Gå til innhold

Ungdom uten jobb skal få mindre sosialhjelp

Anbefalte innlegg

Hva skal man leve av hvis det ikke finnes jobber, og man ikke har rett til arbeidsledighetstrygd?

Anonymous poster hash: df58d...52f

Det er arbeidsinnvandring i dette landet, når svenske ungdommer finner arbeid, bør arbeidsføre norske ungdommer kunne gjøre det samme.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

28

• Høstløv

6

• AnonymBruker?

5

• Goliath

4

AnonymBruker

Det er jeg enig i.

Men vi har en jobb å gjøre med å gjøre det mindre attraktivt å bare NAVe.

Har man tjenestegjort i marinen i 9 måneder, så mener jeg man er kapabel til å gjøre en innsats for å brødfø seg selv.

Du kan gjerne få slå på tråden til et par jeg kjenner, sånn for å høre hvorfor de ikke står opp før kl.15 på ettermiddagen. Det finnes altså jobber som de "liker" i dette området.

Jeg fikk høre at den ene skulle ha litt ferie, i sånn ca. 1 år etter miltærtjenesten. På sofaen til mor.

Og når vi først er inne på dette med å være syke XbellaX, så har vi visst verdensrekord der også.

Merkelige greier, - verdens beste land å bo i, - men samtidig det landet i verden som har størst sykefravær pr. antall innbyggere.

Kansje det er grunnen til at utenlandske arbeidere er så populærere, hmm...

Anonymous poster hash: c3b1d...ddd

Sykefraværet har noe å gjøre med veldig høy arbeidsdeltagelse. Men sykelønnsordningen er nok for god, et par karentsdager hadde nok hjulpet.

AnonymBruker

Det er arbeidsinnvandring i dette landet, når svenske ungdommer finner arbeid, bør arbeidsføre norske ungdommer kunne gjøre det samme.

Kanskje heller arbeidstaklerne vil ha utenlandske slavearbeidere? Det er en kjent sak at arbeidsinnvandringen presser ned lønningene på ufaglært arbeidskraft.

Kanskje heller arbeidstaklerne vil ha utenlandske slavearbeidere? Det er en kjent sak at arbeidsinnvandringen presser ned lønningene på ufaglært arbeidskraft.

Er ungdommene ikke villige til å arbeide for minstelønn for ufaglært arbeidskraft, bør de sørge for å få en utdannelse.

Staten gir gratis utdannelse til alle som er villige til en ta en yrkesfaglig utdanning, og det er faktisk mangel på slike arbeidstakere.

Endret av Høstløv
AnonymBruker

Er ungdommene ikke villige til å arbeide for minstelønn for ufaglært arbeidskraft, bør de sørge for å få en utdannelse.

Det er ikke alle som er "laget" for høyere utdannelse. Skal disse leve på luselønn skapt av arbeidsinnvandringen? Jeg syntes ellers man også bør kutte i trygden til alle slappfiskene som er uføretrygdet.

Det er ikke alle som er "laget" for høyere utdannelse. Skal disse leve på luselønn skapt av arbeidsinnvandringen? Jeg syntes ellers man også bør kutte i trygden til alle slappfiskene som er uføretrygdet.

Yrkeskompetanse er ikke høyere utdanning.

Annonse

AnonymBruker

Yrkeskompetanse er ikke høyere utdanning.

Noen må uansett ta disse ufaglærte jobbene. Er det OK at disse skal jobbe for luselønn, uansett om det ere nordmenn eller utlendinger? Altså et system som i USA, hvor man gjerne må ha to-tre jobber for å tjene nok til et anstendig liv?

Noen må uansett ta disse ufaglærte jobbene. Er det OK at disse skal jobbe for luselønn, uansett om det ere nordmenn eller utlendinger? Altså et system som i USA, hvor man gjerne må ha to-tre jobber for å tjene nok til et anstendig liv?

Jeg er imot sosialdumping i arbeidslivet, men det er et helt annet tema.

AnonymBruker

Jeg er imot sosialdumping i arbeidslivet, men det er et helt annet tema.

Arbeidsinnvandringen gjør at nordmenn ikke får jobb. Når vi har en arbeidsledighet som er raskt stigende og kommer til å passere 5% i løp av et par år er det en myte at vi trenger arbeidsinnvandring. 

Det meldes nå at 10% av landets bedrifer planlegger å nedbemanne. Det blir ikke akkurat lettere for ungdom uten arbeidserfaring å få jobb i en slik situasjon.

Derfor er det viktig å inspirere de til å få en utdannelse.

AnonymBruker?

Når det er 400 søkere på en jobb i kassa på kiwi, og du har PSYKISKE PROBLEMER av en eller annent slag. Ja da får du ikke jobben.................. Å si at innvandrere får jobb så derfor kan alle nordmenn bare få seg en jobb det blir for dumt

Det må være trist å være syk dersom du ikke er heldig nok til å ha en sykdom som gir deg noen rettigheter, du er bare søppel og snylter

Anonymous poster hash: abcde...fgh

Annonse

...Men sykelønnsordningen er nok for god, et par karentsdager hadde nok hjulpet.

Disse karensdagene - vil ikke det bare føre til at slike som meg - med en bra betalt kontorjobb - bare tar hjemmekontor i stedet for å bruke egenmelding, mens alle de som virkelig trenger fri med lønn under sykdom og ikke har mulighet til å jobbe hjemmefra må avstå fra lønn?

Endret av Kalevaala
AnonymBruker

Derfor er det viktig å inspirere de til å få en utdannelse.

Poenget er at det ikke ER jobber til alle med utdannelse (hvor de kan få brukt utdannelsen), mens det finnes masse jobber som ikke krever utdannelse. Uansett hvordan du vrir og vrenger på det finnes det alltid noen som er taperne. Skal disse gå for lut og kaldt vann?

AnonymBruker

Disse karensdagene - vil ikke det bare føre til at slike som meg - med en bra betalt kontorjobb - bare tar hjemmekontor i stedet for å bruke egenmelding, mens alle de som virkelig trenger fri med lønn under sykdom og ikke har mulighet til å jobbe hjemmefra må avstå fra lønn?

For samfunnet er dette mer lønnsomt enn dagens system.

AnonymBruker

Når det er 400 søkere på en jobb i kassa på kiwi, og du har PSYKISKE PROBLEMER av en eller annent slag. Ja da får du ikke jobben.................. Å si at innvandrere får jobb så derfor kan alle nordmenn bare få seg en jobb det blir for dumt

Det må være trist å være syk dersom du ikke er heldig nok til å ha en sykdom som gir deg noen rettigheter, du er bare søppel og snylter

Og så kan de med god utdannelse og godt betalt jobb briske seg med å snakke nedsettende om disse latsabbene som ikke gidder å jobbe og må gå på sosialen.

Mens den blåblå regjeringen kutter i tiltak som kunne hjulpet de ut i jobb, kommuene kutter i sosialhjelpen for å tvinge de ut i jobber som ikke finnes fordi regjeringen ønsker mest mulig arbeidsinnvandring som fører til overskudd på ufaglært arbeidskraft som fører til press på lønnsnivået og gjør det stadig vanskelige for nordmenn som ikke fungerer 100% i jobb til å få jobb.

Man må aldri lage regler etter unntakene, men etter det som bør gjelde for den store majoriteten.

Så får man heller behandle unntakene individuelt - og som det de nettopp er - unntak.

De aller aller fleste arbeidsledige ungdom er mer enn friske nok til å jobbe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...