Gå til innhold

En trener snakker da ikke sånn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på fotballkamp for å se min nevø spille. Jeg satt bak der motstanderlaget stod og overhørte en samtale. Treneren sa til en gutt: skal du spille med de skoene? De er litt slitt. Du klarer vel ikke å spille optimalt med de skoene. Guttan tok det som en folk og sa: jeg spilte med dem i går og scoret 5 mål så det går bra. Da sa Treneren litt spydig: jaja vi får se hvordan du presterer

I pausen tok 2 trener Guttan til siden og snakket litt taktikk da gutten sier at det er vanskelig når ingen sentrer ballen til han. Da kommer 1treneren inn i samtale og sier: ja men du er ikke akkurat den som sentrer mest du heller. Han var ganske spydig

Etter kamp sier gutten til sin morra at han klarte ikke å spille pga han tenkte på den kommentar om skoene. Og at Treneren klager på han men ikke på sin egen sønn som også gjør mange feil.

Er det vanlig at en trener snakker sånn til en 12 ring?

Anonymous poster hash: 1ab9a...b8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ihvertfall en gylden anledning for moren å lære sin sønn hva man skal gidde å bruke energi på, og hva man bare skal la passere.

Skrevet

Jeg har også en sønn på 12 år som blir såret og Suresh1 vist noen sier noe til han. Prøver å lære han at han må overse noe men ikke lett å forandre han.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg synes at barn på 12 år må tåle å få klare, kritiske tilbakemeldinger, og ikke bare skryt.

Jeg mener det er helt normalt at treneren sier i fra om dårlig taktikk, mangel på sentring etc. Selv 8-åringer bør tåle det hvis det blir sagt på rett måte. Det er bra om treneren passer på å si noe positivt til alle, og mer positivt enn negativt.

Det med skoene virker ubetenksomt fra trenerens side.

Skrevet

Det er vanskelig å si noe generelt om hva som er "vanlig".  Det er mange flinke trenere, men selv de kan komme med enkelte lite gjennomtenkte replikker iblant.  Og så er det noen trenere som burde drive med noe annet enn å trene barn / ungdom.

Jeg synes det med skoene var unødvendig, det var jo svært lite sannsynlig at gutten hadde med flere par, og hvis de virkelig var utslitt, kunne han ventet med å snakke om saken til etter kampen. 

Det andre kan passere hvis det ikke virker som om akkurat denne gutten ble behandlet annerledes enn de andre.  Hvis han er 12 år - er de G13, altså ungdomsfotball, eller er det siste året i barnefotballen?  På G13 må man regne med at det er litt mindre lek og at det ikke bare roses hele tiden.  Hvis treneren er en pappa, er det kanskje fremdeles barnefotball, og i så fall skal det ikke være for mye alvor med i spillet.  (Dette siste er ikke min synsing, men reglene for barneidrett.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...