Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bella Dotte

Nå har jeg gått ned 16,2 kilo siden månedsskiftet okt/nov, da jeg begynte å registrere, og jeg føler meg så bra! Jeg er "juridisk" sett normalvektig, men jeg vil ned 2-3 kilo til før jeg er helt fornøyd. Dette har vært et bra opplegg for meg og jeg har lært mye. Jeg har ikke lenger noe vanskelig forhold til mat og snop, jeg har lært hvordan det kjennes ut å bli passe mett og at mettheten virkelig kommer etterpå, jeg vet hva jeg skal gjøre når jeg spiser borte, jeg må ikke spise bare fordi det er tilgjengelig. Jeg er ikke sulten pga feilernæring, jeg er opplagt og positiv og avslappet. Jeg stresser ikke med mosjon, omtrent alt jeg gjør er å gå kveldsturer og til og fra butikken. Spiser det jeg har lyst på som jeg får plass til i matbudsjettet, som er restriktivt nok til at jeg går ned, men romslig nok til at jeg ikke går sulten. Planen er strukturert nok, så jeg vet hva jeg skal gjøre og får i meg nok av alt, og fleksibel nok, så det er rom for uforutsette hendelser (som faktisk kommer hele tiden). Jeg elsker mat, likevel bruker jeg veldig mye mindre penger på mat når jeg spiser sunt - men så blir det gjerne litt nytt utstyr isteden, jeg har skaffet meg en Nutribullet og nå blir det skikkelige smoothier! Stavmikseren er ikke egnet til det bruket - nå forstår jeg hvorfor det heter "smoothie"...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398693-g%C3%A5tt-ned-20-av-kroppsvekten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bella Dotte

gratulerer =)

Selv er jeg endelig under 78 kg så her går det også rette veien etter at jeg kuttet ut coca cola og melk

Takk for det, og gratulerer selv!

Hvorfor har du kuttet ut melk, kan jeg spørre om det? Laktoseintoleranse?

Bella Dotte

2 liter om dagen er kanskje litt mye, ja  :)

Vet hvordan det er når noe er altfor godt, jeg måtte kutte ut noen ting for en periode, og noe ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å spise mer enn kanskje en gang i året.

Endret av Bella Dotte

Annonse

Nå har jeg gått ned 16,2 kilo siden månedsskiftet okt/nov, da jeg begynte å registrere, og jeg føler meg så bra!

Jeg har ikke lenger noe vanskelig forhold til mat og snop, jeg har lært hvordan det kjennes ut å bli passe mett og at mettheten virkelig kommer etterpå, jeg vet hva jeg skal gjøre når jeg spiser borte, jeg må ikke spise bare fordi det er tilgjengelig.

Jeg er ikke sulten pga feilernæring, jeg er opplagt og positiv og avslappet. Jeg stresser ikke med mosjon, omtrent alt jeg gjør er å gå kveldsturer og til og fra butikken.

Spiser det jeg har lyst på som jeg får plass til i matbudsjettet, som er restriktivt nok til at jeg går ned, men romslig nok til at jeg ikke går sulten.

Flinka!! Gratulerer - et skikkelig klokt gladinnlegg! :D

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...