Gå til innhold

Fikk med meg legejournalen hjem uten å ha spurt om den.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg var hos legen for et par dager siden fikk jeg med meg legejournalen hjem med beskjed om å ta med relevante papirer neste gang jeg hadde behov for en legetime. Akkurat der og da ble jeg litt overlumpet og tok bare journalen, takket for meg og dro hjem. Men nå sitter jeg her med mange spørsmål. Betyr dette at det kun er jeg som har tilgang til min journalen nå? At den ikke lenger er lagret elektronisk? Det ville ihvertfall vært rart tenker nå jeg. Jeg har forsåvidt heller ingen legeutdannelse, så å få tatt med meg de relevante papirene hver gang tror jeg kan bli en utfordring, tror heller at det blir til at jeg tar med hele greia hver gang, så ser helt ærlig ikke helt poenget. 

Anonymous poster hash: fa75d...9fe

Fortsetter under...

stjernestøv

Da jeg var hos legen for et par dager siden fikk jeg med meg legejournalen hjem med beskjed om å ta med relevante papirer neste gang jeg hadde behov for en legetime. Akkurat der og da ble jeg litt overlumpet og tok bare journalen, takket for meg og dro hjem. Men nå sitter jeg her med mange spørsmål. Betyr dette at det kun er jeg som har tilgang til min journalen nå? At den ikke lenger er lagret elektronisk? Det ville ihvertfall vært rart tenker nå jeg. Jeg har forsåvidt heller ingen legeutdannelse, så å få tatt med meg de relevante papirene hver gang tror jeg kan bli en utfordring, tror heller at det blir til at jeg tar med hele greia hver gang, så ser helt ærlig ikke helt poenget. 

Det der var rart, hva skal du med journalen?

AnonymBruker

Det der var rart, hva skal du med journalen?

Det jeg syntes også! :S 

Jeg vet ikke, mulig h*n trodde jeg trengte den siden jeg var der for å få en legeerklæring. Men det at jeg skal ta med meg relevante papirer når jeg måtte trenge en legetime igjen får meg til å lure på om det kun er jeg som har denne journalen nå. 

stjernestøv

Det jeg syntes også! :S 

Jeg vet ikke, mulig h*n trodde jeg trengte den siden jeg var der for å få en legeerklæring. Men det at jeg skal ta med meg relevante papirer når jeg måtte trenge en legetime igjen får meg til å lure på om det kun er jeg som har denne journalen nå. 

Er jo de som skal ha den, jeg ville levert den tilbake. Du kan jo ikke ta den med hver gang du skal til legen, og relevante papirer?

Nei det der var uproffesjonellt. Er ikke det som er vanlig praksis-

Er det en foranledning her? Har du bedt om den tidligere eller hatt innvendinger mot behandlingen du får? Om ikke bør du spørre om dette er ny praksis på kontoret samt alt det andre du lurte på. Du kan imidlertid være helt sikker på at den også eksisterer elektronisk - den du har fått med deg er bare en utskrift.

AnonymBruker

Er det en foranledning her? Har du bedt om den tidligere eller hatt innvendinger mot behandlingen du får? Om ikke bør du spørre om dette er ny praksis på kontoret samt alt det andre du lurte på. Du kan imidlertid være helt sikker på at den også eksisterer elektronisk - den du har fått med deg er bare en utskrift.

Har aldri bedt om journalen og får heller ingen spesiell oppfølging/behandling av vedkommende, dette var faktisk andre gangen jeg var der. Når det er sagt kan det faktisk være at dette er en praksis de benytter seg av på dette legekontoret, det tenkte jeg ikke over engang. 

Godt å høre at legen forsatt har den elektroniske journalen, da trenger jeg ikke bekymre meg mer for det. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...