Gå til innhold

Misfornøyd med behandling

Anbefalte innlegg

Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Du har fått svar på pm.

Ok. Takk for raskt svar.

• 2 måneder senere...
Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Jeg synes det du har opplevd på Modum virker veldig rart. jeg har selv vært på den avdelingen du nevner, og har bare opplevd gode behandlere, og personale ellers. Det er klart at alle kan gjøre feil, også terapeuter med god utdannelse og masse erfaring, men i det fleste tilfellene lar misforståelser seg rette opp i.

Dessuten er jeg ganske sikker på at ledelsen der ville fjernet en terapeut som bedriver feilbehandling  av pasientene. De har ikke råd til å ha folk i jobb som behandler pasienter dårlig, ikke har de lov til det heller, vil jeg tro.  Måten du skriver på her, og måten du reagerer på her også når noen gir deg svar som ikke stemmer overens med det du vil at vi skal svare deg, når du ikke få forståelse, sier meg at du rett og slett ikke ser og klarer og reflektere over din egen oppførsel. Det at du gang på gang legger ut brev/mail du har skrevet at du navngir personer, bekrefter det samme. Jeg skjønner at du har det veldig vondt, og jeg skjønner at dette kanskje surrer og går i tankene dine mer eller mindre hele tiden, og det synes jeg er vondt. Jeg skjønner også at du ikke er i stand til å se deg selv og din egen oppførsel i dette her, eller kanskje du rett og slett ikke ønsker, kanskje gjør det rett og slett for vondt, å begynne å se at dette kanskje handler om deg, kanskje blir skammen for stor, ved å skulle begynne å se deg selv uten i fra.

Jeg ser og skjønner at du har opplevd store tillitsbrudd tidlig i livet ditt, og det er nettopp det du har opplevd tidligere som gjør at du ikke helt klarer å ta inn over deg at det kanskje er din egen oppførsel som har medført at du ikke lenger får være pasient på Modum. Alt som går deg i mot, alle som setter grenser for deg og måten du er på, blir overgripere som vil deg vondt, selv om det i den virkelige verden ikke er sånn det er, men i din virkelighetsforståelse så er det sånn, og det skjønner jeg. Dette jeg skriver nå, vil mye mulig ikke endre på noe i din tankegang, kanskje vil du føle deg dypt såret, og sannsynligvis vil du heller ikke skjønne at jeg faktisk bryr meg om deg. Men det gjør jeg, jeg kjenner deg ikke, men jeg vet noe om det å overleve grove overgrep,  jeg vet noe om kampen for å leve et tilsynelatende normalt liv, uten at de vonde minnene tar helt over. Jeg har vondt av deg, og jeg vil deg vel.

Kan dere fjerne dette hårreisende ekspertsvaret til meg?!

Slik svarer en ikke til mennesker som har blitt skadet!

Les signaturen min

Forventer at det fjernes av dere som ekspertsvar. Takk

Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Uff...nå kommerr det vel til å velte inn noen gufne kommentarer... Får skygge banen litt. Måtte bare få si min mening klart. At sånn behandler en ikke mennesker som har blitt påført skader av helsepersonell

Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Fantastisk godt svar, tårnsvale :-)

Det er ikke noe godt svar- til meg. Ønsker det derfor fjernet som ekspertsvar.

Synes dette jeg har skrevet på en gruppe om tvang i psykiatrien er forklarende:

"Jeg vet ikke hvor pressgruppen for ansvarlig psykiatri evnt er, men det hadde vært bra med en synlig gruppe å kunne henvende seg til. Tvang er ikke bare fysisk, men også psykisk. Begge deler kan gjøre mye skade! En av de sunne og normale reaksjonene etter slike traumer er å engasjere seg offentlig og søke likesinnede for å prøve "stoppe" overgrepene.

Dette kan være motivert ut fra overlevelsesinstinkt, at kroppen går i " kamp- modus". Eller det kan være utfra et ønske om å bruke sine erfaringer for å skape endringer. Alle reaksjoner jeg har hatt er rene traumereaksjoner, med utspring i overlevelsesinstinkter jeg selv ikke rår over.

Dette skjer når vi opplever noe som truer oss slik at urinstinkter som sitter i hjernestammen sender signaler om at vi er truet psykisk eller fysisk, og må "agere". Derfor klarer vi ikke snakke rolig og samlet om traumene. Jeg fikk disse reaksjonene utløst på et traumebehandlingssted, og opplever at de ansatte beskytter hverandre, og bruker sin posisjon i systemet for å kneble meg. Noe de klarer. Og jeg synes dette aspektet med å kneble pasienter hører inn under tvangs debatten.

