Gå til innhold

Hvorfor må noen bry seg med hvor mye andre handler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selfv handler jeg ikke så ofte og storhandler når jeg først handler til familien.

Men det er noe som irriterer meg veldig.  Hvorfor er det stadig noen som må kommentere at jeg har handlet mye?

Det andre som irriterer meg er butikkdamer som skal bry seg med hvor mange handleposer jeg skal ha. Noen ganger vil jeg ha mange fordi jeg handler for en annen også noen ganger og fordi jeg mangler søppelposer hjemme. Hva pokkker har de med hvor mange poser jeg skal ha?

Skal jeg måtte forklare hvorfor jeg velge som jeg gjør? Hva har de med det? Jeg kan ikke fordra at andre blander seg inn i mine valg. Akkurat det irriterer meg grenseløst.

Anonymous poster hash: ded95...df4

Fortsetter under...

tante bassa

Selfv handler jeg ikke så ofte og storhandler når jeg først handler til familien.

Men det er noe som irriterer meg veldig.  Hvorfor er det stadig noen som må kommentere at jeg har handlet mye?

Det andre som irriterer meg er butikkdamer som skal bry seg med hvor mange handleposer jeg skal ha. Noen ganger vil jeg ha mange fordi jeg handler for en annen også noen ganger og fordi jeg mangler søppelposer hjemme. Hva pokkker har de med hvor mange poser jeg skal ha?

Skal jeg måtte forklare hvorfor jeg velge som jeg gjør? Hva har de med det? Jeg kan ikke fordra at andre blander seg inn i mine valg. Akkurat det irriterer meg grenseløst.

Jeg handler også mye av gangen i perioder når jeg er flink å planlegge middager for mer enn to dager av gangen. Og jeg har aldri opplevd at noen har kommentert at jeg har handlet mye.

Ang poser, de må jo spørre hvor mange poser du skal ha, så de vet hvor mange de skal slå inn.

Du er ikke litt for nærtagende da?

AnonymBruker

Rart du ikke har opplevd dette., Jeg har opplevd det så mange ganger nå at jeg vurderer å handle flere steder så ikke det skal bli så full vogn.

Ang. poser så har både jeg og min mann opplevd at de butikkansatte begynner å diskutere hvor mange poser vi skal ha. En gang opplevde jeg at butikdama ikke gav meg så mange jeg ba om heller. Jeg ber ikke om veldig mange flere men noen flere av og til. Mener de jeg er lite miljøvennlig? Eller er posene dyre for butikken? Skulle gjerne likt å vite hvorfor de må bry seg med dette. Får kommentar og reaksjon når jeg ber om ti poser og jeg kansje kunne greid meg med 7. Hvis noen jobber i butikk her, så fint om jeg får svar på hvorfor butikkdamer bryr seg med sånt.

AnonymBruker

Rart du ikke har opplevd dette., Jeg har opplevd det så mange ganger nå at jeg vurderer å handle flere steder så ikke det skal bli så full vogn.

Ang. poser så har både jeg og min mann opplevd at de butikkansatte begynner å diskutere hvor mange poser vi skal ha. En gang opplevde jeg at butikdama ikke gav meg så mange jeg ba om heller. Jeg ber ikke om veldig mange flere men noen flere av og til. Mener de jeg er lite miljøvennlig? Eller er posene dyre for butikken? Skulle gjerne likt å vite hvorfor de må bry seg med dette. Får kommentar og reaksjon når jeg ber om ti poser og jeg kansje kunne greid meg med 7. Hvis noen jobber i butikk her, så fint om jeg får svar på hvorfor butikkdamer bryr seg med sånt.

Det har jeg aldri opplevd. 

Anonymous poster hash: 41e99...e4c

AnonymBruker

Det er ofte eldre folk som kommenterer handlingen min, men har også opplevd yngre har gjort det. Føler meg liksom så grådig og at jeg har det for godt når andre kommenterer dette. Føles ubehagelig. Jeg liker også å hamstre på tilbud men det fyller jo også vognen opp. Så det har medført mindre hamstring enn jeg kunne tenkt meg. Får kanskje resie et stykke unna å handle hvor ikke noen kjenner meg. Hos oss prioriterer vi god og skikkelig mat og jeg har noen hjemme her som spiser veldig mye. Men jeg liker ikke å måtte stå til forklaring i butikken til andre hvorfor jeg hanlder mye. Jeg synes ikke andre har noe med det.

Annonse

AnonymBruker

Det er ofte eldre folk som kommenterer handlingen min, men har også opplevd yngre har gjort det. Føler meg liksom så grådig og at jeg har det for godt når andre kommenterer dette. Føles ubehagelig. Jeg liker også å hamstre på tilbud men det fyller jo også vognen opp. Så det har medført mindre hamstring enn jeg kunne tenkt meg. Får kanskje resie et stykke unna å handle hvor ikke noen kjenner meg. Hos oss prioriterer vi god og skikkelig mat og jeg har noen hjemme her som spiser veldig mye. Men jeg liker ikke å måtte stå til forklaring i butikken til andre hvorfor jeg hanlder mye. Jeg synes ikke andre har noe med det.

Du får be dem passe sine egne saker neste gang.

Anonymous poster hash: 41e99...e4c

AnonymBruker

Folk kommenterer alt som er det minste utenom det vanlige, og sånn er det bare. Da må man enten bli helt A4 selv når det gjelder handling eller bestemme seg for å ikke bry seg om eventuelle kommentarer.

