Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bruke ferien på dette?

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (På 3.6.2014 den 9.40):

Du kan få bli med meg å sykle til og fra jobb så skal vi nå se om du ikke regner det som trening etterpå... Sykle til jobb er ikke bare 2 km på flatmark vet du! I dag la jeg inn litt ekstra og endte på 12 km, nå har jeg syklet såpass mye i vår at jeg ikke ble så veldig sliten, men svett ble jeg og anpusten var jeg underveis da det er flere km slak motbakke. På vei hjem er det 2-3 km bratt motbakke og jeg skal love deg at den ikke er noen dans på roser!

Alle monner drar, og som Nicklus og deg tar heller ikke jeg buss eller bil i det daglige, jeg tar ikke heis, jeg går mye om vinteren og sykler mye om sommeren. Men - dette er ikke hard trening, ikke om du sykler som meg, dvs får opp hjertepumpa men er ikke gjennomsvett med behov for dusj når jeg ankommer jobb/ hjem. Når jeg ser distanse vs tid ser det ut som vi holder samme tempo (jeg har også en lang bakke hver veg) og jeg regner iallefall dette som aktivitet, ikke hverken trening eller en hard økt. Det kan se ut som vi definerer dette litt ulikt :)

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Kayia

12

• Nicklusheletida

8

• Bella Dotte

7

Nicklusheletida skrev (På 3.6.2014 den 10.18):

Jeg forbrenner ikke så veldig mange kalorier, men jeg forbrenner mer enn om jeg tar bussen. Gjør man slike ting ofte, er bevisst på å ta trappa i steden for heisen osv, vil en ha igjen for det i det lange løp. Tror feilen mange gjør er at de tenker for kortsiktig og det blir en evig runddans med jojoslanking som en aldri greier å få orden på.

Helt enig :)

Ad det å være "naturlig slank" tenker jeg som deg - litt ekstra hele tiden og vips så er man over tid - ikke nødvendigvis overvektig - men lubben. Dette gjelder selvfølgelig også for oss slanke. ;)

Endret av Kayia
  Gargamel skrev (På 3.6.2014 den 10.28):

Klart jobbsykling teller hvis man har lang vei og stor høydeforskjell. Jeg har 200m høydeforskjell og 8 km. For meg tilsvarer tur- retur jobb mer enn jeg spiser til lunsj og frokost til sammen. Jeg går ganske fort ned i vekt hvis jeg gjør det 3-5 dager i uken, selv om jeg spiser det jeg har lyst på (innen rimelighetens grenser). Det koster meg også veldig lite når det er fint vær.

Jeg starter på 105 moh, er oppe på 133, så ned itl 14 og deretter opp til 121 moh, på ca. 10 km. Det korteste strekket i km er fra starten og ned til 14 moh, ca. 3 km, deretter går det sakte, men sikkert oppover.

Kayia skrev (På 3.6.2014 den 11.17):

Men - dette er ikke hard trening, ikke om du sykler som meg, dvs får opp hjertepumpa men er ikke gjennomsvett med behov for dusj når jeg ankommer jobb/ hjem.

Når jeg kommer på jobb etter å ha syklet så skifter jeg alt av tøy (inkl. truse!) og vasker meg og tar på nytt skiftetøy. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen er det rett i dusjen. Ikke snakk om å fortsette dagens dont uten å vaske seg og skifte først nei!

påskelilje
  Lillemus skrev (På 3.6.2014 den 11.26):

Når jeg kommer på jobb etter å ha syklet så skifter jeg alt av tøy (inkl. truse!) og vasker meg og tar på nytt skiftetøy. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen er det rett i dusjen. Ikke snakk om å fortsette dagens dont uten å vaske seg og skifte først nei!

Jeg må også dusje, selv om jeg ikke har så mye bakker. Sykler 7 km hver vei. Til jobb er det ganske flatt, men litt kronglete sykkelsti, så det går litt opp og ned - og så en lang nedfor bakke mot jobben. Tilbake starter jeg med den lange bakken oppover, og så ganske flatt hjem. Det hender jeg venter med å dusje til kvelden når jeg kommer hjem, hvis jeg bare skal spise middag og følge ungene på kamp eller trening (da gjør det ikke så mye om jeg går i svett treningstøy) - men om morgenen på jobb må jeg alltid dusje ja!

