Gjest karimor Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Jeg er ei jente på 18 år som er veldig plaget med vond rygg, diarè og i blant magekramper under mensen. Jeg lurer på om det er noe jeg kan spise evt. ikke spise for at det skal bli bedre, Er det forresten normalt å ha vondt i ryggen under mensen? Har ikke hørt om andre jenter som har det...jeg klarer omtrent ikke å gå noen ganger, føler den er helt skeiv. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Jeg syns det er rart at du ikke har hørt om andre med ryggsmerter under mensen, det er jo en av de vanligste smertene!? Iallefall, det viktigste under menstruasjonen er å drikke masse vann for å unngå unødvendig vannopphopning i kroppen. Ellers, for min egen del, passer jeg på å spise sunt, og mange måltider for dagen, for på den måten å få ekstra energi og slippe å føle meg så dvask som er vanlig under mensen. Men om det anbefales noe spesielt vet jeg dessverre ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hei Karimor, Vond rygg, diaré og magekramper er vanlig under mensen. Kan nevne at nattlysolje er kjent for å hjelpe for muskelkramper i forbindelse med mensen. Dette kan du kanskje få kjøpt i tablettform i en helsekostforretning. Dersom diareen er kraftig (varer flere dager, og/eller flere ganger om dagen), bør du være nøye med å drikke rikelig for å erstatte væsketap. Vannløselig fiber kan faktisk også hjelpe med å kontrollere diaré. Dette fibret finner du i forskjellig frukt (eple, citrus), havre, belgfrukter, og gulrot. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.