Gå til innhold

Temple Grandin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Madelenemie
  stjernestøv skrev (På 23.5.2014 den 16.53):

Noen her som har sett filmen, er den bra?

Hei!

Nei jeg har ikke sett filmen.

Det er flere grunner til det.

Jeg syns diagnoseprat fort blir kjedelig, og derfor er diagnosefilmer lite attraktive.

Jeg har likevel sett to filmer, sammen min mann, om Asperger. Det var for å være hyggelig.

Den ene het, " my name is Khan"

Og den andre " Adam"

Jeg likte dem. Da min mann mente han så meg i filmene, ble jeg skeptisk.

Temple Grandim følger ikke reglene slik som de er, jeg tenker på reglene i de mellommenneskelige relasjoner .

Jeg følger de jeg har fått informasjon om og forstått, for de husker jeg, eg liker regler, det forenkler den sosiale samhandling. Og var det opp til meg burde det vært flere og tydelige regler. Omtrent slik som i Tyskland og Japan. Det forenkler livet når man kan fungere sammen uten å sjokkere, forundre eller frustrere hverandre.

Da får man fred til å fordype seg i temaer man liker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398800-temple-grandin/#findComment-3542261
Del på andre sider

stjernestøv
  Madelenemie skrev (På 23.5.2014 den 21.48):

Hei!

Nei jeg har ikke sett filmen.

Det er flere grunner til det.

Jeg syns diagnoseprat fort blir kjedelig, og derfor er diagnosefilmer lite attraktive.

Jeg har likevel sett to filmer, sammen min mann, om Asperger. Det var for å være hyggelig.

Den ene het, " my name is Khan"

Og den andre " Adam"

Jeg likte dem. Da min mann mente han så meg i filmene, ble jeg skeptisk.

Temple Grandim følger ikke reglene slik som de er, jeg tenker på reglene i de mellommenneskelige relasjoner .

Jeg følger de jeg har fått informasjon om og forstått, for de husker jeg, eg liker regler, det forenkler den sosiale samhandling. Og var det opp til meg burde det vært flere og tydelige regler. Omtrent slik som i Tyskland og Japan. Det forenkler livet når man kan fungere sammen uten å sjokkere, forundre eller frustrere hverandre.

Da får man fred til å fordype seg i temaer man liker.

Jeg skal se filmen i dag, har inntrykk av at hun er en meget klok og spesiell dame. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398800-temple-grandin/#findComment-3542296
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...