Gå til innhold

depresjon

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja,skal prøve å skjerpe meg til imorgen og gjør det som bør gjøres!

Høres bra ut.  Jeg ønsker deg lykke til.  :)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• villakulla

22

• frosken

12

•  cilie

3

Skrevet

du har selvfølgelig rett!!det er bare å klare å gjøre det og. men jeg kan gjerne sende brevet heller,selv om det er skikkelig teit!! men tror det må bli til det,noe annet kan jeg ikke klare nå tror jeg. takk for svar

Det er fint at du skriver brev. Grunnen til at jeg synes du helst skal levere det på legekontoret, er at jeg synes det haster at du får snakket med legen og dersom du sender det med post går det bort 1-2 dager. Du bør snakke med legen denne uken. Når skal du til din psykolog? Viktig at du snakker ordentlig om hvordan du har det når du er der også.

Skrevet

skal til psykologen på torsdag,prøver å skrive litt til henne for jeg er redd jeg ikke klarer å si noe om hvordan ting er akkurat nå.

Skrevet

må bare få ut litt her siden det er natt og jeg ikke får sove alikevel. har nå skrevet 4 tettskrevne sider som jeg tenker å gi psykologen på torsdag (og det håper jeg at jeg klarer) skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne snakket med henne istedet men dette får være en begynnelse! har nettopp våknet av ett mareritt igjen,hvor jeg bare skrek når jeg våknet og klarte ikke å slutte. tenkte jo at nå klikker det for meg. men jeg tror det var en bra ting,jeg snakka høyt med meg selv og skjelte ut han som har skylden for å ha ødelagt så mye i livet mitt. herregud,han har vært død i mange år,men likevel holdt ett jerngrep om meg.han har ødelagt så mange liv (tror det er over 40 barn han misbrukte) nå må det være nok. tar nok lang tid dette men har bestemt at nå skal jeg komme meg opp av dette mørke hullet!!imorgen skal jeg tvinge i meg mat og gå en lang (eller kort) tur.god natt fra meg og takk for gode tilbakemeldinger-det har faktisk hjulpet veldig!!!

Skrevet

det var den optimismen! nå orker jeg ikke mer!!!

nå gikk jeg rett på en smell,forstå ingenting lenger.

Skrevet

det var den optimismen! nå orker jeg ikke mer!!!

nå gikk jeg rett på en smell,forstå ingenting lenger.

Bra at du har skrevet til psykologen. Sørg for å få formidlet hvordan du har det.

Skrevet

helt ærlig,tror jeg ikke jeg klarer å komme meg til psykologen. og tenker bare at da er det ikke så mye mer å gjøre.jeg tror motet svikter helt nå. og jeg vet om alt jeg burde gjøre men det nytter ikke når jeg blir helt handlingslammet.

Skrevet

jeg vet at dette bare er helt feil,å la seg selv synke så lavt!! men jeg kan ikke noe for det-det er bare så vondt.tror folk som kjenner meg hadde fått sjokk av meg nå,jeg er alltid den med godt humør,som er klovnen på jobben-de skulle sett meg nå! og hvem av dere hadde trodd at jeg faktisk jobber i helsevesenet???det hadde hvertfall ikke jeg. nå skal jeg ikke plage dere mer med mine innlegg,det blir bare patetisk og jeg liker meg virkelig ikke nå!!

Skrevet

Jeg trodde aldri jeg skulle bli bra igjen. Hadde prøvd det meste av medisiner og behandling. Men jeg ble bra til slutt. Føler livet er godt og verdt å leve nå.

Jeg vet ikke om 6 uker er nok å prøve ut medisiner, men det finnes mange flere. Og noen ganger må flere kombineres for å få bra nok effekt. Du må ikke gi opp men stå på til dere finner noe som gir bra nok effekt.

Kan jeg spørre hva som feilet deg og hvilken hjelp og medisiner som eventuelt hjalp? Jeg har en veldig tung periode om dagen, og ser svært mørkt på fremtiden. Har prøvd cipralex i kun tre uker, men jeg fikk så mye mer angst. Har også prøvd tolvon uten særlig effekt, og nå går jeg på remeron. en sikkert altfor lav dose. Skulle så ønske at jeg kunne se et lys i enden av tunnellen, men det klarer jeg ikke nå.  Blir så glad av å høre om andre som har følt det på samme måten, men som har fått det bedre. Det gir meg håp. :)

Skrevet

Kan jeg spørre hva som feilet deg og hvilken hjelp og medisiner som eventuelt hjalp? Jeg har en veldig tung periode om dagen, og ser svært mørkt på fremtiden. Har prøvd cipralex i kun tre uker, men jeg fikk så mye mer angst. Har også prøvd tolvon uten særlig effekt, og nå går jeg på remeron. en sikkert altfor lav dose. Skulle så ønske at jeg kunne se et lys i enden av tunnellen, men det klarer jeg ikke nå.  Blir så glad av å høre om andre som har følt det på samme måten, men som har fått det bedre. Det gir meg håp. :)

