Gå til innhold

Gave i 50-års lag

Anbefalte innlegg

tante bassa
Skrevet

Jeg er invitert i et 50-årslag om kort tid. Dette er til en dame.

Vi er ikke veldig nære venner, men møtes og har det hyggelig sammen en sjelden gang.

Nå er jeg som sagt invitert til et jentelag hun skal holde, og vil så klart kjøpe med en gave til henne. Men hva??

Synes det er vanskelig å finne på gave.

Har tenkt på bok, men usikker.

Ellers er hun turglad, og hun er avholds. Så en fin flaske vin er uaktuelt  ;)

Tar i mot alle forslag med stor takk  :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ikke veldig nære venner, men møtes og har det hyggelig sammen en sjelden gang.

Nå er jeg som sagt invitert til et jentelag hun skal holde, og vil så klart kjøpe med en gave til henne. Men hva??

Ellers er hun turglad, og hun er avholds. Så en fin flaske vin er uaktuelt   ;)

Tar i mot alle forslag med stor takk   :D

50-åringer er omtrent like forskjellige som andre folk ;). Man bør jo også ha et visst begrep om pris for å foreslå noe.

Men ettersom hun er turglad, hva med et produkt fr DNT, f.eks. silkelakenpose? http://www.nettbutikken.dntoslo.no/main.aspx?guest=yes

påskelilje
Skrevet

Bok er jo fint (husk byttelapp) - et smykke kanskje?

Lurt med et eller annet turprodukt :-)

En konsertbillett/gavekort på konsert eller teater?

tante bassa
Skrevet

50-åringer er omtrent like forskjellige som andre folk ;). Man bør jo også ha et visst begrep om pris for å foreslå noe.

Men ettersom hun er turglad, hva med et produkt fr DNT, f.eks. silkelakenpose? http://www.nettbutikken.dntoslo.no/main.aspx?guest=yes

Ja - men det var derfor jeg skrev at hun var turglad  ;)

Nja, ang pris - om forslaget er for dyrt, så hopper jeg jo bare over det   :)

Men regner med at det fort kan bli 5-600 kroner for gaven. 

Takk for forslag om lakenpose  :D det kan jo være aktuell  

tante bassa
Skrevet

Bok er jo fint (husk byttelapp) - et smykke kanskje?

Lurt med et eller annet turprodukt :-)

En konsertbillett/gavekort på konsert eller teater?

Takk for forslag, gavekort på konsert/teater er en god ide. Men når man gir bort en slik gave burde man vel gi bort 2 billetter? Slik at hun slipper å gå alene

Om det blir bok skal jeg huske byttelapp  :)

IngridSletten
Skrevet

Gavekort på manicure/pedicure e.l, lekre skinnhansker, restaurantgavekort, eksklusive hudpleieprodukter, fin ulltrøye...

tante bassa
Skrevet

Gavekort på manicure/pedicure e.l, lekre skinnhansker, restaurantgavekort, eksklusive hudpleieprodukter, fin ulltrøye...

Tusen takk for mange gode forslag  :)

påskelilje
Skrevet

Takk for forslag, gavekort på konsert/teater er en god ide. Men når man gir bort en slik gave burde man vel gi bort 2 billetter? Slik at hun slipper å gå alene

Om det blir bok skal jeg huske byttelapp   :)

Noen steder har de jo gavekort, der du ikke trenger å kjøpe en eller to billetter, men bare gi en sum. SÅ kan hun bestemme selv om hun vil gå alene eller evt legge til litt ekstra ög kjøpe to billetter.

Kom på en annen gave jeg ville ha blitt glad for: gavekort på massasje :-)

tante bassa
Skrevet

Akkurat dette tenkte jeg på i går, og undersøkte med stedet i nærheten av henne som driver med slikt. Det er også en gave jeg selv kunne tenke meg selv  :)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt gavekort spesifikt på massasje, ikke alle liker å bli tatt så mye på, men heller passet på å gi gavekort på et sted der mottaker kunne velge mellom flere ting - f.eks. fotpleie, manikyr, massasje, aromaterapi, ansiktsbehandling osv. Mine søsken og jeg har gjentatte ganger spleiset på gavekort på fotpleie til vår fars samboer til stor glede for henne. :)

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gitt gavekort spesifikt på massasje, ikke alle liker å bli tatt så mye på, men heller passet på å gi gavekort på et sted der mottaker kunne velge mellom flere ting - f.eks. fotpleie, manikyr, massasje, aromaterapi, ansiktsbehandling osv. Mine søsken og jeg har gjentatte ganger spleiset på gavekort på fotpleie til vår fars samboer til stor glede for henne. :)

Fniiis, så gavekort på _fotpleie_ er mindre spesifikt enn på _massasje_ dah eller.... :P Hilsen flisespikkerkayia :D

Endret av Kayia
Skrevet

Fniiis, så gavekort på _fotpleie_ er mindre spesifikt enn på _massasje_ dah eller.... :P Hilsen flisespikkerkayia :D

Hun ønsket seg det spesifikt. :)

Skrevet (endret)

Hun ønsket seg det spesifikt. :)

Jeg skjønte det altså, men det var litt vittig med tanke på rådet ditt i setningen forut... :)

Endret av Kayia
Skrevet

Nå er mottaker 50 år og har kanskje ikke småbarn, men for småbarnsforeldre bør gavekort på slikt som massasje helst også omfatte barnevakt. Husker jeg selv fikk massasje i gave da barna var helt små, jeg i lederjobb og med mann som var mye borte - fikk ikke brukt gavekortet før det utløp :/.

Skrevet

Hvis hun er glad i turgåing, så hadde jeg kanskje prøvd å finne ut litt mer om hun f.eks. er glad i å gå i fjellet, på ski eller hva? (Kanskje kunne det vært aktuelt om flere spleiset på ny sekk eller nye fjellstøvler?) Selv hadde jeg blitt mer glad for et gavekort til en av de beste sportsforretningene hvor de selger både treningsutstyr og turutstyr (oslo sportslager, anton sport osv. ) enn massasje.

AnonymBruker
Skrevet

Selv fyller jeg 50 neste uke og ønsker meg rett og slett penger eller et gavekort på nærmeste kjøpesenter.

Anonymous poster hash: ebe63...60d

tante bassa
Skrevet

Hvis hun er glad i turgåing, så hadde jeg kanskje prøvd å finne ut litt mer om hun f.eks. er glad i å gå i fjellet, på ski eller hva? (Kanskje kunne det vært aktuelt om flere spleiset på ny sekk eller nye fjellstøvler?) Selv hadde jeg blitt mer glad for et gavekort til en av de beste sportsforretningene hvor de selger både treningsutstyr og turutstyr (oslo sportslager, anton sport osv. ) enn massasje.

Hun er veldig glad i å gå på skitur på vinteren, og glad i å gå i skogen på fottur resten av året.

Ja, gavekort i sportsbutikken her hos oss er et godt alternativ - takk  :)

tante bassa
Skrevet

Hm - ja, det har jeg ikke tenkt på, at alle ikke liker det å bli tatt på, som man gjør med massasje..

Takk for innspill  :)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Når man er voksen har man mye turutstyr, så gavekort i en sportsbutikk er gøy.

Da jeg handlet til en konfirmasjon oppdaget jeg mye smart og nytt på XXLs turavdeling, , så det hadde jeg blitt glad for å få:-)

Skrevet

Hei!

Når man er voksen har man mye turutstyr, så gavekort i en sportsbutikk er gøy.

Ikke uenig i hverken det ene eller det andre, men var det ikke en ørliten selvmotsigelse her? *pirker*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...