Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Jeg hadde ikke mine egne små i bånd, jeg gikk mye tur i skogen, og der trengte jeg ikke bånd.

Imidlertid før jeg fikk helt inngjerdet hage følte jeg stadig at å ha små barn, mellom 1 og 4 år løpende fritt var risikabelt. I vertfall når man ER barnepasser og barna skal komme levende og uskadet hjem.

Sist gang jeg passet et barn i en slik alder, der ord ikke blir hørt, bandt jeg barnet fast i en stol, inne, fordi ødela mye for meg, når vi gikk ut i Hagen og jeg skulle arbeide, lot jeg løpe fritt, fordi Hagen er sikret mot alle hull, og sprekker pga gnagere.

Jeg forstår ikke hva som er galt med å ha barn i bånd, løpestreng osv...

En venn , hun har Asperger, spurte meg om noen ting om barn, og jeg svarte logisk, men jeg forundres over at det å ha barn i bånd er så ille, de er jo ikke akkurat helt til å forstå seg på, sånn i starten.

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Ja_-hun-er-i-band_-kom-over-det-7601139.html#.U5r7C8sayK0

Førstereaksjonen min var at det hørtes da forferdelig ut det du skrev her å binde ungen fast i en stol. Helt til jeg kom til å tenke på at du mener kanskje en sånn liten babystol som står på gulvet? I så fall synes ikke jeg det er noe å reagere på. Brukte den på alle 3 ungene da di var små. Jeg var så fæl at jeg plasserte den foran tv-en også for at jeg skulle få gjort husarbeid, ta meg en dusj osv. Jeg er ikke enig i de som sier at du skal underholde barnet hele tiden. Man holder da et øye med og passer på likevel, selv om man gjør andre ting. Det er mulig å gjøre flere ting på en gang. Jeg synes det høres ut som du fulgte med barnet og passet godt på. Når dine svigerinner ikke har problemer med å la deg være barnevakt, regner jeg med at du er godt egnet. Du har dessuten 5 barn selv og om du ikke var skikket til å være mor, ville nok noen ha reagert for lenge siden.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

20

• AnonymBruker

14

• Kayia

8

• Mrs D

4

Nicklusheletida
Skrevet

Førstereaksjonen min var at det hørtes da forferdelig ut det du skrev her å binde ungen fast i en stol. Helt til jeg kom til å tenke på at du mener kanskje en sånn liten babystol som står på gulvet? I så fall synes ikke jeg det er noe å reagere på. Brukte den på alle 3 ungene da di var små. Jeg var så fæl at jeg plasserte den foran tv-en også for at jeg skulle få gjort husarbeid, ta meg en dusj osv. Jeg er ikke enig i de som sier at du skal underholde barnet hele tiden. Man holder da et øye med og passer på likevel, selv om man gjør andre ting. Det er mulig å gjøre flere ting på en gang. Jeg synes det høres ut som du fulgte med barnet og passet godt på. Når dine svigerinner ikke har problemer med å la deg være barnevakt, regner jeg med at du er godt egnet. Du har dessuten 5 barn selv og om du ikke var skikket til å være mor, ville nok noen ha reagert for lenge siden.

de, skal det stå. Flaut med en slik skrivefeil ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Tilslutt vil jeg legge til en anbefaling: Ikke si "ja jeg kan godt oppbevare barnet men ikke aktivisere det" neste gang, det høres bare veldig rart ut siden vi uten asberger tenker at "passe barn" betyr det jeg skrev i forrige innlegg. 

Mener du at alle med asperger trenker at "passe barn" betyr det samme som MM gjør?

Anonymous poster hash: d7f3d...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet med å ha de alle minste i bånd. Der jeg kommer fra, er det så bratt at man slipper å bøye ryggen når man skal ta opp potetene. Tjoret man de minste fast, kunne man få opp potetene uten at ungene vaset seg utfor et stup. Da kan det ikke være stort annerledes for byfolk å ha ungene i bånd så de slipper å bli valset ned at en tulling som kjører i hundre-og-nils km/t.

