Gå til innhold

Rykk tilbake til start

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir bare et hjertesukk. Dere som kjenner meg, husker det sikkert - en bitter konflikt med en av mine nærmeste slektninger, som gikk på sjalusi, bruk av foreldre som barnevakt, fordeling av fritidsbolig, dårlig kommunikasjon, stolthet osv. Har lest gjennom noen gamle tråder fra 2010 og 2011, og det er som å lese om slik det er nå.

Vi trår vannet. Ingen fremgang. Greie perioder innimellom der vi glatter over og har det "greit" sammen. Og så er det konfliktperioder igjen.

:-(

Anonymous poster hash: 7532c...4c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere bare må akseptere at det kommer til å være slike konfliktperioder fra tid til annen og fokusere på hvordan dere kan forholde dere mest mulig konstruktivt i slike faser?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere bare må akseptere at det kommer til å være slike konfliktperioder fra tid til annen og fokusere på hvordan dere kan forholde dere mest mulig konstruktivt i slike faser?

Jeg hadde håpet på at vi nå fremover kunne komme nærmere hverandre (for det er en stund siden forrige trøblete periode). Men h*n er ekstremt sliten og blokkerer for all kommunikasjon. Ikke lett å være konstruktiv når h*n ikke tar telefonen og ikke svarer på meldinger og ikke er til stede der det er naturlig å treffes.

Det er likevel ikke meg det denne gangen har gått verst utover - det er en annen nær slektning. Men temaene er de samme. Veldig trist.

Skrevet

Jeg hadde håpet på at vi nå fremover kunne komme nærmere hverandre (for det er en stund siden forrige trøblete periode). Men h*n er ekstremt sliten og blokkerer for all kommunikasjon. Ikke lett å være konstruktiv når h*n ikke tar telefonen og ikke svarer på meldinger og ikke er til stede der det er naturlig å treffes.

Det er likevel ikke meg det denne gangen har gått verst utover - det er en annen nær slektning. Men temaene er de samme. Veldig trist.

Tenker som Frosken, regn med at det blir sånn, og ta det som en bonus når dere har bedre perioder. Gjør klare avtaler om bruk, sånn at potensielle konfliktområder minimeres.

En fattig trøst forøvrig at det ikke bare er dere vedkommende har konflikter med. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker som Frosken, regn med at det blir sånn, og ta det som en bonus når dere har bedre perioder. Gjør klare avtaler om bruk, sånn at potensielle konfliktområder minimeres.

En fattig trøst forøvrig at det ikke bare er dere vedkommende har konflikter med. 

"Gjør klare avtaler om bruk"... vel...

Vedkommende ønsker ingen avtale. Jeg har imidlertid nå sagt i fra når vi kommer og når vi drar (6 dager i løpet av hele sommeren). Ingen respons på dette.

Det er mye, mye verre det som er skrevet  om et annet tema til den andre slektningen. Går på det samme som i 2010. Akkurat nå nytter det nok ikke med noen samtaler. Er nok best å holde litt avstand, håper vedkommende får litt overskudd og klarer å sette ting i perspektiv etter litt ferie.

Ja - hver gang vi har hatt en god periode, håper jeg at NÅ skal vi få det bra sammen. Klarer for så vidt å nyte den bonusen. Men det blir jo litt halvhjerta når jeg erfarer at etter en godværsperiode kommer det alltid uvær :-(

Skrevet

"Gjør klare avtaler om bruk"... vel...

Vedkommende ønsker ingen avtale. Jeg har imidlertid nå sagt i fra når vi kommer og når vi drar (6 dager i løpet av hele sommeren). Ingen respons på dette.

Det er mye, mye verre det som er skrevet  om et annet tema til den andre slektningen. Går på det samme som i 2010. Akkurat nå nytter det nok ikke med noen samtaler. Er nok best å holde litt avstand, håper vedkommende får litt overskudd og klarer å sette ting i perspektiv etter litt ferie.

