Gå til innhold

Finnes latskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DexterMorgan

Ja. det var en del mediaoppslag om noen ungdommer som tok et friår fra skolen for å spille pc spill er jalle i et år. Etter det tror alle at det er vanlig å "nave". Altså at man lett kunne jobbet/studert men at man heller vil melke statskassa

 

Men de aller aller fleste som lever under fattigdomsgrensen på navs regning, skulle ønske at ting var annerledes...

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • DexterMorgan

    22

  • Madelenemie

    19

  • slabbedask

    19

  • AnonymBruker

    9

Madelenemie

Jeg har aldri sett statistikk på at trygdede har lavere forplantningsevne. Mitt umiddelbare inntrykk er at det er motsatt.

Hei!

Jeg så/leste nylig en artikkel om at flertallet trygdede menn forblir barnløse og alene.

Tror stod i en av tabloidavisene, det var ulike grunner til det, ramset opp: dårlig råd, psykisk og fysisk dårligere helse, at man er mindre attraktiv på partner"markedet".

Leste ikke hele, men det var spørsmål reist om hvorfor, så ramset opp mulige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg har aldri sett statistikk på at trygdede har lavere forplantningsevne. Mitt umiddelbare inntrykk er at det er motsatt.

Hei!

Og for min del kan jeg bare meddele at jeg om enn ubevisst klarte velge en dyktig partner for forplantning , egnet til yngelpleie, og ha disse ressursene har ofte ikke de sykeste/trygdede uansett ulveflokk eller mennesker :-)( det er naturlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Ja jeg pleier å bruke ordet naver når man lever på staten, uansett grunn. Da er det veldig mange som naver.

 

Så er vel den "egentlige" definisjonen folk som kunne jobbet dersom de ville, eller kunne studert hvis de ville, men "velger" å leve på nav istedenfor

 

Disse kan man så kalle latsabber eller ..... slabbedasker ;)

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja jeg pleier å bruke ordet naver når man lever på staten, uansett grunn. Da er det veldig mange som naver.

 

Så er vel den "egentlige" definisjonen folk som kunne jobbet dersom de ville, eller kunne studert hvis de ville, men "velger" å leve på nav istedenfor

Hei!

Ok, jeg tenker ikke på pensjonister.

Jeg tenker det er sykdom som fører til feks uføretrygd, permanent eller midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DexterMorgan

Hei!

Ok, jeg tenker ikke på pensjonister.

Jeg tenker det er sykdom som fører til feks uføretrygd, permanent eller midlertidig.

 

Men hvis du tenker over det, er ikke alder også en sykdom egentlig? Din almenntilstand blir jo gradvis værre med alderen selv om du ikke får en bestemt "sykdom" nødvendigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det kommer an på hvordan man definerer "naving".

Hei!

Når aviser og mennesker bruker ordet naver, har jeg inntrykk av at det gjelder noen late tenåringer eller solglade FRP-velgere i Spania, ellers vil stort sett friske mennesker jobbe og gjøre karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg pleier å bruke ordet naver når man lever på staten, uansett grunn. Da er det veldig mange som naver.

 

Så er vel den "egentlige" definisjonen folk som kunne jobbet dersom de ville, eller kunne studert hvis de ville, men "velger" å leve på nav istedenfor

 

Disse kan man så kalle latsabber eller ..... slabbedasker ;)

 

Jeg lar frekkheten stå ubesvart   :angry:

 

Men tenker at "naving" er det vi tidligere kalte å "gå på sossialen". Altså, er du uføretrygdet naver du ikke.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når aviser og mennesker bruker ordet naver, har jeg inntrykk av at det gjelder noen late tenåringer eller solglade FRP-velgere i Spania, ellers vil stort sett friske mennesker jobbe og gjøre karriere.

 

Ja, mener også at naving gjelder friske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Ja, mener også at naving gjelder friske mennesker.

 

Men slabbedask, hvorfor i alle verdens land og rike, skulle en frisk person velge å kaste bort livet sitt på sosialen ? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor dere sier dette  :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men hvis du tenker over det, er ikke alder også en sykdom egentlig? Din almenntilstand blir jo gradvis værre med alderen selv om du ikke får en bestemt "sykdom" nødvendigvis

Hei!

Nei jeg syns ikke det.

Min psykiater er snart 70 år og sprekere enn mange 30/40 åringer.

Tror alder er mye mentalt.

Jeg føler meg feks ekstremt ung:-) fordi jeg ikke har vondt i ledd, rygg, , en del damer får jo hoftesmerter rundt 40 år også, i tillegg mye tull man klager på feks pms, det er mye psykisk.

Hvorfor har ikke jeg og andre autister (damer) pms? jeg tror fordi har ikke oppfattet gruppesykeligheten til vårt kjønn. Det var et eks.

Alder er mye mentalt, og smerter kan ved interesser glemmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slabbedask, hvorfor i alle verdens land og rike, skulle en frisk person velge å kaste bort livet sitt på sosialen ? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor dere sier dette  :angry:

 

Fordi man er lat? Ungdom som gjør vel også ofte dette i en periode fordi de vil ha et friår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Men slabbedask, hvorfor i alle verdens land og rike, skulle en frisk person velge å kaste bort livet sitt på sosialen ? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor dere sier dette  :angry:

Hei!

Jeg mener ikke det.

Men et fåtall misbruker ordningen, de fleste mottar trygd av sykdomsgrunner og skal ikke kjenne seg dårligere av den grunn.

Derfor mener jeg naving som et problem for samfunnsøkonomien er overdrevet.

Men skattesvik og skatteundrageser ER et problem, men da stort sett for andre grupper i samfunnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mener ikke det.

Men et fåtall misbruker ordningen, de fleste mottar trygd av sykdomsgrunner og skal ikke kjenne seg dårligere av den grunn.

Derfor mener jeg naving som et problem for samfunnsøkonomien er overdrevet.

Men skattesvik og skatteundrageser ER et problem, men da stort sett for andre grupper i samfunnet

 

Det har du helt rett i. Men det er lettere å "sparke nedover".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjekke Dexter Morgan og ordknappe Slabbedask :

Mange Aspergere her inne nå:-)

 

Tror ikke Morgan har Asperger...

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Det er mye lettere å snakke med tekst. Jeg sier nesten ikke et eneste ord i virkeligheten er mye bedre online da kommer alt riktig frem, nesten alt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...