få slippe alt tenker jeg. klarer ikke å spise noe og søvn er virkelig oppskrytt!har mareritt hver natt og det er virkelig pyton,har ikk hatt disse marerittene på over 20 år. de går på at jeg ble misbrukt og voldtatt av min morfar over lengre tid.det begynte vel når jeg var 6 år og vart til jeg var 12-13 år. det er det første overgrepet som er verst og som jeg drømmer mest om for tiden. off nå deler jeg kanskje litt vel mye her men det får bare gå. 0 Siter
villakulla Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 ja,går til psykolog,men sliter veldig med å klare å snakke om meg selv. skriver endel istedet. hun vet nok ikke helt hvor gale det er nå. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 tror ikke jeg klarer å fortelle om alt,det er litt komplisert. har aldri hatt det sånn som dette,så det skremmer meg hvilke tanker jeg har i hodet nå. har til og med tenkt hvordan jeg skal avslutte livet - vet at det er forskjell på tanke og handling men jeg vet ikke om jeg velger det ene eller det andre. tenk så herlig å bare få slippe alt tenker jeg. klarer ikke å spise noe og søvn er virkelig oppskrytt!har mareritt hver natt og det er virkelig pyton,har ikk hatt disse marerittene på over 20 år. de går på at jeg ble misbrukt og voldtatt av min morfar over lengre tid.det begynte vel når jeg var 6 år og vart til jeg var 12-13 år. det er det første overgrepet som er verst og som jeg drømmer mest om for tiden. off nå deler jeg kanskje litt vel mye her men det får bare gå. Det er ikke rart du sliter med den bagasjen du bærer med deg, fælt at du må streve med disse marerittene. Håper du får hjelp for dette kan du ikke slite med alene. 0 Siter
frosken Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 tror ikke jeg klarer å fortelle om alt,det er litt komplisert. har aldri hatt det sånn som dette,så det skremmer meg hvilke tanker jeg har i hodet nå. har til og med tenkt hvordan jeg skal avslutte livet - vet at det er forskjell på tanke og handling men jeg vet ikke om jeg velger det ene eller det andre. tenk så herlig å bare få slippe alt tenker jeg. klarer ikke å spise noe og søvn er virkelig oppskrytt!har mareritt hver natt og det er virkelig pyton,har ikk hatt disse marerittene på over 20 år. de går på at jeg ble misbrukt og voldtatt av min morfar over lengre tid.det begynte vel når jeg var 6 år og vart til jeg var 12-13 år. det er det første overgrepet som er verst og som jeg drømmer mest om for tiden. off nå deler jeg kanskje litt vel mye her men det får bare g Du har det tydeligvis veldig vanskelig akkurat nå, men det er jo ingen grunn til at du ikke skal kunne få det bedre igjen. Går du kun til psykolog eller bruker du også medisiner? 0 Siter
villakulla Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 jeg går på anti depresiva ja,de heter wellbutrin tror jeg. men jeg tror jeg slutter me dem,syns bare alt blir verre.har brukt dem i 6 uker nå. 0 Siter
Gjest Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 jeg går på anti depresiva ja,de heter wellbutrin tror jeg. men jeg tror jeg slutter me dem,syns bare alt blir verre.har brukt dem i 6 uker nå. Jeg trodde aldri jeg skulle bli bra igjen. Hadde prøvd det meste av medisiner og behandling. Men jeg ble bra til slutt. Føler livet er godt og verdt å leve nå. Jeg vet ikke om 6 uker er nok å prøve ut medisiner, men det finnes mange flere. Og noen ganger må flere kombineres for å få bra nok effekt. Du må ikke gi opp men stå på til dere finner noe som gir bra nok effekt. 0 Siter
frosken Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 jeg går på anti depresiva ja,de heter wellbutrin tror jeg. men jeg tror jeg slutter me dem,syns bare alt blir verre.har brukt dem i 6 uker nå. Jeg synes du skal bestille time hos fastlegen din på mandag. Du bør fortsette med medisinene til du har snakket med fastlegen. Kanskje det er aktuelt å prøve høyere dose eller andre medisiner; man bør aldri bare slutte med medisiner uten å drøfte det med legen først. 0 Siter
villakulla Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 takk for svar fra dere, jeg har tenkt meg ut litt nå,gå en tur. 0 Siter
cilie Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 takk for svar fra dere, jeg har tenkt meg ut litt nå,gå en tur. God tur! Frisk luft og mosjon kan hjelpe litt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 takk for svar fra dere, jeg har tenkt meg ut litt nå,gå en tur. Frisk luft er bra, håper du får sove uten mareritt i natt. 0 Siter
villakulla Skrevet 15. mars 2014 Skrevet 15. mars 2014 det ble ingen god natt idag heller,og jeg vet snart ikke hva jeg gjør. tenker at jeg må ut å gå en tur men tør ikke midt på natta og er bare skjelven etter ikke å ha spist på noen dager. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. mars 2014 Skrevet 15. mars 2014 det ble ingen god natt idag heller,og jeg vet snart ikke hva jeg gjør. tenker at jeg må ut å gå en tur men tør ikke midt på natta og er bare skjelven etter ikke å ha spist på noen dager. Hvor mye wellbutrin bruker du? Jeg synes du skal ta kontakt med legen ved første anledning. Hvorfor er du så redd for å bli tvangsinnlagt? For det første så tror jeg det skal ganske mye til for å bli det, og for det andre, om du skulle bli det så vil du iallefall få hjelp. Det må være bedre enn slik du har det nå. 0 Siter
villakulla Skrevet 15. mars 2014 Skrevet 15. mars 2014 jeg går på 150 gr tabletter.vet at det er 300gr og men ønsker ikke å gå på det,er konstant kvalm av de. jeg er redd for å bli innlagt fordi det skjedde da jeg var 17 år,det var virkelig en vond opplevelse og jeg syns ikke det hjalp noen ting.opplevde å bli lagt i belte da jeg fikk mareritt og det var veldig traumatiserende for meg. grunnen til at jeg ble lagt inn den gang var at alt om misbruket kom fram for dagen og jeg var så langt nede og ville bare dø! er jo sånn jeg har det nå og,men har ikke hatt det slik siden den gang. 0 Siter
frosken Skrevet 15. mars 2014 Skrevet 15. mars 2014 Jeg synes du skal forsøke å fokusere på egenomsorg akkurat denne helgen. Sørg for å få i deg næring, det å ikke spise forverrer situasjonen din betraktelig. Spis små porsjoner og velg noe du har litt lyst på. Ta på deg klær som er gode å ha på seg. Gå deg en liten tur sånn at du får litt dagslys. Se på noe på tv som kan avlede deg litt. Tenk at du skal organisere dagen slik du ville gjort dersom du skulle ta godt vare på en person som hadde det vanskelig og som du ville forsøke å gjøre det litt bedre for. Du sier jo at du ikke har hatt det slik siden du var 17. Det kan du minne deg selv om, for det betyr jo at du kommer til å få det bedre igjen denne gangen også. Det er for øvrig viktig at du snakker med både din psykolog og din fastlege om hvordan du har det. Kanskje bør det gjøres endring i medisineringen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.