Gå til innhold

Hva kan det ha vært i sjøen, som liknet døde meitemarker??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ungene vasset ved en strand i dag. I bunnen (blanding av sand, skjell, småstein og tang), så det ut til å ligge små klynger av meitemark, tett i tett. De lå helt stille. Barna syntes det var skikkelig ekkelt og ville ikke vasse. Men når man pirket i disse markene, så løste de seg opp, som om de var ikke-eksisterende??

Hva kan det ha vært? 

Anonymous poster hash: 6b8ea...185

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tusen takk! Ekskrementer etter Fjæremark må det ha vært ja. Jeg skjønner godt at ungene syntes det var ekkelt, for det var tett i tett med dette. Er det vanlig at det er så mye? Dette var i Vestfold.

Tusen takk! Ekskrementer etter Fjæremark må det ha vært ja. Jeg skjønner godt at ungene syntes det var ekkelt, for det var tett i tett med dette. Er det vanlig at det er så mye? Dette var i Vestfold.

I trøndelag er dette svært, svært vanlig, og jeg har faktisk aldri tenkt på det som ekkelt eller heslig. Som unger syns vi det var fasinerende  og trodde at marken hadde gravd ut ganger inni sanden. Da vi fikk vite at det var avføring syns vi bare det var enda mer fasinerende... :)

Annonse

Er det vanlig at det er så mye? Dette var i Vestfold.

Jeg har bare sett det der jeg har vasset mest i sjøen, nemlig på kysten av Nord-Trøndelag. Som barn forbandt jeg slik sjøbunn med gode sjanser for å finne skjell. Det var ofte bra med skjell og sneglehus der det var mange sandhauger med "mark" på.

Her er en video du kan vise ungene:

http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/404432

Dette er meget vanlig på strender med litt gjørmete bunn. Har aldri tenkt på at det er særlig ekkelt.

Jeg har bare sett det der jeg har vasset mest i sjøen, nemlig på kysten av Nord-Trøndelag. Som barn forbandt jeg slik sjøbunn med gode sjanser for å finne skjell. Det var ofte bra med skjell og sneglehus der det var mange sandhauger med "mark" på.Her er en video du kan vise ungene:http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/404432

Artig å se på klippet, ble helt nostalgisk! Skolefjernsyn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...