Gå til innhold

Har du en hemmelighet?

Anbefalte innlegg

DexterMorgan

Hva er "PK folk"?

Anonymous poster hash: 2683b...029

Politisk korrekthet (ofte forkortet PK) er et begrep som betegner utsagnideer og oppførsel som brukes slik at man søker å unngå å støte andre i sosiale og institusjonelle sammenhenger, for eksempel når det gjelder kjønn, rase, kultur, seksuell orientering, religion,trosretningfunksjonshemming eller aldersforskjeller, og gjerne når dette gjøres i utstrakt grad. Politisk korrekthet kan også betegne utsagn, ideer og oppførsel som søker å unngå å bryte med normene og idealene i det sosiale miljøet man til enhver tid er en del av.

Norge er begrepet kanskje mest aktuelt i debatter om innvandrings- og integreringspolitikk, hvor mange påstår at enkelte problemstillinger ikke debatteres av frykt for stigmatisering, og at kritikk av disse forholdene kan støte de gjeldende gruppene.

Begrepet politisk korrekt har også etter hvert antatt en mer uformell betydning, der begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe. En slik gruppe kan være alt fra samfunnet generelt til mindre grupper, som for eksempel foreninger.

Om det som bryter med det som regnes for politisk korrekt, uavhengig av definisjon, bruker man gjerne begrepet «politisk ukorrekt».

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

26

• DexterMorgan

16

• Madelenemie

9

• Nord og ned

7

DexterMorgan

Hvor har det blitt av alle pk-folka? Jagd over allle hauger?

Jeg vet ikke jeg o.0

Men, det er jo åpenbart at mennesket er delt opp i forskjellige raser. Afrikanere er sterke og dumme. Asiatere er Smarte og svake. Ariere er hybrider som er litt sterke og litt smarte

(dette er en sjekk for å se om PK folkene kommer ut av skjul)

AnonymBruker

Jeg vet ikke jeg o.0

Men, det er jo åpenbart at mennesket er delt opp i forskjellige raser. Afrikanere er sterke og dumme. Asiatere er Smarte og svake. Ariere er hybrider som er litt sterke og litt smarte

Du får kamuflere kroken litt bedre.

Madelenemie

Jeg vet ikke jeg o.0

Hei!

Vet du at asiatere( indere ) de fleste er ariere?:-)

Annonse

Nord og ned

Nord og ned, kan jeg spørre: Hvor lang karenstid var det du/dere fikk? Jeg har lurt på hvor du og din erkerival har blitt av.

Tre måneder...så lenge siden den tid.

Vennen ble sist observert på VGD hvor han presterte å levere utrolige 5700 innlegg på bare 50 dager før han bli hivd ut, helt uten min hjelp :-)

AnonymBruker

Hei!

Vet du at asiatere( indere ) de fleste er ariere?:-)

Åhhh. Sukk. Det siste ordet ditt brukes i to ulike betydninger, og er velegnet til å starte mer spetakkel enn ren debatt. Det var vel spetakkel du ville starte?

Anonymous poster hash: d3543...c6b

AnonymBruker

Tre måneder...så lenge siden den tid.

Vennen ble sist observert på VGD hvor han presterte å levere utrolige 5700 innlegg på bare 50 dager før han bli hivd ut, helt uten min hjelp :-)

Når var det at denne eksorsimen foregikk på VGD?

5700/50 = grøss. Har han tatt cut-and-paste fra Lars Gule?

Nord og ned

Når var det at denne eksorsimen foregikk på VGD?

5700/50 = grøss. Har han tatt cut-and-paste fra Lars Gule?

Var vel like etter nyttår og utover.

Gula ja..han har jo fått innvilget kommunal støtte for å ødelegge nettdebatter, så man skal jaggu ikke se bort ifra at vår venn var ansatt hos ham. Gule selv ble jo btw. også hivd ut fra VGD i sin tid.

Endret av Nord og ned
AnonymBruker

Var vel like etter nyttår og utover.

Gula ja..han har jo fått innvilget kommunal støtte for å ødelegge nettdebatter, så man skal jaggu ikke se bort ifra at vår venn var ansatt hos ham. Gule selv ble jo btw. også hivd ut fra VGD i sin tid.

Gule også? Det visste ikke jeg. For en tid siden brukte Stavrum på Nettavisen ham til ekspertuttalelse om Midt-Østen. Den gangen kunne folk kommentere anonymt hos ham. Og da ble folk sinte. Veldig sinte. Ikke fordi de selv var Israel-venner, men på grunn av den personen. Stavrum reagerte med å forlange fullt navn fra de som skulle kommentere, og krevde svar ved hjelp av Facebook. Stavrum forstod altså ikke hvorfor folk ble sinte.

Roy Vega er en fyr som tidligere skrev på Vårt Lands debattforum. Det jeg leste av ham var veldig bra. Bloggen hans hadde var en nytelse å lese. Gule mislikte ham veldig og svarte deretter. Det gikk ikke bra. Pussig nok ble Vega kastet ut og Gule fikk bli. Det sier jo litt om de som admnistrerte det forumet.

Folk klager på nett-troll. Altså sånne som blir sinte. Merkelig nok reagerer de ikke på dem som er verre. De som er "brannstiftere". Sånne som skiver "alle som mener sånn-eller-sånn, er idioter" og lignende utsagn. Selvfølgelig skrevet for å provosere. Den som ble provosert blir kastet ut, mens provokatøren får bli. Merkelig.

Annonse

Nord og ned

Gule også? Det visste ikke jeg. For en tid siden brukte Stavrum på Nettavisen ham til ekspertuttalelse om Midt-Østen. Den gangen kunne folk kommentere anonymt hos ham. Og da ble folk sinte. Veldig sinte. Ikke fordi de selv var Israel-venner, men på grunn av den personen. Stavrum reagerte med å forlange fullt navn fra de som skulle kommentere, og krevde svar ved hjelp av Facebook. Stavrum forstod altså ikke hvorfor folk ble sinte.

Gule er jo som et tragikomisk paradoks å regne. Totalt ubehøvlet i retorikken, radikalisert palestinavenn tatt med sprengstoff på veg til Israel for å bedrive terror....og nå plutselig brukt av media om en slags ekspert på midt-østen, på hvordan nett-debatter bør være, og på andres angivelige ekstremisme.

Det er nesten så dumt at man må le.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...