Gå til innhold

hjelpeverge og lang ferie

Anbefalte innlegg

Jeg har hjelpeverge som styrer økonomien min. Jeg får penger hver uke. Også leieinntekta mi får hun. Men leieboern har forduftet og betaler ikke, så jeg må ha en ny. Men jeg har bestemt meg for å reise 2,5 mnd til utlandet i sommer. Jeg skal leie ut et soverom til et par, og får pengene kontant med meg til utlandet. Jeg trenger jo pengene til å betale for bostedet mitt, samt ha litt ekstra siden det hender kontoen er tom og jeg ikke får pengene jeg skal få hver mandag som planlagt. Jeg kan jo ikke sitte uten penger i utlandet. Er dette lovlig av meg å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398026-hjelpeverge-og-lang-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker?

Jeg har hjelpeverge som styrer økonomien min. Jeg får penger hver uke. Også leieinntekta mi får hun. Men leieboern har forduftet og betaler ikke, så jeg må ha en ny. Men jeg har bestemt meg for å reise 2,5 mnd til utlandet i sommer. Jeg skal leie ut et soverom til et par, og får pengene kontant med meg til utlandet. Jeg trenger jo pengene til å betale for bostedet mitt, samt ha litt ekstra siden det hender kontoen er tom og jeg ikke får pengene jeg skal få hver mandag som planlagt. Jeg kan jo ikke sitte uten penger i utlandet. Er dette lovlig av meg å gjøre?

Spørr du oss om det er lovlig å få forhondsbetalt husleie fra et rom du leier ut ? Selvfølgelig er det det..

Spørr du oss om vi tror at du klarer å håndtere 2,5 månedsleier kontant i hånden ? Det er vanskelig å si det vet vel du best selv, jeg antar at det er en grunn til at du har en hjelpeverge som styrer økonomien din, hva med å diskutere situasjonen med henne og finne den beste løsningen for deg

Spørr du oss om det er lovlig å få forhondsbetalt husleie fra et rom du leier ut ? Selvfølgelig er det det..

Spørr du oss om vi tror at du klarer å håndtere 2,5 månedsleier kontant i hånden ? Det er vanskelig å si det vet vel du best selv, jeg antar at det er en grunn til at du har en hjelpeverge som styrer økonomien din, hva med å diskutere situasjonen med henne og finne den beste løsningen for deg

om jeg har lov til å ta pengene selv og ikke gi de til henne. jeg klarer nok helt fint å styre pengene. har hjelpeverge pga en manisk psykose som ligger i fortiden der jeg brukte opp all formuen min. takk for svar :)

om jeg har lov til å ta pengene selv og ikke gi de til henne. jeg klarer nok helt fint å styre pengene. har hjelpeverge pga en manisk psykose som ligger i fortiden der jeg brukte opp all formuen min. takk for svar :)

Hvis du har hjelpeverge, så har du fortsatt selv full råderett over pengene dine. Du bør gi beskjed til henne om hva du har tenkt til å gjøre.

En helt annen ting; har du sørget for å si opp den forrige leieboeren din formelt sett? Du kan ikke formelt sett leie ut samme rommet om igjen selv om din forrige leieboer ikke betaler osv uten at du har avsluttet leieforholdet. Dette kan du evt. få hjelpevergen til å orden opp i.

Det var virkelig gode nyheter. Nå er jeg lettet.

Jeg håper du snakker med hjelpevergen din før du drar. Du har rett til å avgjøre selv hva du vil bruke penger på, men siden du har hjelpeverge så bør du jo diskutere ting med henne. Jeg synes ikke det virker fornuftig at du skal reise med en stor sum kontanter. Du har jo tidligere skrevet om uheldige opplevelser i forbindelse med både sykdom og alkohol, og jeg tenker at du utsetter deg selv for risiko ved å reise med en større sum kontanter. Det er viktig at du alltid har nok penger tilgjengelig til at du kan reise hjem raskt om du skulle trenge det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...