Det har jeg også merket og jeg er så drittlei av å forklare mine valg enten det er det ene eller det andre. Ofte også på et sårt punkt som man helst ikke vil snakke om. Jeg svarer selsvagt høflig men jeg skulle ønske folk skjønte at dette er frekt, irriterende og dumt sånt er. Detfor velger jeg også å skrive det her, så kanskje noen begynner å tenke seg litt om hva de sier til andre.

AnonymBruker

Har bare opplevd en butikkdame som var irriterende, hun skulle absolutt kommentere HVA jeg hadde kjøpt til mat, hver eneste gang (ja jeg har litt unormal kost). Hun fikk sparken =)

Så irriterende og slitsomt. Jeg har heldigvis ikke opplevd det enda. Bra hun fikk sparken.

tante bassa

Ikke har jeg opplevd det, og håper da virkelig at jeg ikke hadde brydd meg om folk hadde kommentert at jeg handlet mye. 

Det hender at dama på butikken sier f.eks. "Her skal det bakes!" om jeg kjøper en del ting som tilsier at jeg skal bake og jeg synes det er bare koselig jeg. :)

Hvis du betaler for posene så synes jeg det er rart at ekspeditøren kommenterer det, men dersom du får posene gratis skjønner jeg jo at de reagerer på at du sier du vil ha 10 poser når du ternger 6... Ja, butikken betaler også for posene.

Jeg synes du høres litt hårsår og nærtagende ut - kan du ikke bare si at "disse posene er så gode som søppelposer skjønner du!" eller noe sånt med et smil da?

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker også å storhandle, og om noen kommenterer det, er det virkelig ikke noe jeg bruker energi til tenke noe særlig over. Kanskje møter jeg noen i døra ut som sier noe sånt som, "jøss, skal si du har handlet ja!", og jeg svarer kanskje med, "ja, nå skal jeg fylle fryseren!", eller "ja, det er sannelig godt å bli ferdig med handlinga for en stund!" eller noe sånt.

Kan ikke huske noen har bemerket det negativt, men om det er, er det ikke noe jeg har bitt meg merke i. Jeg lar alltid den/de som står bak meg og skal betale en to-tre varer få slippe til først, ellers er det helt vanlig at butikken åpner kassen ved siden av når jeg kommer, og går fra kassen når jeg har betalt, slik at det ikke blir lang kø bak meg og fullt på pakkebåndet. Har alltid opplevd dette som veldig positivt, så slipper jeg også å stresse meg ihjel for å pakket. Betjeningen er blide, og jeg får alltid så mange poser jeg spør om :)

Anonymous poster hash: 7be18...777

Jeg er redd du har et problem når du irriterer deg så mye på slike ting.  Før handlet jeg også sjelden og mye på en gang.  Det hendte noen kommenterte den fulle handlevognen, men det gjorde meg ingenting.

At de i kassen spør hvor mange poser en skal ha er jo helt naturlig.  Men at de begynner å diskutere det er jo helt unødvendig.  Likevel vil jeg si at vi møter på så mange typer mennesker at vi har det best med oss selv hvis vi lar være å irritere oss over alle ting. Du kan ikke forandre alle mennesker du møter, men du kan forandre på hvordan det skal påvirke deg.

Endret av eller

Rart du ikke har opplevd dette., Jeg har opplevd det så mange ganger nå at jeg vurderer å handle flere steder så ikke det skal bli så full vogn..

Det virker slitsomt å være så nærtakende og bry seg så mye om hva butikkansatte måtte mene. Så lenge du vet at du handler til beste for familien må du prøve å ikke bry deg en døyt om hva butikkansatte måtte mene eller si.

Madelenemie

Må bare spørre....Er det denne butikken du pleier å handle i?

Anonymous poster hash: cc360...29c

Anonymous poster hash: cc360...29c

Hei!

Takk, jeg trengte le litt:-)

Selv har jeg aldri opplevd at noen irriterer seg over full handlevogn, handler jeg med min mann holder knapt en vogn:-(

Jeg kjøper alltid mange poser, jeg klarer ikke beregne riktig og kjøper ofte feks 10, 12 og 16 poser.

Min mann er motsatt han sier 6 eller 8, også ber han om gratis poser etterpå, det tør ikke jeg, jeg vet jo at posene koster 1 kr pr stk, eller 2 kr eller 3, ca noe sånt, og da syns jeg det blir feil å be om ekstra poser uten å betale. 

Det eneste er at det er stressende med så mange varer at man skaper kø på samlebåndet, jeg overlater derfor mye av storhandlingen til min mann, kun pga av farten på samlebåndet, ikke av noen annen grunn.

Selfv handler jeg ikke så ofte og storhandler når jeg først handler til familien. Men det er noe som irriterer meg veldig.  Hvorfor er det stadig noen som må kommentere at jeg har handlet mye? Det andre som irriterer meg er butikkdamer som skal bry seg med hvor mange handleposer jeg skal ha. Noen ganger vil jeg ha mange fordi jeg handler for en annen også noen ganger og fordi jeg mangler søppelposer hjemme. Hva pokkker har de med hvor mange poser jeg skal ha? Skal jeg måtte forklare hvorfor jeg velge som jeg gjør? Hva har de med det? Jeg kan ikke fordra at andre blander seg inn i mine valg. Akkurat det irriterer meg grenseløst.  Anonymous poster hash: ded95...df4

Det har jeg aldri opplevd. Det er billigere å kjøpe rull med søppelposer enn ekstra poser når du handler. En pose koster en kr. Hva er det de sier?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...