Gå til innhold

Allergitesting nå, eller på høsten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn på 16 år som de siste ukene har vært utrolig trøtt og slapp, tett nese og rennende øyne... Han sier selv det er gress, han merker en merkbar forværring i nærheten av gress.

Kan man bli allergisk som så stor?
Fra en seson til en annen?

Bestilte time hos lege, men fikk ikke før om 2 uker.
Har kjøpt ceterizin og nesespray for allergi reseptfritt på apoteket for og prøve ut litt...

Kan han ta en allergitest om 14 dager, eller vil den bli påvirket av de medisinene han nå tar?

Det blir jo en blodprøve, pirkèprøver taes kun på høsten skjønte jeg... er blodprøven like pålitelig som en slik pirkè :) ?

Anonymous poster hash: 0fff9...cb4
Videoannonse
Annonse
tante bassa
Skrevet

Ja - man kan bli allergisk også når man er blitt voksen.

Sønnen min er allergisk, og tar prøver annethvert år, og da tas alltid prøvene på høsten/tidlig vinter. Etter som jeg har skjønt blir de tatt da, for det gir sikrest resultat.

Men om han har store reaksjoner nå, vil jeg tro de kan ta test nå. Iallefall vil han få reseptbelagte medisiner som vil hjelpe han. Om de tar en allergitest nå, vil jeg tro de tar en ny en til høsten. 

Vi har alltid fått beskjed om å ikke bruke allergimedisiner siste 14 dagene før vi tar allergitest. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...