Gå til innhold

Utleier "krever tilgang til Facebook-konto" for å leie ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.oblad.no/nyheter/utleier-krever-tilgang-til-facebook-konto-for-a-leie-ut-1.8385439

På Finn.no har Ronny Øverland lagt ut en annonse for en sokkelleilighet han ønsker å leie ut. Imidlertid reagerer flere på ordbruken i annonsen. Øverland skriver nemlig:

"Potensielle leietagere må ha gode referanser fra tidligere leieforhold. Potensielle leietagere vil også bli Googlet, og utleier krever tilgang til Facebookkonto."

– Jeg vil se kontoen deres for å danne meg et inntrykk av hvem de er. Tidligere har jeg vært uheldig med leietakere, blant annet en som ikke kunne betale for seg. Hvis jeg får se Facebook-veggen til leietaker kan jeg kanskje få vite mer om dem, sier han.

– Har du sjekket om praksisen er lovlig?

– Nei, det har jeg ikke gjort. Imidlertid tvinges ingen til å gi meg tilgang, men da får de heller ikke leie hos meg, sier Øverland.

Hva med oss som ikke er på Facebook?

Anonymous poster hash: e78fe...fe2

Fortsetter under...

Det er bra det tross alt kun er tull og fjas på facebook. Bortsett fra den nye "geniale" NAV-satsingen, med konsultasjoner over facebook.

http://www.dinside.no/928163/god-start-for-nav-jobblyst

(Jeg redd, men det er lite jeg kan gjøre.)

Er du "ungdom" da?

Jeg har begynt å si at jeg er UFB. Mange vet at det i utgangspunktet betyr Uten Fast Bolig - men jeg legger til "altså Uten FaceBook".

Kanskje får det etter hvert en herlig dobbeltbetydning ;)

Annonse

Det er bra det tross alt kun er tull og fjas på facebook. Bortsett fra den nye "geniale" NAV-satsingen, med konsultasjoner over facebook.

http://www.dinside.no/928163/god-start-for-nav-jobblyst

(Jeg redd, men det er lite jeg kan gjøre.)

Nå føler jeg at jeg er NAV-forkjemperen på forumet, hehe  :lol: Men hva er galt med dette? NAV er ikke ute etter å "ta" ungdom, snarere tvert imot. NAV prøver å møte folk der de er, og får (for en gangs skyld) gode tilbakemeldinger, jfr foreldrepenge-sidene på FB.

Ungdom uten (fag)utdanning strever med å få jobb. Noen ønsker hjelp, andre ikke. Noen har foreldre som kontakter NAV og uttrykker bekymring ift isolasjon og depresjon. NAV tar kontakt om Oppfølgingstjenesten tar initiativ, eller foreldre til "barn" under 18 år gjør det samme - og selvfølgelig om ungdommen sjøl tar kontakt.

Dataregulativet osv setter grenser, det må  man forholde seg til. Jeg er ikke skolert i denne bransjen, og uttaler meg deretter.

På en FB-side kan man sende PM til fagpersoner - ingen andre har tilgang til disse meldingene så vidt jeg veit. Om denne kontakten fører til en relasjon og tettere bistand, er det ofte gull verdt.

Jeg har begynt å si at jeg er UFB. Mange vet at det i utgangspunktet betyr Uten Fast Bolig - men jeg legger til "altså Uten FaceBook".

Kanskje får det etter hvert en herlig dobbeltbetydning ;)

LOL  :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...