Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er mange kilo overvektig på grunn av medisiner jeg går på. Nå lurer jeg på å melde meg inn på treningssenter, men er usikker på om motivasjonen holder. Jeg blir rett og slett demotivert fordi jeg spiser for mye av medisinen. Samtidig er mitt aller høyeste ønske akkurat nå å bli slank igjen, slik jeg var før.

Hvordan få motivasjon til trening når det er slik, og får jeg noen nytte av treningen når jeg går på antipsykotika og antideppressiva, noen med erfaringer her?

Trenger sårt å motivere meg......

Anonymous poster hash: 284e9...022

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398947-motivasjon-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arnold Stallone

Jeg var slank før medisiner, og de gangene jeg har kuttet medisiner har jeg gått ned. Men for min del kommer ikke dette av at jeg legger på meg av medisinene. Det henger sammen med at jeg blir så "engasjert" uten (medisiner). Da ligger verden for mine føtter...

Det er altså handlingsstyrt. Men dette er likevel handlinger jeg kunne foretatt selv om jeg bruker medisiner. Men livet får et helt annet fokus...

Jeg vet ikke om det er sånn for deg. Bare sier hvordan det er for meg.

Jeg er mange kilo overvektig på grunn av medisiner jeg går på. Nå lurer jeg på å melde meg inn på treningssenter, men er usikker på om motivasjonen holder. Jeg blir rett og slett demotivert fordi jeg spiser for mye av medisinen. Samtidig er mitt aller høyeste ønske akkurat nå å bli slank igjen, slik jeg var før.

Hvordan få motivasjon til trening når det er slik, og får jeg noen nytte av treningen når jeg går på antipsykotika og antideppressiva, noen med erfaringer her?

Trenger sårt å motivere meg......

Hvorfor lurer du på om du vil få noen nytte av treningen selv om du bruker medisiner? Slik jeg ser det, så vil du selvfølgelig kunne ha utbytte av treningen - og det at du går på medisiner gjør det faktisk ekstra viktig å trene.

Jeg tror at det for mange er vanskelig å sette seg realistiske mål og så gjennomføre det som er nødvendig for å nå målet. Du kan bli normalvektig selv om medisinene dine gjør det vanskeligere enn det ellers ville ha vært, poenget er bare at du må sette deg realistiske mål både mht kosthold og trening.

Hvor ofte ønsker du selv å trene? Og hvilke tanker har du om endret kosthold?

AnonymBruker

Hvorfor lurer du på om du vil få noen nytte av treningen selv om du bruker medisiner? Slik jeg ser det, så vil du selvfølgelig kunne ha utbytte av treningen - og det at du går på medisiner gjør det faktisk ekstra viktig å trene.

Jeg tror at det for mange er vanskelig å sette seg realistiske mål og så gjennomføre det som er nødvendig for å nå målet. Du kan bli normalvektig selv om medisinene dine gjør det vanskeligere enn det ellers ville ha vært, poenget er bare at du må sette deg realistiske mål både mht kosthold og trening.

Hvor ofte ønsker du selv å trene? Og hvilke tanker har du om endret kosthold?

Tja, jeg ønsker ideelt sett å trene tre ganger i uka, men føler jeg ikke kommer til å klare det. Samme med kosthold, tror ikke jeg vil klare det. Vil veldig gjerne, men jeg er rett og slett ikke sterk nok...har ikke troa på meg, selv om det er mitt høyeste ønske nå å bli slank. Har opplevd for mange nenederlag...

Dessuten er jeg usikker på om det går an å bygge muskler når jeg nå går på medisiner. Er faktisk i tvil om kroppen i det hele tatt er mottakelig for trening. Også overspiser jeg...blir likegyldig av medisinene. Når virkningen av medisinen går ut, så angrer jeg veldig. Men så må jeg ta medisinen dagen etter og dagen etter pga veldig sterk angst. Vet ikke annet å si enn at jeg virkelig har havnet i en ond sirkel jeg ikke kommer ut av...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...