Gå til innhold

Festen i gang - alkoholen begynner å virke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange nordmenn har inntatt Strömstad på Skjærtorsdag og stemningen er på topp – tross regn. Ved 13.30-tiden ble de første nordmennene satt i fyllearresten.

Remy Sandnes, Jostein Egenes og Marcus Grander kjørte grytidlig fra Arendal. Flere kompiser av de tre dro allerede onsdag kveld.

– Det er veldig gøy å være her, og det gjør ingenting at det er litt kaldt og guffent. Det er verdt det, forteller de tre guttene.

Utover dagen vil det fortsette å strømme på med festglade nordmenn.

– Det kommer i alle fall 20-30 stykker til fra Arendal etter hvert. Og det blir nok bra med folk her, avslutter Sandnes,Egenes og Grander.

De siste årene har det vært omtrent 15.000 nordmenn samlet i Strömstad på Skjærtorsdag. 

http://www.f-b.no/nyheter/god-stemning-pa-harryfest-1.8386874

Hvis dette er kremen av norsk ungdom frykter jeg for fremtiden!

Anonymous poster hash: 8d7de...bf6

Fortsetter under...

Hvis dette er kremen av norsk ungdom frykter jeg for fremtiden!

Selvsagt er det ikke kremen av norsk ungdom.  Hvorfor skulle det være det? Den harde kjernen er vel "rånere", i tillegg kommer det mange som vil ha seg en fest og se om det blir noe bråk. 

Skjærtorsdag har vært stillere i dag enn mange andre år, pga. været og fordi de har sluttet å holde Systembolaget åpent. 

Hvis du drar til en norsk småby eller bygd en fredags- eller lørdagskveld, ser du også ungdom som kjører rundt med drikkende passasjerer, uten noe spesielt mål.  De er som regel ikke "kremen" av ungdommen på stedet, de heller.   

AnonymBruker

Selvsagt er det ikke kremen av norsk ungdom.  Hvorfor skulle det være det? Den harde kjernen er vel "rånere", i tillegg kommer det mange som vil ha seg en fest og se om det blir noe bråk. 

Skjærtorsdag har vært stillere i dag enn mange andre år, pga. været og fordi de har sluttet å holde Systembolaget åpent. 

Hvis du drar til en norsk småby eller bygd en fredags- eller lørdagskveld, ser du også ungdom som kjører rundt med drikkende passasjerer, uten noe spesielt mål.  De er som regel ikke "kremen" av ungdommen på stedet, de heller.   

Kremen av NAVere kanskje?

Kremen av NAVere kanskje?

Jeg tror ikke de 15 000 er noen ensartet gruppe.  Mange av dem kjeder seg nok bare og vil se om det skjer noe. 

Man trenger ikke være på skråplanet selv om man bruker påsken til noe annet enn intenst friluftsliv. 

christensen1365381166

Jeg tror ikke de 15 000 er noen ensartet gruppe.  Mange av dem kjeder seg nok bare og vil se om det skjer noe. 

Man trenger ikke være på skråplanet selv om man bruker påsken til noe annet enn intenst friluftsliv. 

Man er neppe blant de skarpeste knivene i skuffen når påskens høydepunkt er å dra til Svinesund for å drikke seg dritings og rave rundt i gatene.

Man er neppe blant de skarpeste knivene i skuffen når påskens høydepunkt er å dra til Svinesund for å drikke seg dritings og rave rundt i gatene.

Mange av oss som har klart oss ok har gjort mye dumt i ungdommen, herunder intensiv oppsøking av fester på grensen til det utagerende. Det er ikke dermed sagt man er fortapt.

Annonse

Neida, jeg mener heller ikke at det er noe kvalitetsstempel.  Poengene mine var at det ikke er noen grunn til å "frykte for fremtiden" (som trådstarter uttrykte det) selv om folk opprettholder den festtradisjonen, og at mange av de 15 000 ikke er sanseløst fulle, men oppfører seg relativt greit.  Det er mye mindre vold og ødeleggelser enn det var tidligere.  I år var også været  med på å dempe gemyttene.        

For ordens skyld: Det kunne ikke falle meg inn å verken drikke meg full på åpen gate eller dra til Strømstad på Skjærtorsdag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...