Ja - hver gang vi har hatt en god periode, håper jeg at NÅ skal vi få det bra sammen. Klarer for så vidt å nyte den bonusen. Men det blir jo litt halvhjerta når jeg erfarer at etter en godværsperiode kommer det alltid uvær :-(

Hm, sannelig en nøtt, vedkommende... Ikke avtaler, og ingen feedback = alle muligheter for bråk ligger åpent. Hva skriver du i meldingene da? Du har sikkert allerede prøvd det, men hva med en "Dersom jeg ikke hører fra deg regner jeg med at dette er ok" ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hm, sannelig en nøtt, vedkommende... Ikke avtaler, og ingen feedback = alle muligheter for bråk ligger åpent. Hva skriver du i meldingene da? Du har sikkert allerede prøvd det, men hva med en "Dersom jeg ikke hører fra deg regner jeg med at dette er ok" ;)

Jeg skrev at vi måtte ha noen datoer å forholde oss til, og at vi kom til å være der fra xx.xx til yy.yy. Skrev også når vi skulle på annen ferie og at vi da ikke kom til å være i nærheten.

Synd at det er slik nå, men jeg føler det som en lettelse at jeg klarte å skrive så direkte. Så får vi nå se hvordan det går.

Men de andre tingene, som går på relasjoner inad i familien, er langt tøffere å forholde seg til, enn mangel på avklaring av fritidsbolig. Og det stikker ennå dypere.

Skrevet

Men de andre tingene, som går på relasjoner inad i familien, er langt tøffere å forholde seg til, enn mangel på avklaring av fritidsbolig. Og det stikker ennå dypere.

Det skjønner jeg godt. Håper det ikke ødelegger relasjonen mellom søskenbarna :/

Skrevet

Jeg skrev at vi måtte ha noen datoer å forholde oss til, og at vi kom til å være der fra xx.xx til yy.yy. Skrev også når vi skulle på annen ferie og at vi da ikke kom til å være i nærheten.

Synd at det er slik nå, men jeg føler det som en lettelse at jeg klarte å skrive så direkte. Så får vi nå se hvordan det går.

Jeg tenker at kanskje noe av det såreste ved dette er tapet av det som det er nærliggende å tenke at skulle ha vært en nær og viktig relasjon. Dette er jo en person som både du og din familie ideelt sett kunne hatt god og nær kontakt med. Kanskje kan det hjelpe deg litt å gi opp håpet om "den ideelle løsning" og mer forholde deg til vedkommende slik du ville ha gjort med en litt komplisert kollega.

I tillegg får jeg noen tanker om at ingen av oss nødvendigvis er på vårt "beste" og mest rasjonelle når det kommer til denne typen relasjoner. Det er som du sier, enkelte ting som stikker dypt, og som en utenforstående kanskje ikke ville ha opplevd som like vanskelig som dere gjør. [i min nære familie, så har moren min tendens til å komme med et bestemt utsagn om min eldste bror, som på en merkelig måte setter meg ut gang på gang på gang på gang. Jeg synes nesten det er litt fascinerende å se at hun med dette ganske uskyldige utsagnet fortsatt setter meg ut, fordi det treffer noe som alltid har vært tilstedeværende i min relasjon til min bror, og som jeg aldri helt tror vi får til å legge bak oss. Snålt;-) ]

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at kanskje noe av det såreste ved dette er tapet av det som det er nærliggende å tenke at skulle ha vært en nær og viktig relasjon.

Dette er jo en person som både du og din familie ideelt sett kunne hatt god og nær kontakt med.

Kanskje kan det hjelpe deg litt å gi opp håpet om "den ideelle løsning" og mer forholde deg til vedkommende slik du ville ha gjort med en litt komplisert kollega.

Tror du har veldig rett i disse betraktningene, frosk. Jeg klarer ikke la være å lengte etter det som kanskje kunne ha vært dersom ting hadde vært annerledes. Klarer ikke gi opp håpet om den ideelle løsningen. Det er vel der jeg må jobbe med meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...