Gå til innhold

Vanlig med migrene ofte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilke piller bruker du?

Hvis du tar for mye piller kan dette være en utløsende årsak til migrene. Det blir som en vond sirkel.

Jeg har migrene selv og det er ille. Og i perioder har jeg opplevd å ha migrene nesten daglig. Man hiver innpå med det man har av smertestillende i håp om bedring. Du burde snakke med legen din om det finnes andre alternativ. Selv måtte jeg legge om livsstilen å blant annet kutte ned på kaffedrikking. Nå har jeg sjelden migrene.

stjernestøv

Hvilke piller bruker du?

Hvis du tar for mye piller kan dette være en utløsende årsak til migrene. Det blir som en vond sirkel.

Jeg har migrene selv og det er ille. Og i perioder har jeg opplevd å ha migrene nesten daglig. Man hiver innpå med det man har av smertestillende i håp om bedring. Du burde snakke med legen din om det finnes andre alternativ. Selv måtte jeg legge om livsstilen å blant annet kutte ned på kaffedrikking. Nå har jeg sjelden migrene.

Jeg tar relpax, ibux, paracet og noen ganger voltaren i tilegg. Har noe spray...zomig tror jeg, har ikke turt å prøve den. Burde kanskje holde ut litt uten piller? Men da blir jeg liggende, det er så vondt.

Kan jo gå til lege å snakke om det, hørte ei som tok betablokkere som forebygging? Mulig jeg også må legge om livsstilen, sjokolade kan en vel få migrene av og?

Hvorfor har du ikke turt å bruke den sprayen? Det er jo migrenemedisin og brukt riktig kan den stoppe anfallet. Og du slipper å bruke ibux,paracept og lignende som oftest ikke har særlig effekt på migrene. Jeg bruker zomig i pilleform og den fungerer fint for meg. 

stjernestøv

Hvorfor har du ikke turt å bruke den sprayen? Det er jo migrenemedisin og brukt riktig kan den stoppe anfallet. Og du slipper å bruke ibux,paracept og lignende som oftest ikke har særlig effekt på migrene. Jeg bruker zomig i pilleform og den fungerer fint for meg. 

Behandleren jeg hadde sa hun fikk så fryktelig hjertebank av den sprayen, men hadde jo vært godt å slippe de andre pillene. Men det er sikkert bedre i pilleform som du har, så skumle ut de srayflaskene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...