Anonymous poster hash: d7a5d...d05
Skrevet

Mener du at alle med asperger trenker at "passe barn" betyr det samme som MM gjør?

Anonymous poster hash: d7f3d...8cb

Jeg gjør ihvertfall ikke det.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ja selvsagt er det en stol med seler!

Jeg liker ikke bruke sånne midler, men gjorde det i sterk frustrasjon:-(

Min nevø viste sin frustrasjon og jeg følte meg enda mer " ond":-(

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg er i følge den som best kan uttale seg en kjærlig, morsom, og god mor.

I følge meg selv har jeg begrensninger :-(

Jeg holder meg for ørene når babyer skriker, men jeg skader ikke barn!!!

Jeg er jo skadet selv og spesielt beskyttende ovenfor barns rettigheter,.

Men jeg tilpasser ikke alltid aktivitet til alder, mangler forestillingsevne men jeg tar barn med på morsomme ting, feks teknisk museum.

Madelenemie
Skrevet (endret)

Jeg ser heller ikke problemet med å ha de alle minste i bånd. Der jeg kommer fra, er det så bratt at man slipper å bøye ryggen når man skal ta opp potetene. Tjoret man de minste fast, kunne man få opp potetene uten at ungene vaset seg utfor et stup. Da kan det ikke være stort annerledes for byfolk å ha ungene i bånd så de slipper å bli valset ned at en tulling som kjører i hundre-og-nils km/t. Anonymous poster hash: d7a5d...d05

Hei!

Enig dette handler jo om praktiske løsninger , logiske tankerekker m.m.

Man kan faktisk diskutere lite med de under 4 år om farene i en skrent/ stup

Jeg har forsøkt flere ganger å forklare farene ved min Hageskrent, men ned går det hver gang for han på 2 år, men siden skrenten ikke er større enn at han skriker etter at han ruller ned, så håper jeg han snart skjønner at han bør være forsiktig. Han skader seg ikke, men må ha plaster, og drops hver gang han ruller ned.

Jeg ler da, da ligger han som en liten åme :-) inntil gjerdet og hyler, og straks han får et drops stukket i munnen, er han glad, ja jeg kan ikke huske den tiden selv.

Endret av Madelenemie
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er i følge den som best kan uttale seg en kjærlig, morsom, og god mor.

I følge meg selv har jeg begrensninger :-(

Jeg holder meg for ørene når babyer skriker,

Hadde du hjelp til å ta deg av dine egne barn?

Anonymous poster hash: 7737c...b2a

Madelenemie
Skrevet

Hadde du hjelp til å ta deg av dine egne barn? Anonymous poster hash: 7737c...b2a

Hadde du hjelp til å ta deg av dine egne barn? Anonymous poster hash: 7737c...b2a

Hei!

Nei, vi gikk stort sett på museum og biblioteket, og det gikk helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nei, vi gikk stort sett på museum og biblioteket, og det gikk helt fint.

Snille barn som aldri gråt!

Madelenemie
Skrevet

Snille barn som aldri gråt! Anonymous poster hash: 7737c...b2a

Hei!

Ja

Når de gråt ringte jeg far.

Jeg mener jeg burde fått hjelp, men det fikk jeg ikke.

Tror fordi vi har flygel, fioliner, og fine biler, de så ikke at jeg hadde fortvilelse og behov:-(

Da jeg fremsatt krav for ca 2 år siden svarte bydelen " men dere har flygel"

Da forstod jeg ulempen det kan ha:-(

Skrevet

Jeg synes seler med bånd er helt fint. Vi bor midt i sentrum av en liten by og minstejenta hadde en periode hvor hun IKKE VILLE (med skrik og hyl) sitte i vogn og IKKE VILLE (med kamp og slossing) holde i hånda. Da var seler med bånd, samme type som i artikkelen, et veldig fint alternativ til å tvinge ned i vogna med fysisk makt og spenne fast eller skvise alt for hardt i den lille jentas hånd og konstant dra henne i armen.

