Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hei. jeg er 16 år, og slutta på ungdomskolen i går og da skulle vi seffølgelig feire. så vi dro ut i skogen for og drikke og feire, jeg drakk meg i god form og det kom til et pungt der jeg pluttslig ble sørpe full. jeg husker ikke noen ting. men fikk høre at jeg hadde spydd over meg. og ble helt borte, klarte ikke og sykle hjem. så noen kompisser slang meg i bilen og kjørte meg hjem.
trur du folk kommer til og ta meg som en taper eller tulling framover?
Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

hei. jeg er 16 år, og slutta på ungdomskolen i går og da skulle vi seffølgelig feire. så vi dro ut i skogen for og drikke og feire, jeg drakk meg i god form og det kom til et pungt der jeg pluttslig ble sørpe full. jeg husker ikke noen ting. men fikk høre at jeg hadde spydd over meg. og ble helt borte, klarte ikke og sykle hjem. så noen kompisser slang meg i bilen og kjørte meg hjem.

Neida, slapp av. Det kan skje med alle :)

Men vær forsiktig med alkohol, du burde vente til du er 18 år. Men det er vel ikke realistisk.

Skrevet

mamma og pappa fikk jo vite det. og trur andre foreldre fikk vite om tillstanden min. 
de er veldig opptat på og ha et godt rykte. trur du de blir veldig sure om de får høre det av andre?

stjernestøv
Skrevet

mamma og pappa fikk jo vite det. og trur andre foreldre fikk vite om tillstanden min. 

de er veldig opptat på og ha et godt rykte. trur du de blir veldig sure om de får høre det av andre?

Tror det er vanlig at folk drikker på din alder og kan bli for fulle, det vet nok dine foreldre og. Men kanskje du har lært etter denne gangen? Vær forsiktig neste gang, du trenger ikke drikke deg drita. Det var vel ikke særlig gøy heller?

Skrevet

husker jo ingenting. våkna i gangen. morro til og starte med. hadde jeg ikke hatt kompisser som fikk meg hjem. hadde jeg ligget der i skogen alene

stjernestøv
Skrevet

husker jo ingenting. våkna i gangen. morro til og starte med. hadde jeg ikke hatt kompisser som fikk meg hjem. hadde jeg ligget der i skogen alene

Alkohol er ikke til å spøke med, vent til du blir eldre.

Skrevet

Så har du kanskje lært nå da.

Skrevet

Hvis dere absolutt må drikke, hold deg til øl. Da er det mindre risiko for å havne i slike situasjoner. Sprit er "farlig" på flere måter.

Nicklusheletida
Skrevet

Hvis dere absolutt må drikke, hold deg til øl. Da er det mindre risiko for å havne i slike situasjoner. Sprit er "farlig" på flere måter.

Minner meg om en samtale jeg overhørte mellom eldstedattern min og sønnen min for noen år siden som ikke var ment for mine ører.

Hun : Når du begynner å drikke Petter, så husk at du  bare må drikke øl. Sprit er farlig !

Da skjønte jeg at hun hadde hatt en mindre hyggelig opplevelse ;)

AnonymBruker
Skrevet

Neida, slapp av. Det kan skje med alle :)

Ikke alle. Jeg har aldri vært full.

Anonymous poster hash: dc445...7fa

stjernestøv
Skrevet

Ikke alle. Jeg har aldri vært full.

Anonymous poster hash: dc445...7fa

Flott det :) Neida det skjer ikke med alle, skrev det _kan_skje med alle.

Gjest Gargamel
Skrevet

Hei

De kommer til å se på deg som en tulling en liten stund, men det blir fort glemt.

Å drikke så mye at man får blackout er seriøst. Mange dør av akutt alkoholforgiftning, og du var nok ikke veldig langt unna dødelig promille.

påskelilje
Skrevet

Det kan godt være at "folk" snakker om deg noen dager fremover, det kommer vel litt an på hva slags folk du var sammen med, om det er vanlig blant disse å drikke mye eller ikke. Tviler på at foreldrene dine får høre det fra andre foreldre.

Uansett - gjort er gjort. Godt du hadde noen kamerater som tok vare på deg og fikk deg hjem. Det er kjempeviktig at dere passer på hverandre! Neste gang er det kanskje du som holder litt igjen, og passer på de andre. Hør på rådene over her: hold deg til øl, hold deg borte fra sprit, ikke hell innpå masse på en gang, slik at du blir dårlig og/eller får blackout.

Nå har du prøvd å bli sørpe full. Ikke gøy når det tipper helt over, slik det gjorde, var det vel? Så neste gang lar du være å drikke (husk det er faktisk 18 års grense på øl, og 21 år på sprit - og det er en grunn for at det er slik), eller du drikker i alle fall mindre, slik at du har kontroll :-)

Skrevet

Slapp av. Det er første gang du drikker? Det betyr at du ikke kjenner kroppen din og hva du tåler enda. Hold deg til øl, og når du kjenner du begynner bli brisen så husk brems ned. Det tar tid fra du drikker til alkoholen tas opp i kroppen. Derfor farlig med shots som man kan klare flere på i løpet av 20 min og man blir farlig full.

Håper dine foreldre møtte deg med forståelse og kan gi deg informasjon. Dette er en del av det å bli voksen. Ikke ta det så tungt er mitt råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...