Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hørte noen snakke om ett program på TV om bærplukkere som (ulovlig) plukket bær fra områder med det jeg tror var radioaktivt avfall eller noe sånt? Aner ikke hvilket program det var, hvor det var fra eller troverdigheten i det som ble sagt. Dersom det stemmer derimot, blir man vel ikke umiddelbart dårlig vil jeg anta, men det er vel en grunn til at de ikke har lov til å plukke der :)

Anonymous poster hash: acfc3...221
påskelilje

Uff, dette var jo ikke noe greit! Har ikke fått med meg dette. Det aller meste av det vi bruker til smoothie har vært norske bær, men nå i vinter har jeg kjøpt noen veldig "greie" poser på Kiwi med frosne bær. Har ikke varmebehandlet dem.

Får gjøre det heretter. Takk.

Noen som vet hvilke frosne bær som er trygge å kjøpe? Altså butikk og merke? De jeg har står det at er pakket i ungarn for Ica... Gidder ikke varme opp.

Det er vel bare norske bær de sier er trygge uten koking. Men du kan jo vaksinere deg mot HepA, så er du sikker. Hvis man gjentar vaksinen, så er man beskyttet resten av livet.  Det er jo ganske tungvint å koke bær til smoothie, nesten hele hensikten er jo at de er frosne og i småbiter... 

Annonse

Men hvor får jeg kjøpt disse norske og trygge bærene?

Jeg har kjøpt norske bringebær fra Lærdal på Meny.

Men søren også altså, dette var veldig kjipt.  Jeg kastet et par poser med utenlandske frosne bær - også kjøpt på Meny - husker ikke hvilket land de var fra, men merket var Eldorado. 

Uff, dette var jo ikke noe greit! Har ikke fått med meg dette. Det aller meste av det vi bruker til smoothie har vært norske bær, men nå i vinter har jeg kjøpt noen veldig "greie" poser på Kiwi med frosne bær. Har ikke varmebehandlet dem.

Får gjøre det heretter. Takk.

Æsj, nei dette var ikke hyggelig.  Jeg er vaksinert mot Hepatitt A etter en tur til Karibien for noen år siden, men barna er ikke vaksinert.   Vurderer faktisk å vaksinere dem også, siden vaksinen gir livsvarig beskyttelse.

Jeg har kjøpt norske bringebær fra Lærdal på Meny.

Men søren også altså, dette var veldig kjipt.  Jeg kastet et par poser med utenlandske frosne bær - også kjøpt på Meny - husker ikke hvilket land de var fra, men merket var Eldorado. 

Takk - da skal jeg sjekke meny:)

påskelilje

Æsj, nei dette var ikke hyggelig.  Jeg er vaksinert mot Hepatitt A etter en tur til Karibien for noen år siden, men barna er ikke vaksinert.   Vurderer faktisk å vaksinere dem også, siden vaksinen gir livsvarig beskyttelse.

Tror faktisk både jeg og ungene er vaksinert mot Hepatitt A :-) Skal sjekke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...