AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Symptomer: Ønsker bare å sove meg vekk (selv om jeg ikke er trett eller søvnig i vanlig forstand). Sitter og stirrer en del ut i luften. Er i grunnen ikke sliten, vil bare koble ut bevisstheten. Føler meg tiltaksløs, apatisk, mangler initiativ og virkelyst. Svært lite fenger eller engasjerer. Mangler fremtidshåp og fremtidstro. Har mistet litt appetitt antagelig som følge av at jeg har sluttet med Zyprexa. Har behov for å gå ned i vekt, så dette beklager jeg ikke. Har altså nylig sluttet med Zyprexa, Abilify og Lamictal (i samråd med lege). Lurer på om jeg har en depresjon eller om det er typisk å komme inn i et slikt landskap etter å ha strippet seg for en del medisiner. Jeg har jo i årevis hatt et slags kjemisk isolasjonslag rundt meg. Jeg føler meg nå "remote", klarer ikke å hekte meg på virkeligheten. I tillegg så har jeg en del katastrofetanker, og ser en fare i ett og alt. Det tar mye fokus, og jeg er en del redd. Dette er slitsomt i lengden. Har jeg kommet med nok bakgrunnsinformasjon til at du kan gi meg et råd NHD? Ville det være en idé å prøve Cipralex? Jeg trenger et boost! Vil det kunne ta knekken på denne tiltaksløsheten og katastrofetankene/angsten? Ellers står jeg på 20 mg Cisordinol. Jeg håper at du kan svare meg.Anonymous poster hash: 61d68...a42 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Hva var årsaken til at du fikk de tre nevnte medisiner? Diagnosen(e)? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Hva var årsaken til at du fikk de tre nevnte medisiner? Diagnosen(e)? Jeg har en gang fått diagnosen uspesifisert schizofreni (TOP-prosjektet) men jeg føler meg totalt atypisk da jeg ikke har vært full blown psykotisk. Det jeg sliter med er en del kognitive problemer; hukommelse, oppmerksomhet. Jeg er sosialt anlagt og har et godt forhold til venner og familie. Går over på 100% ufør nå og har ikke funnet min plass. Dette går veldig innpå meg. Vi har også hatt noen tap i familien i løpet av de siste månedene noe som gjør at jeg ser på livet og min egen situasjon i et annet perspektiv. Hvordan kan jeg være sikker på om jeg er deprimert eller ei?Anonymous poster hash: 61d68...a42 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 Skrevet 21. april 2014 Hva var årsaken til at du fikk de tre nevnte medisiner? Diagnosen(e)? Har du anledning til å svare meg på bakgrunn av den informasjonen jeg har gitt, eller trenger du flere opplysninger? Jeg nevner Cipralex i overskriften, men det finnes kanskje annen AD som er bedre i min situasjon? Hvis det da er AD som skal til for å oppleve bedring. Har du noen idéer?Anonymous poster hash: 61d68...a42 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. april 2014 Skrevet 21. april 2014 Du har det tydeligvis ikke bra i dag, og jeg kan ikke se at du har noe å tape på et forsøk med Cipralex (SSRI). Om initiativ og glede fortsatt mangler, vil tillegg av Wellbutrin kunne hjelpe mange. Det hele bør dog starte med en konsultasjon hos din lege/psykiater i RL. Denne vil også kunne finne ut om det er en depresjon som er årsaken til din nedsatte livskvalitet. Lykke til :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 Skrevet 21. april 2014 Du har det tydeligvis ikke bra i dag, og jeg kan ikke se at du har noe å tape på et forsøk med Cipralex (SSRI). Om initiativ og glede fortsatt mangler, vil tillegg av Wellbutrin kunne hjelpe mange. Det hele bør dog starte med en konsultasjon hos din lege/psykiater i RL. Denne vil også kunne finne ut om det er en depresjon som er årsaken til din nedsatte livskvalitet. Lykke til :-) Mange takk!Anonymous poster hash: 61d68...a42 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.