Gå til innhold

Gammelt simkort fungerer fremdeles, har derfor to mobiler

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden sist jeg kjøpte ny mobil, så jeg aner ikke hvordan dette fungerer. Men jeg kjøpte meg altså ny mobil, og fikk tilhørende simkort samtidig. Men fremdeles, halvannen uke senere, fungerer den gamle tlf min på mail og internett. Ikke meldinger og ringing: da kommer feilmeldingen "ikke registrert på nettverk."

Er dette vanlig? Skal ikke gammelt simkort deaktiveres? Kjekt å ha to tlf altså, men jeg belaster jo bare fremdeles min egen konto uansett, dersom jeg går over på 3G. 

Burde jeg si fra til Telenor eller er dette helt normalt? 

Fortsetter under...

Det er lenge siden sist jeg kjøpte ny mobil, så jeg aner ikke hvordan dette fungerer. Men jeg kjøpte meg altså ny mobil, og fikk tilhørende simkort samtidig. Men fremdeles, halvannen uke senere, fungerer den gamle tlf min på mail og internett. Ikke meldinger og ringing: da kommer feilmeldingen "ikke registrert på nettverk."

Er dette vanlig? Skal ikke gammelt simkort deaktiveres? Kjekt å ha to tlf altså, men jeg belaster jo bare fremdeles min egen konto uansett, dersom jeg går over på 3G. 

Burde jeg si fra til Telenor eller er dette helt normalt? 

Den virker vel på Wi-Fi, da? Er den på trådløst nett vil selvfølglig internett virke. Dermed også mail. Trenger ikke SIm for det.

Endret av Mrs D

Den virker vel på Wi-Fi, da? Er den på trådløst nett vil selvfølglig internett virke. Dermed også mail. Trenger ikke SIm for det.

Jeg tror også det, den er koblet opp til det trådløse nettet ditt, og mottar derfor e-post og internettsider.

Du kan jo forsøke å bruke den utenfor hjemmet, hvor du har det trådløse nettet ditt. Om den ikke fungerer der, så er det sikkert bare at den er koblet til hjemmenettet ditt(eller andre nett som du har brukt og lagret på telefonen, som kafeer og kjøpesentre)

Takk for svar! Skal prøve den utenfor wifi, men det vil nok ikke fungere.

Forresten Mrs D, å fortelle meg at den "selvfølgelig" vil virke på trådløst nett er ikke selvfølgelig for en som ikke har kjøpt ny mobil på mange herrans år, slik jeg skrev i hovedinnlegget.

Forresten Mrs D, å fortelle meg at den "selvfølgelig" vil virke på trådløst nett er ikke selvfølgelig for en som ikke har kjøpt ny mobil på mange herrans år, slik jeg skrev i hovedinnlegget.

Selv om du ikke har kjøpt mobil på mange herrans år kunne det jo hende du visste hvordan et trådløst nett virket. Men jeg burde nok skjønt du ikke gjorde det ut fra måten du spurte på. Bevares...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...