Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne komme meg på treningstudioet, men jeg har hatt en lei forkjølelse i over en uke. Hoster mye, tett i brystet og frossen. Begynner hver dag med en halvtimes hosteanfall og sliter med søvn.

Er det i det hele tatt fordeler ved å dra på trening nå eller må jeg bare vente?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397955-trene-n%C3%A5r-forkj%C3%B8let/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville latt kroppen få ro til å bli frisk, en gåtur klarer den nok fint, men direkte trening ville jeg ikke gjort nå nei. Du er sikker på at du ikke har lungebetennelse eller bronlitt? Lege kanskje?

Takk for svar, håpet du ville komme med innspill.

Jeg har nok ikke lungebetennelse, men kan være bronkitt. Det gjør de uansett ikke noe med. Datteren har den samme forkjølelsen og hoster som en innbarket røyker ;)

Jeg skal ta meg en oppfriskende gåtur i dag og krysse fingrene for at viruset forlater meg snart.

Jeg vil gjerne komme meg på treningstudioet, men jeg har hatt en lei forkjølelse i over en uke. Hoster mye, tett i brystet og frossen. Begynner hver dag med en halvtimes hosteanfall og sliter med søvn.

Er det i det hele tatt fordeler ved å dra på trening nå eller må jeg bare vente?

Jeg har lært følgende tommelfingerregel når det gjelder forkjølelse og trening: Hvis man føler seg syk i kroppen, så skal man ikke trene. Dersom man kun føler seg tett i hodet, så kan man trene. Lært av idrettslege.

Jeg har lært følgende tommelfingerregel når det gjelder forkjølelse og trening: Hvis man føler seg syk i kroppen, så skal man ikke trene. Dersom man kun føler seg tett i hodet, så kan man trene. Lært av idrettslege.

Det var et godt råd :)

Jeg kom meg på trening i dag, men tok bare en halvtime cardio, for hoster en del fremdeles. Var allikevel godt å få rørt på seg :)

Tenkte jeg skulle oppdatere, i tillfelle noen søker etter svar på dette spørsmålet.

Jeg ble veldig mye dårligere litt senere på kvelden. Fikk feber og veldig sår hals, hostet verre enn noen gang. Det er ikke nødvendigvis på grunn av treningen, men før det var formen oppadgående for hver dag. Venter nå til jeg føler meg mye bedre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...