Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det ser du vel i det første innlegget, fordi vennene møtes på indisk restaurant, og hun må enten spise eller bli hjemme.

??? Hvorfor må hun "bli vant til" eller "like indisk mat" spør jeg... At hun vil være med for å være sosial skjønner jeg, og kanskje gomle i seg et salatblad eller to sånn bare for syns skyld... men hvorfor "lag masse indisk mat hjemme, så blir du nok vant til det"?

Selv kommer jeg aldri til å spise sushi, heller aldri "spise masse hjemme så jeg blir vant til det" - men jeg kan godt være med på en sushirestaurant likevel...

Fortsetter under...

Annonse

Ja, du kan nok lære deg å like ting ved rundt 0-2 års alder, men etter det tror jeg det er stopp

Det er bare tull. Jeg har lært meg å like mange ting i voksen alder som jeg ikke likte da jeg var yngre. Min søster spiste omtrent bare brød med jordbærsyltetøy og kjøttkaker med poteter da hun var liten - nå spiser hun omtrent alt.

DexterMorgan

Det er bare tull. Jeg har lært meg å like mange ting i voksen alder som jeg ikke likte da jeg var yngre. Min søster spiste omtrent bare brød med jordbærsyltetøy og kjøttkaker med poteter da hun var liten - nå spiser hun omtrent alt.

Kanskje det, eller kanskje det er personavhengig da. Jeg har ikke lært meg å like en eneste ting etter jeg var barn

??? Hvorfor må hun "bli vant til" eller "like indisk mat" spør jeg... At hun vil være med for å være sosial skjønner jeg, og kanskje gomle i seg et salatblad eller to sånn bare for syns skyld... men hvorfor "lag masse indisk mat hjemme, så blir du nok vant til det"?

Selv kommer jeg aldri til å spise sushi, heller aldri "spise masse hjemme så jeg blir vant til det" - men jeg kan godt være med på en sushirestaurant likevel...

Hva er det som er galt med sushi da?

Nå var det ikke jeg som foreslo at hun skulle lage det hjemme, da... Men å venne seg til indisk mat hadde løst problemet hennes... Og man har mye matglede å vinne på å venne seg til flere smaker og nye retter. At du ikke vil smake sushi får være ditt selvvalgte tap...
mariaflyfly

Nå var det ikke jeg som foreslo at hun skulle lage det hjemme, da... Men å venne seg til indisk mat hadde løst problemet hennes... Og man har mye matglede å vinne på å venne seg til flere smaker og nye retter. At du ikke vil smake sushi får være ditt selvvalgte tap...

Amen! :)

Annonse

Er det sånn at spiser man dritt, så begynner man etterhvert å like dritt? Bare lurer jeg lærer nye ting hver dag her så lol XD

Jeg har brukt flere år på å like tomater. Jeg spiser fremdeles ikke store tomater, de er det for mye gugge inni, men småtomater knasker jeg som bare det - det er jo kjempegodt! For noen år siden klarte jeg ikke smaken. Ellers har jeg de siste årene fått smaken på gulost på brødskiva (før likte jeg det kun i smeltet form), ribbe...

Jepp, jeg er sikker på at jeg vil få et mye fattigere liv ved å ikke spise sushi  :D

Hvor mye fattigere det blir kommer vel an på hvor lang listen er over "vil ikke prøve"-ting. Sånn hel generelt, altså. Jeg vil ikke prøve strikkhopping, f.eks., og går vel glipp av litt adrenalin og spenning der. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...