Diagnosen er BP2 og det var lithium som gjorde de største endringene på meg.  Det er godt at det gir deg håp.  Det kan ta tid å finne rett behandling, men den finnes for mesteparten selv om det for noen av oss tar lengre tid. Som du ser i et annet innlegg jeg skrev her så er jeg i en belastende situasjon nå, og det påvirker meg jo.  Men selv om jeg som andre kan føle meg litt mer nedstemt enkelte ganger, så har jeg aldri følt meg deprimert etter at jeg begynte med lithium.

Ønsker deg lykke til. :)

Skrevet

Diagnosen er BP2 og det var lithium som gjorde de største endringene på meg.  Det er godt at det gir deg håp.  Det kan ta tid å finne rett behandling, men den finnes for mesteparten selv om det for noen av oss tar lengre tid. Som du ser i et annet innlegg jeg skrev her så er jeg i en belastende situasjon nå, og det påvirker meg jo.  Men selv om jeg som andre kan føle meg litt mer nedstemt enkelte ganger, så har jeg aldri følt meg deprimert etter at jeg begynte med lithium.

Ønsker deg lykke til. :)

Så godt å høre at du har funnet noe som funker, og at livet er verdt å leve selv med noen nedturer. Jeg har ingen annen diagnose enn angst og tvang, og jeg synes det er veldig vanskelig å finne noe som funker på meg nettopp  fordi jeg har denne hersens medisinfobien. Jeg er oversensitiv i forhold til å føle at jeg er påvirket av noe. Veldig frustrerende og hemmende. Men men, det ordner seg nok til slutt. Jeg vet at så fort jeg får angsten under kontroll får jeg livsviljen tilbake, depresjon har aldri vært noe problem for meg tidligere , selv om jeg har hatt en del angst opp igjennom årene. Tusen takk for svar, og lykke til til deg også :)

• 3 uker senere...
Skrevet

hei igjen,en stund siden sist nå.

vil bare takke for alle kommentarer.

det gikk som det måtte gå,og jeg er nå innlagt på psyk,og har vært her i 3 uker. får behandling for en alvorlig depresjon samt spiseforstyrrelse.

syns ikke deet er så greit å være her men ser at jeg trenger det og må ta tiden til hjelp. de har økt dosen med wellbutrin så får vi se om det snart får ønsket virkning. jeg vet jeg var veldig imot innleggelse her men det var ikke så gale som jeg hadde trodd! hater bare å være innelåst men det får jeg holde ut.

god påske til dere :)

Skrevet

hei igjen,en stund siden sist nå.

vil bare takke for alle kommentarer.

det gikk som det måtte gå,og jeg er nå innlagt på psyk,og har vært her i 3 uker. får behandling for en alvorlig depresjon samt spiseforstyrrelse.

syns ikke deet er så greit å være her men ser at jeg trenger det og må ta tiden til hjelp. de har økt dosen med wellbutrin så får vi se om det snart får ønsket virkning. jeg vet jeg var veldig imot innleggelse her men det var ikke så gale som jeg hadde trodd! hater bare å være innelåst men det får jeg holde ut.

god påske til dere :)

Godt å høre at du får hjelp:-)

• 1 måned senere...
Skrevet

hei igjen

ja idag er jeg utskrevet fra psyk og håper jeg klarer å holde det slik,men det har vært litt turbulent kan man si.

før helga hadde jeg perm og det gikk veldig dårlig. hadde litt vin,ikke store mengder men nok til at det gikk galt. jeg hadde besøk av en venn,fikk totalt panikk og låste meg inne på badet. husker ikke mer etter dette før jeg våknet på akutten. men som sagt var ikke promillen særlig stor men jeg innser jo at jeg må holde meg vekke fra alkoholen en stund. synes bare det er rart at jeg kollapser så totalt og hele kroppen låser seg og går i kramper. er livredd for at dette skal skje igjen! er redd at det kan være remeronen som gjør dette? har gått på de ca 3 uker. jeg begynner på jobb igjen imorgen og gleder meg til dette,kjenner bare at jeg har lyst å gjøre på alt på en gang men er livredd for å gå på en smell igjen. skal fortsette å gå hos min psykolog en gang i uka og holde meg unna alkohol fremover.

Skrevet

Høres ut som om du bør holde deg helt unna alkohol en perioder fremover, slik at du slipper tilsvarende episoder!

Lykke til med å komme i gang med hverdagen hjemme igjen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...