Skrevet

Jeg syntes det var et godt svar.

Et svar kan være godt selv om du ikke er enig i det!

Skrevet (endret)

"Jeg syntes det var et godt svar.

Et svar kan være godt selv om du ikke er enig i det!"

Støttes :-)

Endret av hww
Skrevet

Det er ikke noe godt svar- til meg. Ønsker det derfor fjernet som ekspertsvar.

Synes dette jeg har skrevet på en gruppe om tvang i psykiatrien er forklarende:

"Jeg vet ikke hvor pressgruppen for ansvarlig psykiatri evnt er, men det hadde vært bra med en synlig gruppe å kunne henvende seg til. Tvang er ikke bare fysisk, men også psykisk. Begge deler kan gjøre mye skade! En av de sunne og normale reaksjonene etter slike traumer er å engasjere seg offentlig og søke likesinnede for å prøve "stoppe" overgrepene.

Dette kan være motivert ut fra overlevelsesinstinkt, at kroppen går i " kamp- modus". Eller det kan være utfra et ønske om å bruke sine erfaringer for å skape endringer. Alle reaksjoner jeg har hatt er rene traumereaksjoner, med utspring i overlevelsesinstinkter jeg selv ikke rår over.

Dette skjer når vi opplever noe som truer oss slik at urinstinkter som sitter i hjernestammen sender signaler om at vi er truet psykisk eller fysisk, og må "agere". Derfor klarer vi ikke snakke rolig og samlet om traumene. Jeg fikk disse reaksjonene utløst på et traumebehandlingssted, og opplever at de ansatte beskytter hverandre, og bruker sin posisjon i systemet for å kneble meg. Noe de klarer. Og jeg synes dette aspektet med å kneble pasienter hører inn under tvangs debatten.

Jeg synes du fortjener respekt for å ha denne opplevelsen , det er tydelig du har vonde erfaringer i livet som lett kan bli reaktivert . Jeg tipper ingen i hjelpeapparatet har ønsket å ramme deg, det faktum at du likevel føler det ( slik jeg forstår) er trist . Mvh
Gjest denvakreblomsten
Skrevet (endret)

Greit dere synes det. Det er ikke noe godt svar - til meg av følgende grunner:

1. Det jeg har opplevd ER krenkende i karakter. Noe som bekreftes av de som kjenner historien konkret.

2. Jeg BLE skadet av krenkelsene. Jeg definerer skaden som alvorlig retraumatisering.

Gud har reddet meg fea alvorlig ptsd tidligere og gjorde det denne gangen fra traumereaksjonene ved at jeg ringte en forbønnstelefon.

Og - les signaturen min. Bildet jeg viser til beskriver jo hele situasjonen. - altså at jeg BLE skadet og det var et faktum og ingenting jeg kunne forandre eller stoppe. Annet enn ved å aldri ha dratt til modum kanskje. En som blir overkjørt kynne jo ha valgt å gå en annen vei der han IKKE ble påkjørt.

Derfor synes jeg dette svaret fra tårnsvale ikke egner seg å bli sitert - som ekspertsvar - til meg utfra situasjonebildet JEG beskriver, altså at jeg er skadet og "vet bare det"

Noen her som skjønner poenget nå ?

Slenger på et lite smil siden Gud hjalp meg ut .. :)

Endret av denvakreblomsten
Skrevet

NHD er du der?

Anonymous poster hash: 16b23...407

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja :-)

Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Så bra da.. :)

Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Jeg synes du fortjener respekt for å ha denne opplevelsen , det er tydelig du har vonde erfaringer i livet som lett kan bli reaktivert . Jeg tipper ingen i hjelpeapparatet har ønsket å ramme deg, det faktum at du likevel føler det ( slik jeg forstår) er trist . Mvh

Jeg ble retraumatisert fordi dette skjedde på en traumeavdeling. Hadde jeg opplevd det samme i en annen kontekst hadde jeg ikke blitt retraumatisert. Jeg hadde bare feid det av meg og glemt stedet.

Det er derfor jeg aldri skal ha noen behandling noe mer.

Jeg ville bare bearbeide traumer, også oppleve dette.

Det er klart alle som begår krenkelser mot andre kan "unnskyldes" eller forklares på en eller annen måte.

Forklaringen måtte i så måte bli det psykiatrien ofte kritiseres for, maktarroganse og mangel på mennekllighet og evne til empati og respekt. Som kan "rettferdiggjøre" scenarier som ligner på overgrep i karakter.

