Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bruke ferien på dette?

Anbefalte innlegg

cilie skrev (På 31.5.2014 den 19.05):

Kanskje ikke ferien... Men om lommeboka hadde vært litt tykkere, så hadde 2 mnd jobbpermisjon på et luksustrening/spa/sunnmat-sted vært ønskelig! Lest og koset meg og mistet 10 kg slik at klærne igjen passet. *drømme*

Enig, det høres fantastisk ut! :) Ikke nødvendigvis akkurat dette opplegget, men ett eller annet i den gaten du antyder. Med trening, meditasjon og god og sunn mat (og kanskje et glass vin i mellom, om det ikke ødelegger hele opplegget ;)).

Slik det er nå ville jeg ikke brukt hverken en høy sum eller to uker ferie på noe slikt. Med barn har jeg ikke anledning til det heller.

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Kayia

12

• Nicklusheletida

8

• Bella Dotte

7

Nicklusheletida
  AnonymBruker skrev (På 30.5.2014 den 18.51):

Kom over et tilbud i UK som de kaller fit farm. Et to ukers intensivt treningsopplegg i kombinasjon med diett. http://www.fitfarms.co.uk/index.php

Kunne du ha tenkt deg å bruke to uker av ferien - og alle feriepengene - på dette?

Anonymous poster hash: c6661...426 [/acrony

Hvis en ser bort i fra prisen og det at jeg ikke trenger å gå ned i vekt, ja så absolutt. En slik ferie ville jeg likt svært godt. En ferieform som ikke passer meg er å spasere mellom solsenga og matbordet. Sånn type ferie er jeg alt for rastløs til.

Gjest Gargamel
  Nicklusheletida skrev (På 2.6.2014 den 13.14):

Hvis en ser bort i fra prisen og det at jeg ikke trenger å gå ned i vekt, ja så absolutt. En slik ferie ville jeg likt svært godt. En ferieform som ikke passer meg er å spasere mellom solsenga og matbordet. Sånn type ferie er jeg alt for rastløs til.

Jeg liker absolutt aktiv ferie, men ikke at alt skal være organisert i en timeplan. Jeg får frysninger av tanken.

Nicklusheletida
  Gargamel skrev (På 2.6.2014 den 13.24):

Jeg liker absolutt aktiv ferie, men ikke at alt skal være organisert i en timeplan. Jeg får frysninger av tanken.

De får jo sikkert litt fritid innimellom. Hadde ikke plaget meg med timeplan og hadde sikkert vært kjempemotivert om jeg slet med vekta .

AnonymBruker
  Nicklusheletida skrev (På 2.6.2014 den 13.30):

De får jo sikkert litt fritid innimellom. Hadde ikke plaget meg med timeplan og hadde sikkert vært kjempemotivert om jeg slet med vekta .

Sliter ikke primært med vekta (ønsker ikke å gå ned mer enn maks 2-3 kg), men har veldig lyst på et ordentlig løft treningsmessig. Synes det virker spennende å få prøve ut mange ulike treningsformer.

Anonymous poster hash: c6661...426

AnonymBruker
  Xtra skrev (På 2.6.2014 den 13.10):

Enig, det høres fantastisk ut! :) Ikke nødvendigvis akkurat dette opplegget, men ett eller annet i den gaten du antyder. Med trening, meditasjon og god og sunn mat (og kanskje et glass vin i mellom, om det ikke ødelegger hele opplegget ;)).

Slik det er nå ville jeg ikke brukt hverken en høy sum eller to uker ferie på noe slikt. Med barn har jeg ikke anledning til det heller.

Nei, hadde jeg hatt ansvar for barn i ferien så hadde det ikke vært aktuelt for meg heller. Det måtte i så fall vært om jeg hadde hatt en tenåring med vektproblemer som selv hadde lyst til å gjøre noe sånt.

Annonse

Nicklusheletida
  AnonymBruker skrev (På 2.6.2014 den 14.09):

Sliter ikke primært med vekta (ønsker ikke å gå ned mer enn maks 2-3 kg), men har veldig lyst på et ordentlig løft treningsmessig. Synes det virker spennende å få prøve ut mange ulike treningsformer.

Enig! Kunne tenkt meg en slik ferie jeg også, selv om jeg ikke sliter med vekta og selv om jeg trener på egen hånd. Jeg brukte personlig trener en stund og fikk jo bedre trening da under press enn jeg gjør ved å trene på egen hånd. Dessverre er det for dyrt å fortsette med. Personlig trener skulle vært å få på blå resept :-)

AnonymBruker skrev (På 2.6.2014 den 14.09):

Da skjønner jeg spørsmålet på en annen måte... :)

Jeg sliter heller ikke med vekta, og kunne ikke tenkt meg å bruke alle feriepengene på et slikt opplegg. Jeg ville utforsket nye treningsformer hjemme, og heller lagt opp til en aktiv ferie på egen hånd - feks en "sykle-fra vingård-til-vingård"-tur i Spania eller Portugal ;)

Endret av Kayia
  Xtra skrev (På 2.6.2014 den 14.22):

Høres ut som min type aktivitetsferie :-)

Mmmm, neste års plan for oss dette... En passelig daglig distanse, god mat vin i godt selskap ved ankomst - perfekt! :) Har snakket med flere som har gjort det, og det ligger mange løypeforslag ute på nett.

