Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal begynne med styrketrening hjemme. Jeg har manualer på 2 og 4 kg og styrkestrikker. Trenger jeg vektstang og kettlebell i tillegg? Hva bør jeg velge eller bør jeg kjøpe begge deler?

Det holder lenge med det du har, det er ikke utstyret som får deg ned i vekt, det er deg.

Jeg skal begynne med styrketrening hjemme. Jeg har manualer på 2 og 4 kg og styrkestrikker. Trenger jeg vektstang og kettlebell i tillegg? Hva bør jeg velge eller bør jeg kjøpe begge deler?

Tja, det kommer helt an på om du har trent fra før og hva du ønsker å oppnå. Manualer på 2 til 4 kg er ikke akkurat mye, så du bør nok ha noe tyngre.

Jeg ville ha satset på Kettlebell i tillegg. Vektstang krever endel plass, så trenger du forskjellige vekter i tillegg.

Ikke minst kan du trene mye styrke ved hjelp av din egen kroppsvekt. Veier du f.eks 50 kg, så er det det samme som å ha vekter på de samme kiloene, så her er det bare fantasien som setter grenser for øvelser.

Jeg ville forsøkt å først bestemme meg for hvilke øvelser du skal gjøre, og så skaffe det du evt. måtte mangle av utstyr etter det.  Jeg har 2 kettlebells på 8 kg hver ( i tillegg til en "styrkekoffert"). Bruker kettlebells når jeg gjør knebøy.

En helt annen tilnærming enn å kjøpe mer vekter, vil være å kjøpe red cord eller trx-"slynge" til å henge opp i taket. Da kan du gjøre en mengde effektive øvelser.

Tja, det kommer helt an på om du har trent fra før og hva du ønsker å oppnå. Manualer på 2 til 4 kg er ikke akkurat mye, så du bør nok ha noe tyngre.

Jeg ville ha satset på Kettlebell i tillegg. Vektstang krever endel plass, så trenger du forskjellige vekter i tillegg.

Ikke minst kan du trene mye styrke ved hjelp av din egen kroppsvekt. Veier du f.eks 50 kg, så er det det samme som å ha vekter på de samme kiloene, så her er det bare fantasien som setter grenser for øvelser.

Jeg kan legge til at jeg er overvektig og blir støl etter trening, selv hjemmetrening. Jeg synes det er litt mer morsomt å gjøre hjemmetrening med utstyr, fremfor å bare bruke egen kroppsvekt. Vet du forresten hvor man får tak i kettlebell med vektskiver?

Endret av tjohei1

Jeg ville forsøkt å først bestemme meg for hvilke øvelser du skal gjøre, og så skaffe det du evt. måtte mangle av utstyr etter det.  Jeg har 2 kettlebells på 8 kg hver ( i tillegg til en "styrkekoffert"). Bruker kettlebells når jeg gjør knebøy.

En helt annen tilnærming enn å kjøpe mer vekter, vil være å kjøpe red cord eller trx-"slynge" til å henge opp i taket. Da kan du gjøre en mengde effektive øvelser.

Jeg kan legge til at jeg er overvektig. Jeg blir støl etter trening, selv hjemmetrening. Jeg synes det er mer morsomt å gjøre trening når jeg har utstyr, fremfor å bare bruke egen kroppsvekt. Vet du hvor man får tak i kettlebell med vektskiver?

Endret av tjohei1

Annonse

Jeg kan legge til at jeg er overvektig og blir støl etter trening, selv hjemmetrening. Jeg synes det er litt mer morsomt å gjøre hjemmetrening med utstyr, fremfor å bare bruke egen kroppsvekt.

Det er bra at du blir støl, det betyr at du tar i det, du skal alltid kjenne det etter ei treningsøkt, hvis ikke trener du for slapt.

Jeg skjønner at du synes det er morsommere å trene med vekter enn kroppsvekten, men du kan jo kombinere det litt. Planken f.eks er en veldig fin øvelse som er bra for ryggen din.

Jeg kan legge til at jeg er overvektig. Jeg blir støl etter trening, selv hjemmetrening. Jeg synes det er mer morsomt å gjøre trening når jeg har utstyr, fremfor å bare bruke egen kroppsvekt. Vet du hvor man får tak i kettlebell med vektskiver?

Jeg har bare sett kettlebells med fast vekt. De selges av alle de store sportskjedene.

Hvis du vil ha manualer med varierende tyngde, så kan du kjøpe en såkalt vektkoffert. Koster bare et par hundre kroner. http://www.xxl.no/trening-helse/trimutstyr/styrketrening/xxl-vektkoffert-18kg/p/1073650_1_style?gclid=COfi6-v7ub0CFWIMcwodFlgADg

Jeg har bare sett kettlebells med fast vekt. De selges av alle de store sportskjedene.

Hvis du vil ha manualer med varierende tyngde, så kan du kjøpe en såkalt vektkoffert. Koster bare et par hundre kroner. http://www.xxl.no/trening-helse/trimutstyr/styrketrening/xxl-vektkoffert-18kg/p/1073650_1_style?gclid=COfi6-v7ub0CFWIMcwodFlgADg

Jeg ser at noen nettbutikker selger kettlebell med vektskiver slik at man ta av og legge på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...