AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 Har merket noen tilfeller av palpitasjoner etter å ha vært på 150mg en ukes tid. Er dette farlig? Er det forbigående?Anonymous poster hash: 21519...300 0 Siter
ISW Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 Jeg vet ikke, siden det hemmer reopptaket av noradrenalin så er det vel ikke utenkelig at noen får adrenalinbivirkninger som palpitasjoner, høyt blodtrykk, rødming, osv. Apropos det: Jeg har slitt med palpitasjoner selv nå i noen dager, kommer i anfall med massevis av ekstraslag. Forbannet irriterende.. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 Jeg er veldig usikker på om jeg egentlig kan skylde på efexor, eller om det er et angstsymptom (som gjerne er forverret nå). Kan ikke huske å ha hatt dette på en stund, men jeg husker at jeg har hatt sånt i perioder tidligere. Jeg kan jo alltids se an om det forsvinner innen en uke eller to. Jeg håper det bare ikke er farlig. Får jo litt selvforsterkende angst av å kjenne ekstraslag, og så girer jeg meg opp enda mer og får sikkert flere symptomer pga angsten... Det pussige er jo at jeg får mer av det i angstfylte situasjoner, og ikke like ofte om jeg slapper av hjemme. (Trådstarter her, som du nok skjønte :-) ) 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 Jeg kan jo teste om det forsvinner om jeg tar sobril, så ser jeg om det er diagnosen eller bivirkninger. 0 Siter
ISW Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Jeg er veldig usikker på om jeg egentlig kan skylde på efexor, eller om det er et angstsymptom (som gjerne er forverret nå). Kan ikke huske å ha hatt dette på en stund, men jeg husker at jeg har hatt sånt i perioder tidligere. Jeg kan jo alltids se an om det forsvinner innen en uke eller to. Jeg håper det bare ikke er farlig. Får jo litt selvforsterkende angst av å kjenne ekstraslag, og så girer jeg meg opp enda mer og får sikkert flere symptomer pga angsten... Det pussige er jo at jeg får mer av det i angstfylte situasjoner, og ikke like ofte om jeg slapper av hjemme. (Trådstarter her, som du nok skjønte :-) ) Jepp, skjønte det. Hadde tenkt å skrive det, men har fått kjeft av admin en gang før for å gjøre det, så jeg lot være Ekstraslag er skikkelig ekkelt. Jeg synes det er greit å ha ett og annet ekstraslag, men (jfr posten min i går) når de "klynger seg opp" slik at det kan komme ekstraslag i hvert 10. hjerteslag eller de omtrent kommer på rad og rekke, så blir det ekkelt. Det er helt riktig som du sier at det gjerne blir sånn at når det kommer ett ekstraslag, så gir det angst og så kommer det en hel masse flere. Eller for meg er det to, ett ekstraslag greier jeg å "arkivere" i bunken over tilfeldigheter og reagerer ikke på det, men når neste kommer, så blir det lett til at jeg blir engstelig for å få et "anfall" av ekstraslag. (og da er det nettopp det som skjer) Jeg går også og bekymrer meg for om ekstraslagene kan føre til noe annet (supraventrikulær takykardi, atrieflimmer, etc.) eller om de kommer fra et "uønsket" sted i hjertet (VES). Mesteparten av disse bekymringene ser jeg på som irrasjonelle. Heldigvis Endret 8. mai 2014 av issomethingwrong 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 8. mai 2014 Skrevet 8. mai 2014 Jepp, skjønte det. Hadde tenkt å skrive det, men har fått kjeft av admin en gang før for å gjøre det, så jeg lot være Ekstraslag er skikkelig ekkelt. Jeg synes det er greit å ha ett og annet ekstraslag, men (jfr posten min i går) når de "klynger seg opp" slik at det kan komme ekstraslag i hvert 10. hjerteslag eller de omtrent kommer på rad og rekke, så blir det ekkelt. Det er helt riktig som du sier at det gjerne blir sånn at når det kommer ett ekstraslag, så gir det angst og så kommer det en hel masse flere. Eller for meg er det to, ett ekstraslag greier jeg å "arkivere" i bunken over tilfeldigheter og reagerer ikke på det, men når neste kommer, så blir det lett til at jeg blir engstelig for å få et "anfall" av ekstraslag. (og da er det nettopp det som skjer) Jeg går også og bekymrer meg for om ekstraslagene kan føre til noe annet (supraventrikulær takykardi, atrieflimmer, etc.) eller om de kommer fra et "uønsket" sted i hjertet (VES). Mesteparten av disse bekymringene ser jeg på som irrasjonelle. Heldigvis Det roer seg jo med en gang jeg stresser ned. Og når det først kommer et slag, kommer det flere fordi jeg blir oppmerksom på det, begynner å google ting, etc, og så har jeg selv slengt bensin på mitt eget angstbål Det står jo som en vanlig bivirkning, og ikke listet opp som noen "kontakt lege umiddelbart"-type bivirkning. Lurer på om jeg egentlig kan ta serumprøve i morgen, ettersom det blir dag nr 9 på 150mg. Det burde jo holde for å gi et stabilt nivå. Jeg må ha det svart på hvitt før jeg tør å ta noen som helst gleder på forskudd med Efexor. Det hadde jo vært veldig typisk at jeg ender opp med skikkelig lavt nivå her også... Får håpe det beste Det er vel heller ingen veldig god ide å drikke alt for mange kopper kaffe på jobb fordi det er noen litt kjedelige dager for øyeblikket... Og så så ligger jeg jo ganske høyt med Tolvon også, som også gir mer noradrenalin (men har for øvrig ikke palpitasjoner som bivirkning). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.