Vi brukte riktignok dette kun i et par måneder, men vi sluttet ikke fordi vi synes det ble feil, men fordi hun roet seg ned og lærte seg reglene for når man går selv.

Madelenemie
Skrevet

Jeg synes seler med bånd er helt fint. Vi bor midt i sentrum av en liten by og minstejenta hadde en periode hvor hun IKKE VILLE (med skrik og hyl) sitte i vogn og IKKE VILLE (med kamp og slossing) holde i hånda. Da var seler med bånd, samme type som i artikkelen, et veldig fint alternativ til å tvinge ned i vogna med fysisk makt og spenne fast eller skvise alt for hardt i den lille jentas hånd og konstant dra henne i armen.

Vi brukte riktignok dette kun i et par måneder, men vi sluttet ikke fordi vi synes det ble feil, men fordi hun roet seg ned og lærte seg reglene for når man går selv.

Hei!

Kan du da forstå reaksjonene mammaen har fått?

Det kan ikke jeg!

Hun er jo bare glad i sitt barn, sånn helt og fult og fint.

Skrevet

Hei!

Kan du da forstå reaksjonene mammaen har fått?

Det kan ikke jeg!

Hun er jo bare glad i sitt barn, sånn helt og fult og fint.

Ja, diskuterte dette med en venninne nylig. "Eksperten" som kommenterer bare synser, aner ikke hvorfor hun tror hennes personlige fordommer er av betydning for den allmenne befolkning.

Madelenemie
Skrevet

Ja, diskuterte dette med en venninne nylig. "Eksperten" som kommenterer bare synser, aner ikke hvorfor hun tror hennes personlige fordommer er av betydning for den allmenne befolkning.

Hei!

Mm

For jeg er feks svært glad i min nevø, men han utgjør en fare for mange samt seg selv.

Og han har det jo i det lange løp bra her, han sover med meg, får sitt stell, mater mine dyr, ser krim og sovner mens han raper melk og sjokolade.

Han lukter body shop ved avreise, og har da mye med seg, det er fordi jeg finner på ting, men jeg kunne ikke funnet på ting hvis han skulle ødelegge huset samtidig.

Skrevet

Jeg så artikkelen selv, og reagerte på psykologens uttalelser. Akkurat som om de som ser fordeler ved bruk av bæreseler i trafikken etc. ikke lar barna løpe fritt også.

Vi brukte litt sele selv da barna var små, på samme måte som hun i artikkelen. Husker f.eks. jeg hadde minstemann i bæresele og da var det ikke bare lett å passe på en toåring i trafikken.

Ja synes det er helt uproblematisk å bruke sele på barn på steder med mye folk/trafikk, i spesielle avgrensede tilfeller.

Men å binde fast unge i stol som TS skriver om er uholdbart.

Skrevet

Men å binde fast unge i stol som TS skriver om er uholdbart.

Jeg tror det ble avklart at hun snakket om en stol med sele som hun plasserte barnet i for å få ryddet opp og slik.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ja

Når de gråt ringte jeg far.

Jeg mener jeg burde fått hjelp, men det fikk jeg ikke.

Tror fordi vi har flygel, fioliner, og fine biler, de så ikke at jeg hadde fortvilelse og behov:-(

Da jeg fremsatt krav for ca 2 år siden svarte bydelen " men dere har flygel"

Da forstod jeg ulempen det kan ha:-(

Det er grenser for hvor mye hjelp en kan få. Og jeg syntes det er noget rart at du velger å få så mange barn når du  mener du har behov for så mye hjelp...

stjernestøv
Skrevet

Har blitt fortalt at jeg gikk i bånd da jeg var liten, det var fordi jeg klarte å komme meg under porten og ut i trafikken. Bedre å gå i bånd enn å bli påkjørt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...