Gå til innhold

80 % av naboene mine har security alarm

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Det sa mannen utenfor døren min nå.

Men jeg sa de måtte snakke med min mann, at jeg har ingen tanker om alarm.

De gjentok at mine naboer har dette alarmsystemet og at jeg da via min mobil kan låse mine dører. Jeg tenkte og svarte at " Ja men så må jeg skifte låsen da", ja det stemte vi måtte bytte lås, og bytte mye... nettopp tenkte jeg, og mer tenkte jeg at jeg ikke er interessert.

Jeg tenkte jeg er interessert i å få fred og ro, jeg har nå noen få timer fri, og skal jeg da sette meg inn i alarmsystemer? Det er gratis nå å installere det sa de, men saken er at når jeg må bytte lås i dører og mye mer, så blir det ikke gratis, og egentlig er jeg 0 % redd for innbrudd.

Jeg sa at min mann kommer hjem kl 22.00 ca og de sa de kunne komme tilbake i morgen. Jeg svarte at det er ingen her før på kvelden, de kunne komme på kvelden. 

Jeg bare forstår ikke hva man skal med alarm, 

alarmen går, og evt tyver forsvinner, innen politiet kommer, dette har jeg lest.

Jeg syns det er bedre å ikke tenke og bekymre seg så mye.

Det stemmer, at våre naboer hadde 4 innbrudd bare i fjor, jeg vet de har alarm, men det gir vel ikke meg noen tanker om at jeg selv vil ha det, tyvene forsvant og det er tydeligvis ikke alarm som virker avskrekkende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398669-80-av-naboene-mine-har-security-alarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo to deler, ene er at noen tyver velger "lette" mål, altså de uten alarm, og den andre er at når alarmen piper så tør ikke tyvene bli værende lenge de tar noen ting de ser med en gang og stikker, istedenfor å gjennomsøke hele huset og ta alt av verdier. Om det er verdt det eller ikke skal ikke jeg si noe om, men jeg har alarm =)

Anonymous poster hash: 64838...c4a

Jeg har valgt å installere brann- (og innbrudds)alarm fordi jeg har leid ut halvparten av huset. Fordi jeg bor i tett trehusbebyggelse, så er det ganske betryggende at brannvesenet rykker ut på alle brannalarmene uten å vente på at alarmselskapet har vært her først. Det er imidlertid kun noen få alarmselskaper som samarbeider med brannvesenet på denne måten.

Jeg har imidlertid ikke valgt en så avansert løsning som selgerne har foreslått for deg. Ingen låser er byttet og jeg kan ikke låse døren på noen avansert måte.  Det jeg kan gjøre via telefon eller nett er å slå av og på alarm.

Hvis jeg ikke hadde hatt leieboere, så hadde jeg nok nøyd meg med å være flink til å skifte batterier i røykvarslerne mine:-)

Er det ikke slik at det ofte er noen hjemme hos dere? Jeg ville ikke brukt masse penger på alarm hvis ikke huset står tomt ganske ofte.

Vi har også disse selgerne på døra innimellom. Vi har hittil alltid takket nei. Argumentet om at "(nesten) alle de andre har" virker ikke på oss.

Be dem legge igjen brosjyrer eller noe annet som beskriver tilbudet og se på dette sammen med mannen din i fred og ro. Ikke inngå noen avtale mens de står i døra. Det er mange forskjellige typer alarmer / alarmavtaler.

Det stemmer, at våre naboer hadde 4 innbrudd bare i fjor, jeg vet de har alarm, men det gir vel ikke meg noen tanker om at jeg selv vil ha det, tyvene forsvant og det er tydeligvis ikke alarm som virker avskrekkende.

Selgere er ute etter å selge, de skal tjene penger. Når det kommer noen på døra di og skal selge noe så kan du bare si vennlig - "Nei takk, jeg er ikke interessert" og lukke døra, selv om vedkommende prøver å si noe mer så lukker du bare døra og låser så han eller hun skjønner at du ikke kommer til å kjøpe noe. Du er ikke nødt til å snakke mer med selgeren eller kjøpe noe som helst.

Men jeg sa de måtte snakke med min mann, at jeg har ingen tanker om alarm.

Jeg tenkte jeg er interessert i å få fred og ro, jeg har nå noen få timer fri, og skal jeg da sette meg inn i alarmsystemer?

Jeg syns du har løst dette fint ved å henvise til din mann. Som Lillemus og Laban sier er dette selgere, og det betyr at de ønsker å oppnå et salg om dere har behov eller ikke. Dette betyr også at de alltid vil argumentere for at dere trenger dette, også om dere ikke syns det selv... Det har ingen betydning for dere om andre har alarmer - dere skal kun instalere alarm om dere har behov for det.

Du trenger ikke tenke mer på dette, nyt fritiden din du  :)

Endret av Kayia
  • 1 år senere...

Annonse

Med tanke om at jeg jobbet en stund med dette så tenker jeg at, ja målet er jo å få et salg men sikkerheten er jo det som skal satses på, med tanke på inbrudd så finnes det kameraer som begynner og ta bilder i det alarmen går idag som gjør at tyven kan bli tatt med bildeverifisering, og mange selgere er altfor mye frempå å absolutt vil ha salget så til slutt irriterer dem bare de dem kommer på døra til.

Dette er noe som også ødelegger jobben for de neste som kommer med tanke på at hvis en annen selger har vært for eksempel frekk så har man vanskeligere for og ha tilitt til noen av de andre.