Jeg anser det for å være lett trening, der jeg kjenner jeg bruker musklene i beina og jeg prøver å sykle på slik at jeg blir litt anpusten. Så jeg regner det som trening :-)

Gjest Gargamel

Jeg kan så vidt sykle til jobb uten å bli svett, men ikke hjem igjen. Det er ikke hard trening for meg å sykle hjem hvis jeg tar det med ro, men jeg kan ikke se for meg at noen kan sykle opp der uten å bli svett. Kroppen må gjøre en jobb og blir varm uansett kondis.

Annonse

Lillemus skrev (På 3.6.2014 den 11.26):

Da har jeg nok bare bedre sykkel enn deg :P Neida, jeg sykler bare halve distansen så det er kanskje der det ligger, men til tross for bakker er ikke intensiteten høyere enn at jeg berger uten å skifte. Jeg har bare lagt merke til at distanse/ tid tilsier likt tempo :)

Endret av Kayia
  Kayia skrev (På 3.6.2014 den 17.36):

Da har jeg nok bare bedre sykkel enn deg :P Neida, jeg sykler bare halve distansen så det er kanskje der det ligger, men til tross for bakker er ikke intensiteten høyere enn at jeg berger uten å skifte. Jeg har bare lagt merke til at distanse/ tid tilsier likt tempo :)

Den korteste veien hjem er 8 km, da går det unna 4,5 km på 12 min pga av nedoverbakke. De siste 3,5 km er heftig motbakke og den bruker jeg minst 20 min på. Ikke utenkelig at du har en lettere sykkel med smalere dekk enn meg, jeg har terrengsykkel. :)

frosken skrev (På 2.6.2014 den 14.45):

Jeg tror jeg kunne ha likt dette. Har trent intensivt i rehabiliteringssammenheng tidligere og pleier å trives med det. Eneste negative var prisen som jeg syntes var ganske høy (bortskjemt som jeg er fra tidligere opplegg på Folketrygdens regning. Ikke sant Dorthe?)

Jeg kunne gjort det på Folketrygdens regning. Nå trener jeg tre ganger i uka på Sats og det er jo bare blåbær ;) Det er ganske stor forskjell på en time tre ganger i uka og fire timer fem/seks ganger i uka. Og hvis jeg var garantert å gå ned 15 kg og ikke opp fordi de har så gode oster så hadde det vært supert.

Forresten fant jeg et treningsapparat på Catosenteret hvor jeg fikk opp hjertepumpa sist jeg var innom og siden jeg ikke er vant til det så trodde jeg at jeg fikk angstanfall og ble kjemperedd :D

Endret av Dorthe
  Kayia skrev (På 2.6.2014 den 21.54):

Pst. Trådstarter vil ned et par-tre kilo... ;-)

UUps.... jaja, men jeg ville vært med uansett hvis jeg hadde pengene :P Supert å bli pusha til å trene og spise riktig!  (men jeg skal love å prøve iallefall - å lese litt bedre neste gang :P)

Togli skrev (På 4.6.2014 den 17.17):

UUps.... jaja, men jeg ville vært med uansett hvis jeg hadde pengene :P Supert å bli pusha til å trene og spise riktig!  (men jeg skal love å prøve iallefall - å lese litt bedre neste gang :P)

Pst. Mindre enn en halv dag siden siste innlegg jeg svarte på før jeg hadde lest det skikkelig selv hehe... :P Jadda neida så... ;)

Bella Dotte
  AnonymBruker skrev (På 2.6.2014 den 14.09):

Sliter ikke primært med vekta (ønsker ikke å gå ned mer enn maks 2-3 kg), men har veldig lyst på et ordentlig løft treningsmessig. Synes det virker spennende å få prøve ut mange ulike treningsformer.

Anonymous poster hash: c6661...426

Det virker på meg som dette er mer fatcamp enn bootcamp, altså retter seg mot overvektige, ikke treningsglade.

Nå er jeg selv der at jeg bare ønsker å gå ned 2-3 kilo, det føles helt vidunderlig. Endelig er jeg igjen i "min størrelse"  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...