AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 *haha* Det er sant! Men om man kjøper noe som er rimelig nøytralt så varer det jo lengre enn noe som er veldig i motebildet. Jeg kjøpte meg en såkalt bikerjakke... ikke av den dyre typen, kjøpte faktisk på Cubus og på tilbud... Og den moten har faktisk vært i bildet i noen år nå... var borte noen år og kom tilbake. Har du en gammel bikerjakke - ikke kast den Anonymous poster hash: a2265...1dc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399177-klesmerke/page/2/#findComment-3549656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 For å si det sånn: Prada er bare svada. Jeg driter i hva slags merke folk har. De kan ha så dyre merker de vil, jeg syns de ser likedan uansett, kunne like gjerne vært kjøpt på Fretex. Ja, man kan jo kjøpe dyre merkeklær på Fretex til en langt billigere penge... for er det god kvalitet, så vil de jo se bra ut også de som er brukte? Det jeg har tenkt på i det siste er hvordan arbeiderne har det. Jeg leste jo den saken om den kinesiske tekstilarbeideren som la igjen en lapp på en bukse tror jeg det var, med et rop om hjelp der han fortalte om de elendige forholdene de jobbet under. vi kjøper billige klær - og hvorfor er de billige? transport osv koster en del, så da kan ikke produksjonen koste så mye.... og hvorfor/hvordan er det mulig? Jo da, prisnivået er lavere der i Asia enn i Norge, men samtidig - slavelønn.... de har så vidt råd til mat..... og de jobber så og si hele døgnet, kanskje får de seg bare 4 timers søvn. og det for at du skal få kle deg.... og du skifter kanskje ut klær flere ganger i året..... i stedet for å kjøpe deg en merkebukse som er laget av arbeidere som har fått skikkelig betalt og som får sove 8 timer hver natt og får seg en god middag.... De blir neppe rik i sømindustrien, men de klarer seg i alle fall. Jo, vi må støtte industri i de fattige landa, uten den så får de nok enda elendigere forhold, men samtidig er det bedriftseiere som tjener seg rike på dette, mens arbeiderne sulter. Fairtrade er et begrep som har kommet mer på moten nå, spesielt ang. kaffe, og det er på tide at man tenker litt slik når det gjelder klær også. Anonymous poster hash: a2265...1dc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399177-klesmerke/page/2/#findComment-3549803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Fairtrade er et begrep som har kommet mer på moten nå, spesielt ang. kaffe, og det er på tide at man tenker litt slik når det gjelder klær også. Dessverre kom det jo nylig frem at også en del fairtrade-gårder har veldig dårlige forhold for sine ansatte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399177-klesmerke/page/2/#findComment-3549804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.