Anonymkode: b3927...2ff

Alarmselskaper ringer av og til på hos meg også.

To ganger har de sagt at de har en avtale med borettslaget om rabatt på alarmer til alle leilighetene.  Jeg sjekket det med styrelederen, og det var ikke sant.  De hadde ikke inngått noen slik avtale.

Når selgere ringer på døra mi, sier jeg bare "Nei takk" og smiler. Så lukker jeg døra, selv om de da er midt i en setning. For det er de jo gjerne. De snakker og snakker i håp om at vi skal kjøpe noe av dem.  

De har ikke krav på noen forklaring på hvorfor jeg eller du ikke vil kjøpe noe.  Du trenger ikke si noe mer til dem enn "Nei takk" 

Tråden er fra mai 2014, så dette skjedde ikke "nå", men over et år før fiskekjøpet :P

Ja, så sannelig. Hvem er det som drar opp slike gamle tråder? Ofte er det åpenbart skjult reklame, og andre ganger noen som virker genuint interessert i problemstillingen. Og noen mystiske ganger er det ingen av delene.

Når jeg leser mange av svarene her så tenker jeg på hvem er selgeren?  Er det en som har gått arbeidsledig over lang tid og endelig klarte å få seg en jobb? At lønnen er basert på provisjonssalg? Hvis han ikke klarer å selge så har han ikke penger til mat og utgifter?  

Det er slettes ikke sikkert denne selgeren er det.  Men jeg vet at for mange som går arbeidsledige er det ofte salgsjobber som baserer mye av lønnen på provisjonsalg de får napp på når de søker.  Noen har vanskelig for å få noen annen jobb.  

Jeg kjøper sjelden noe fra dørselgere, men jeg er glad jeg ikke selv er selger.  Har vært innom den delen også i yrkeslivet, men det krasjet totalt med deg jeg står for. Men som ansatt hadde jeg ikke så mye valg. 

Anonymkode: d1876...e23

Jeg blir skikkelig irritert når alarm-selgere kommer på døra. Jeg liker ikke dør-selgere generelt (og kommer nok snart til å sette opp en Selgere Uønsket -lapp) men spesielt alarm-selskaper. Tenk deg hva slags informasjon de får, og hva de kan bruke den til dersom det er uærlige mennesker som gir seg ut for å være alarm-selskaper! Det kan man aldri være helt sikker på. De får jo full oversikt over hvem som har alarm og ikke, i nabolaget! Full oversikt over hvor de lettest kan begår innbrudd, dersom de er uærlige!

Nei alarm-selgere som kommer på døra bør man avvise kort og kontakt, alle som en. "Vi har alarm, good bye" bør man si til dem. Så kan man heller sjekke på nettet dersom man ønsker å kjøpe seg alarm.

Mener nå jeg.

Endret av ekte nick

Annonse

Jeg blir skikkelig irritert når alarm-selgere kommer på døra. Jeg liker ikke dør-selgere generelt (og kommer nok snart til å sette opp en Selgere Uønsket -lapp) men spesielt alarm-selskaper. Tenk deg hva slags informasjon de får, og hva de kan bruke den til dersom det er uærlige mennesker som gir seg ut for å være alarm-selskaper! Det kan man aldri være helt sikker på. De får jo full oversikt over hvem som har alarm og ikke, i nabolaget! Full oversikt over hvor de lettest kan begår innbrudd, dersom de er uærlige!

Nei alarm-selgere som kommer på døra bør man avvise kort og kontakt, alle som en. "Vi har alarm, good bye" bør man si til dem. Så kan man heller sjekke på nettet dersom man ønsker å kjøpe seg alarm.

Mener nå jeg.

Hei!

Siden jeg bruker oxytocin så holder jeg meg langt unna når det "plutselig" ringer på døren,

Jeg mister rett og slett litt for fort oversikt,

og jeg er lett å lure, mener noen,

selv mener jeg at jeg mister oversikt, 

Men jeg tror også på andre, og mistanke får jeg kun etter en dårlig erfaring, og det er jo ikke sånn at alle luringer har gitt en en dårlig erfaring tidligere!

Jeg syns de fleste mennesker der og da er veldig hyggelige,

Jeg har også venn, en ny venn, og denne vennen er ikke lett å forstå seg på, fmen i to dager nå har jeg fått klemmer MED lyd,

Jeg syns dette er hyggelig, det er noe jeg ser er vanlig, og akkurat det tenkte jeg på i dag kl 17.45 ca, da hun lente seg over meg om kysset meg, jeg ble både glad, rørt, stolt og lettet. (jeg håper faktisk så mange som mulig så det, fordi det er sånn å være helt normal)

Jeg er så VANLIG at jeg gjør så vanlige ting som å kysse en samarbeidspartner.

Jeg kysset lett tilbake, jeg gjorde det fordi hun gjorde det, men mer enn det var jeg lykkelig, over og endelig bare få føle meg så avslappet og normal og lykkelig. Det er normalt å kysse hverandre, og jeg kan godt venne meg til alt dette, for følelsen av å bli så akseptert og verdsatt kjentes god. De er glade fordi jeg hjelper mye hver uke, jeg har gjort oppgavene, men de bidrar for min del med andre aspekter, bare det å kysse meg, var en veldig varm og hyggelig ting å gjøre,

jeg ble skikkelig lykkelig inni meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...