Vet ingen bedre måte å beskrive det på og henter disse beskrivelsene fra allmen psykiatri kritikk.

Jeg skal hvertfall aldri ha noe med psykiatri å gjøre.

Har gode erfaringer fra DPS, aldri opplevd noe sånt der. I alle tilfeller ville jeg reagert på dette som alt annet enn greit (!) og slike bekreftelser får jeg jo også fra de som kjenner historien konkret.

Opplever heller aldri sånt i mitt daglige liv som student/ i jobb, vanlige upåfallende liv.

Man må nesten ha vært der selv for å kunne sette seg inn i det, og opplevd det samme som jeg ( kjenner enkelte som har)

Aldri mer! :) hurra for det

Skrevet

Du må da snart kunne slutte å mase om endring av det innlegget nå.

Anonymous poster hash: 415cf...54e
Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Du må da snart kunne slutte å mase om endring av det innlegget nå. Anonymous poster hash: 415cf...54e

Jepp ;)

Skrevet

Jeg ble retraumatisert fordi dette skjedde på en traumeavdeling. Hadde jeg opplevd det samme i en annen kontekst hadde jeg ikke blitt retraumatisert. Jeg hadde bare feid det av meg og glemt stedet.

Det er derfor jeg aldri skal ha noen behandling noe mer.

Jeg ville bare bearbeide traumer, også oppleve dette.

Det er klart alle som begår krenkelser mot andre kan "unnskyldes" eller forklares på en eller annen måte.

Forklaringen måtte i så måte bli det psykiatrien ofte kritiseres for, maktarroganse og mangel på mennekllighet og evne til empati og respekt. Som kan "rettferdiggjøre" scenarier som ligner på overgrep i karakter.

Vet ingen bedre måte å beskrive det på og henter disse beskrivelsene fra allmen psykiatri kritikk.

Jeg skal hvertfall aldri ha noe med psykiatri å gjøre.

Har gode erfaringer fra DPS, aldri opplevd noe sånt der. I alle tilfeller ville jeg reagert på dette som alt annet enn greit (!) og slike bekreftelser får jeg jo også fra de som kjenner historien konkret.

Opplever heller aldri sånt i mitt daglige liv som student/ i jobb, vanlige upåfallende liv.

Man må nesten ha vært der selv for å kunne sette seg inn i det, og opplevd det samme som jeg ( kjenner enkelte som har)

Aldri mer! :) hurra for det

Jeg tenker det kan finnes uprofesjonelle yrkesutøvere overalt , som ikke evner å balansere sin kunnskap med etisk blikk og fleksibilitet. Kan virke som du har erfart noe slikt..
Gjest denvakreblomsten
Skrevet

Tusen takk for positiv tilbakemelding, både fra deg NHD, og dere andre her, på svaret jeg skrev. Det setter jeg veldig pris på, og det roet min egen uro i å våge og poste det jeg skrev. :-)

Opplyser deg om at skaden jeg fikk ikke handler om meg. Forklares i signaturen min.

Hvis noen skadet deg så ville du også blitt krenket av at noen forslo at det handler om deg og er din feil.

Der traff du virkelig blink!

Hvis du selv er misbrukt forstår du nok hvor dypt slike kommentarer rammer.

Takk for meg.

Skrevet

Opplyser deg om at skaden jeg fikk ikke handler om meg. Forklares i signaturen min.

Hvis noen skadet deg så ville du også blitt krenket av at noen forslo at det handler om deg og er din feil.

Der traff du virkelig blink!

Hvis du selv er misbrukt forstår du nok hvor dypt slike kommentarer rammer.

Takk for meg.

Nå synes jeg du har sutret nok. Du fikk et svært innsiktsfullt og respektfullt svar fra tårnsvale.

Skrevet

Legger til at en annen pasient ble kastet ut derfra, fordi hun ble mobbet av medpasienter.

Grunnen til at jeg blir sparket er fordi jeg ble behandlet krenkende av behandleren.

Jeg klagde på en fin måte men opplevde bare sjofel taktikk tilbake.

Jeg dro ikke dit for å oppleve alt dette dramaet og møte så mange gufne folk, bare for å bearbeide traumer.

Anonymous poster hash: 16b23...407

Skrevet

Jeg skjønner at du har hatt en vanskelig opplevelse knyttet til innleggelsen. Det jeg ikke skjønner er at du trenger å lage fullt så mye drama her på dol som følge av det. Tårnsvale skrev en svært klok kommentar, og du klarer ikke å akseptere at nhd vurderte svaret så godt at han merket det som "ekspertsvar".

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...