AnonymBruker
  Kayia skrev (På 2.6.2014 den 14.18):

Da skjønner jeg spørsmålet på en annen måte... :)

Jeg sliter heller ikke med vekta, og kunne ikke tenkt meg å bruke alle feriepengene på et slikt opplegg. Jeg ville utforsket nye treningsformer hjemme, og heller lagt opp til en aktiv ferie på egen hånd - feks en "sykle-fra vingård-til-vingård"-tur i Spania eller Portugal ;)

Med litt bedre forhåndsplanlegging, så kunne jeg godt tenkt meg en slik ferie også, men da helst sammen med en annen :) .

Kayia skrev (På 2.6.2014 den 14.25):

Mmmm, neste års plan for oss dette... En passelig daglig distanse, god mat vin i godt selskap ved ankomst - perfekt!  :) Har snakket med flere som har gjort det, og det ligger mange løypeforslag ute på nett.

Hmmm... tror jeg holder en knapp på norsk fjellferie fremfor sykkelferie i varmen. Bra servering på mange av turisthyttene også ;)

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.5.2014 den 18.51):

Kom over et tilbud i UK som de kaller fit farm. Et to ukers intensivt treningsopplegg i kombinasjon med diett. http://www.fitfarms.co.uk/index.php

Kunne du ha tenkt deg å bruke to uker av ferien - og alle feriepengene - på dette?

Jeg tror jeg kunne ha likt dette. Har trent intensivt i rehabiliteringssammenheng tidligere og pleier å trives med det. Eneste negative var prisen som jeg syntes var ganske høy (bortskjemt som jeg er fra tidligere opplegg på Folketrygdens regning. Ikke sant Dorthe?)

Gjest Gargamel
  Xtra skrev (På 2.6.2014 den 14.22):

Høres ut som min type aktivitetsferie :-)

Det er helt maksimalt bra. Jeg har vært på flere slike turer, men da i Frankrike og Italia. Man kan velge tøffe ruter over fjell, eller rene slaraffenruter på flat mark. Man må absolutt ikke være i supertrent for å gjøre dette. Det finnes ruter for alle.

Maglor skrev (På 2.6.2014 den 6.54):

Bare tull, spar penga og bare GÅ et par timer om dagen. Det funker, i motsetning til mirakelkurer, selvhjelpsbøker, intensivkurs, leirer, helseguruer og alt annet man kan kaste bort gryn på.

Det er lett å si for oss som er slanke ;)

Ei jeg kjenner har prøvd "alt", men mangla nok den indre motivasjonen til å ta skikkelig tak i det. Jeg vet med meg selv at om jeg hadde vært overvektig, så hadde jeg greid å finne den motivasjonen som skulle til for å endre livsstil. Hun greide det altså ikke uten hjelp utenfra. Nå har hun gått ned 25 kg på fem mnd og går fortsatt ned selv om hun spiser helt normalt (normalt -  slik folk som er bevisste på kostholdet spiser). Hun trodde nok forøvrig at hun spiste normalt før også...... men "normalt" har en ganske vid skala når det kommer til mat :P

Det som fikk henne til å endelig finne den indre motivasjonen var å få en kickstart, og det kosta såpass mye at hun nok ikke vil falle tilbake til gamle synder igjen ;)

Togli skrev (På 2.6.2014 den 21.15):

Det er lett å si for oss som er slanke ;)

Ei jeg kjenner har prøvd "alt", men mangla nok den indre motivasjonen til å ta skikkelig tak i det. Jeg vet med meg selv at om jeg hadde vært overvektig, så hadde jeg greid å finne den motivasjonen som skulle til for å endre livsstil. Hun greide det altså ikke uten hjelp utenfra. Nå har hun gått ned 25 kg på fem mnd og går fortsatt ned selv om hun spiser helt normalt (normalt -  slik folk som er bevisste på kostholdet spiser). Hun trodde nok forøvrig at hun spiste normalt før også...... men "normalt" har en ganske vid skala når det kommer til mat :P

Det som fikk henne til å endelig finne den indre motivasjonen var å få en kickstart, og det kosta såpass mye at hun nok ikke vil falle tilbake til gamle synder igjen ;)

Pst. Trådstarter vil ned et par-tre kilo... ;-)
Bella Dotte

"Har prøvd alt" er en så morsom frase, for med "alt" menes alt unntatt kaloriunderskudd, dvs det eneste som har effekt, men det virker, alltid, for alle; og å "prøve" er meningsløst, for ingenting har effekt uten at det gjennomføres, og vektnedgang tar tid.

Man kan gå ned i vekt selv om man sitter i rullestol, så det er ikke nødvendig å trene for å få kaloriunderskudd. Selv har jeg bare gått turer denne gangen og går ned i en passe takt. Jeg vil få inn gode vaner som jeg kan fortsette etter at jeg har nådd målvekten, og treningsstudio er ikke noe for meg, ikke egentlig.

Endret av Bella Dotte
  Bella Dotte skrev (På 2.6.2014 den 21.55):

"Har prøvd alt" er en så morsom frase, for med "alt" menes alt unntatt kaloriunderskudd, dvs det eneste som har effekt, men det virker, alltid, for alle; og å "prøve" er meningsløst, for ingenting har effekt uten at det gjennomføres, og vektnedgang tar tid.

Man kan gå ned i vekt selv om man sitter i rullestol, så det er ikke nødvendig å trene for å få kaloriunderskudd. Selv har jeg bare gått turer denne gangen og går ned i en passe takt. Jeg vil få inn gode vaner som jeg kan fortsette etter at jeg har nådd målvekten, og treningsstudio er ikke noe for meg, ikke egentlig.

Er i grunnen mye enig med deg i dette. Unntaket er selvfølgelig - og som jeg har presisert mange ganger før ;-) - de som er genetisk disponert eller medisinert med medisiner som påvirker vekten/ matlysten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...