Gå til innhold

grønne rosa og gule makroner

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg har konformasjon nå og har bakt tre store kaketiner fulle med pikekyss, nå holder jeg på med makronene, og de ser så fine ut, rosa, gule og grønne:-)

Fyllet var litt vanskelig, jeg hadde ikke lagd lemoncurd før og bruklte 60 min ca på en prosjon, heldigvis ble den vellykket.

Verre og mer spent er jeg på salt karamell blanding, men sjokoladekremene fikk jeg til:-)

Nå har jeg bare en 6 kaker igjen, så det blir nok natten på meg:-)

Men det er hyggelig, fordi alt annet er nesten i orden, innkjøpt, strøket, på plass, roser i vann, vaser ferdig pyntet, og bordkort skrevet og hjelp arrangert, barne ferdig klipt og deres klær ordnet fra strømper til sko til kjole og dress.

Det er egentlig veldig autismevennlig å ha så mye å gjøre før en feste, jeg kan glede meg og glemmer at det faktisk kommer mennesker hit.

Jeg er glad for det, men da vil jeg helst sitte i et annet rom for meg selv, men så må jeg være her, midt i det, huff og stønn og kjedelig.

I går renset jeg akvariet, det glitrer i sin glans og jeg syns fiskene ser ekstra lykkelige ut, sannsynligvis pga av nye omgivelser og uten tanke for festen vi skal ha på mandag:-)

Søstrene kommer med tørre kaker og hjelp i morgen, hjelpen er fint, men de tørre kakene sa jeg ja takk til av høflighet, godt innstruert av min mann.

Jeg er sååå glad for makronene, skulle gjerne delt de med dere :-)

De ser så glade ut og klare for fest i all sin farge og munterhet:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399056-gr%C3%B8nne-rosa-og-gule-makroner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Ååå... makroner er en av mine helt store svakheter... 

Hei!

Jeg vet alle liker sånne søte saker, så derfor lager jeg det.

Jeg lager også 2 eskstremallargikaker, delvis selvkomponert, da gjesten ikke tåler mel, (gluten) egg, sukkker melk eller egg :-(

Jeg har nå lagd en eplekake med vaniljesaus basert på soya, 

Så senere etter makronene eller i morgen starter jeg på sjokoladekaken hennes, det er utrolig komplisert når sukker må byttes ut med stevia, ikke tåler egg?? ikke gluten, ikke melk også fikk jeg beskjed om ulike krydder...

Jeg måtte så ta ut av retten før hadde i chillin og ingefær, og tåler heller ikke kylling rødt kjøtt, eller fisk eller paneer, så jeg har da kjøpt tofu.

Og jeg må passe meg for krydder, min mann og noen andre mener dette er galskap, ¨lage mat til et sånt menneske, jeg syns ikke det, når hun er så allergisk så er det vel ikke noe ønske om det.

Jeg har brukt timer på å google og selvkomponere hennes mat,  Og egentlig er jeg ganske flink sånn om noen har en allergi, men når allergien består av alt animalsk sukker egg mel og melk, da syns også jeg det begynner bli vanskelig.

Madelenemie

Gratulerer med konfirmant og lykke til :)

Hei!

Takk :-)

Du er alltid så høflig hyggelig og velmenende, jeg har lært mye av deg!

Du er rar også, når du kommer med ideene om overnaturlige ting :-) men det jeg har lært av deg er god folkeskikk.

Annonse

stjernestøv

Hei!

Takk :-)

Du er alltid så høflig hyggelig og velmenende, jeg har lært mye av deg!

Du er rar også, når du kommer med ideene om overnaturlige ting :-) men det jeg har lært av deg er god folkeskikk.

Tusen takk, du er alltid så snill med meg og jeg liker deg godt :) Jeg har lært mye av deg også ;)

Håper dere får en hyggelig dag, mine barns konfirmasjoner var det så det er gode dager å minnes :)

påskelilje

Ønsker deg en god dag i morgen! Du lager nok til en flott og minnerik dag for konfirmanten!

Vi hadde konfirmasjon for vår eldste for to uker siden, og det ble en fantastisk dag. Mye arbeid på forhånd, men flott for alle på selve dagen.

jeg hadde to på kjøkkenet, og det var godt. Klarte da å kose meg og delta 100% på festen.

Lykke til!

Madelenemie

Nå skjønner jeg også greia med pikekyss... de er direkte farlige...  :lol:

Hei!

:-) vil du ha flere?

Vil du ha makroner neste treff? Eller pikekyss?

Jeg kjøpte norgesglass på nille i går, nye fine, til lemoncurd, sjoko og salt karamell krem, dette er til makroner når jeg skal lage dem:-) makronene ble søte og gøye:-)

De har fine farger :-) faktisk kan jeg spise for mandler sukker og eggehvite:-)

Madelenemie

Ønsker deg en god dag i morgen! Du lager nok til en flott og minnerik dag for konfirmanten!

Vi hadde konfirmasjon for vår eldste for to uker siden, og det ble en fantastisk dag. Mye arbeid på forhånd, men flott for alle på selve dagen.

jeg hadde to på kjøkkenet, og det var godt. Klarte da å kose meg og delta 100% på festen.

Lykke til!

Hei!

Takk

Det ble en flott fest!! Vi er kjent for vårt bugnende mathav, drikke som ikke tar slutt osv... :-)

Jeg liker å ha masse nok av alt :-) det er gøy, det blir dager man husker :-)

Og ja MYE jobb, jeg lagde bord og matkort, eller min datter gjorde, men jeg tenkte ut, og jeg lagde roser i melkeflasker kjøpt på ikea, med grønt i og kanel og annet krydder hengende i bånd, for å gjøre litt røft,

Jeg har enda huset fylt av buketter, og roser og dekorasjoner :-)

Og like hyggelig :-)så skal jeg få låne bort alt jeg kjøpte inn til to andre konfirmasjoner:-)

Det liker jeg, kunne være til hjelp.

Endret av Madelenemie

Annonse

Madelenemie

Tusen takk, du er alltid så snill med meg og jeg liker deg godt :) Jeg har lært mye av deg også ;)

Håper dere får en hyggelig dag, mine barns konfirmasjoner var det så det er gode dager å minnes :)

Hei!

Vi fikk en flott dag:-)

Du er et godt mennesk, jeg er meg, og gjør mange feil, :-)

Du er deg og gjør mye godt :-)

Madelenemie

Så bra dere fikk en flott dag :D

Du gjør mye godt, jeg gjør mye feil ;)

Hei!

Hm vi er nok bare begge to veldig menneskelige.:-)

Forresten tenker jeg låne ut huset vårt.

Om du og dine sønner vil ha Osloferie si i fra.

Du kan få elbiler også, og jeg kan prøve skaffe billetter til tusenfryd m.m.

stjernestøv

Hei!

Hm vi er nok bare begge to veldig menneskelige.:-)

Forresten tenker jeg låne ut huset vårt.

Om du og dine sønner vil ha Osloferie si i fra.

Du kan få elbiler også, og jeg kan prøve skaffe billetter til tusenfryd m.m.

Det er vi nok ;)

Det var veldig snillt av deg :)

stjernestøv

Hei!

Ok om du vil ha huset eller låne vår hytte send meg en pm.

Jeg tenker låne det ut når vi ikke er her:-)

Det er veldig snillt av deg, har ikke opplevd noe lignende før. Men er ikke så frekk at jeg takker ja til det ;)

Du må passe på så ikke folk utnytter din godhet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...