Gå til innhold

Hva driver egentlig Dnb med her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ville inn på nettbanken i Dnb. Den er sikkert ikke så mye ulik andre norske nettbanker. Har nettopp kjøp ny pc. Installert Java.

Så dukket denne meldingen opp:

Security Warning

Allow access to the followinf application from this web site
Web Site: https://www.dnb.no

Application: Detector
Publisher: DNB ASA

This web site is requesting access and control og the Java application shown above.
Allow access only if you trust the web site and know that the applicatoin is intedes to run on this site.

[Allow] [Do Not Allow]  <--- skjermknapper

More information

Det var jo litt rart. Klikket på "More information". Da kom et nytt vindu opp med dette innholdet:

More Information
Allow access only if you trust the web site and know that the application is intended to run on this site.

The web site references JavaScript code that is requesting access and control of a Java application on this web page. This message is shown to allert you of a possible security concern because the web site was not given explicit access permission by application.

Click Do Not Allow (recommended) to prevent the web site from accessing the Java application. This may cause unexpected behavior by either the web site or the application, but will ensure the security of your personal information.

Click Allow to give the web site permission to access and control the application. This could potentially compromise the security of your personal information.

Kan banken stjele privat informasjon fra min pc ved hjelp av Java i ren NSA-stil?

Anonymous poster hash: a8d4e...419
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399173-hva-driver-egentlig-dnb-med-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

DexterMorgan

Hva driver dnb med?`De spørr om tillatelse til å bruke java applikasjonen til å håndtere pålogginggen til nettbanken. Det var standard for alle banker men de fleste holder nå på å bevege seg bort fra java fordi det har vist seg å dukke opp nye sikkerhetshull i java hele tiden.

Prøver de å stjele data fra deg? Nei absolutt ikke. Men såvidt jeg vet kan du bare skru av java du trenger ikke java for å logge deg på dnb lenger

edit: det som kanskje forvirrer deg er at før så fikk sidene automatisk lov til å kjøre java (de gjorde dette uten at de spurte deg om det var greit) , men som en del av økt sikkerhet så blir man nå spurt om man tillater at sidene bruker java

Endret av DexterMorgan

Hva driver dnb med?`De spørr om tillatelse til å bruke java applikasjonen til å håndtere pålogginggen til nettbanken. Det var standard for alle banker men de fleste holder nå på å bevege seg bort fra java fordi det har vist seg å dukke opp nye sikkerhetshull i java hele tiden.

Prøver de å stjele data fra deg? Nei absolutt ikke. Men såvidt jeg vet kan du bare skru av java du trenger ikke java for å logge deg på dnb lenger

Du trenger Java hvis du skal logge inn med BankID.

DexterMorgan

Du trenger Java hvis du skal logge inn med BankID.

hmm ja ser det 

"BankID uten Java har fått lanseringsdag i slutten av august. Bankene vil så raskt som mulig gjøre den tilgjengelig for kundene, og i bankene er det store forventninger til løsningen."

jaja får vente litt til da, inntil videre så kan du jo bare logge deg inn UTEN bankid :P (eller bare bruke java da er jo veldig trygt uansett atm)

hmm ja ser det 

"BankID uten Java har fått lanseringsdag i slutten av august. Bankene vil så raskt som mulig gjøre den tilgjengelig for kundene, og i bankene er det store forventninger til løsningen."

Så bra, det hadde jeg ikke fått med meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...