Gå til innhold

Avlyst retreat, hjemlengsel

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Det er flaut, endelig tenkte jeg at barnet mitt taklet at jeg var borte en helg, så jeg skulle reise på en retreat, bo hos nonnene, lese på biblioteket, sole meg i klosterhagen og bare nyet aleneheten,

Men så fikk min datter uro og det resulterte i at jeg bare kom til første rundkjøring, og sånn ble helgen avlyst.

Jeg er jo fornøyd, jeg trives best hjemme, men en sånn helg for meg selv tenkte jeg siden jeg fikk tilbud var lurt.

Det var flaut å sende beskjed nå om at jeg ikke kom, denne helgen heller:-(

Huff.

Men nå skal jeg vente til hun blir tenåring, da syns hun sikkert det er mer ok at jeg drar bort en helg.

Men saken er også at jeg er opplagt og lager systemer i hele huset, alt ligger perfekt i en mengde nyinnkjøpte bokser, jeg lager nå et nytt skosystem, der jeg sorterer sko, i esker, med plastark, stive i mellom, det ser flott ut, og slik kan jeg stable i høye og lave converse i høyder, feks.

Jeg har også laget systemer i bilder, blader, nytt boksystem, egen eske for gjenglemte ting( jeg misliker når jeg ikke vet hvor ting skal ligge og gjenglemte ting har jo ingen plass) nye esker til alt fra sminke til kremer til kort og gaver, nå er jeg snart ferdig med hele huset :-) da mener jeg fra innerste krok i bod i kjeller, til førstehjelpsskrinet i kjøkkenskapet, når jeg nå nærmer meg enden, og det ikke fins noe å forbedre, starter jeg på Hagen, der er det en hel del, jeg har allerede skrubbet putekasenene, og luket en skråning på 20 m ca.

Men det er mye igjen, å ha hage er ikke for de late.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399277-avlyst-retreat-hjemlengsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Kunne ikke faren være hjemme med henne?

Hei!

Jo han er her.

Meni hun er en mammadalt, i ordets rette forstand:-(

Det var et flaut svar jeg fikk;-( fra søstrene :-( sø flau jeg er ...

Søstrene forstod ikke at en 7 åring kan være så avhengig

Ikke jeg heller, jeg hadde ingen mor, men vil være en god mor:-(

Og er det med blandet resultat, jeg gjør feil, men mener alt godt :-(

Åååå om jeg bare hadde min psykiater nå!!!!!

Endret av Madelenemie
Nicklusheletida

Hei!

Det er flaut, endelig tenkte jeg at barnet mitt taklet at jeg var borte en helg, så jeg skulle reise på en retreat, bo hos nonnene, lese på biblioteket, sole meg i klosterhagen og bare nyet aleneheten,

Men så fikk min datter uro og det resulterte i at jeg bare kom til første rundkjøring, og sånn ble helgen avlyst.

Jeg er jo fornøyd, jeg trives best hjemme, men en sånn helg for meg selv tenkte jeg siden jeg fikk tilbud var lurt.

Det var flaut å sende beskjed nå om at jeg ikke kom, denne helgen heller:-(

Huff.

Men nå skal jeg vente til hun blir tenåring, da syns hun sikkert det er mer ok at jeg drar bort en helg.

Men saken er også at jeg er opplagt og lager systemer i hele huset, alt ligger perfekt i en mengde nyinnkjøpte bokser, jeg lager nå et nytt skosystem, der jeg sorterer sko, i esker, med plastark, stive i mellom, det ser flott ut, og slik kan jeg stable i høye og lave converse i høyder, feks.

Jeg har også laget systemer i bilder, blader, nytt boksystem, egen eske for gjenglemte ting( jeg misliker når jeg ikke vet hvor ting skal ligge og gjenglemte ting har jo ingen plass) nye esker til alt fra sminke til kremer til kort og gaver, nå er jeg snart ferdig med hele huset :-) da mener jeg fra innerste krok i bod i kjeller, til førstehjelpsskrinet i kjøkkenskapet, når jeg nå nærmer meg enden, og det ikke fins noe å forbedre, starter jeg på Hagen, der er det en hel del, jeg har allerede skrubbet putekasenene, og luket en skråning på 20 m ca.

Men det er mye igjen, å ha hage er ikke for de late.

Er du helt ærlig med deg selv ? Får inntrykk av at det er du som er urolig ?

Hei!

Jo han er her.

Hvis jenta og faren har et normalt godt forhold til hverandre så hadde ikke verden gått under om du hadde dratt, ei heller hadde hun fått varige men av det. Jeg synes du skulle dratt, tror du hadde trengt den helgen for deg selv i ro og fred. 

Annonse

Hei!

Jo han er her.

Jeg synes ikke det er rart om hun ikke for tiden takler at du blir borte flere dager på rad. Det har vært mye uro i familien den siste tiden som følge av sykt søsken, og det har helt sikkert vært en belastning for den yngste også.

Neste gang du planlegger å være borte, så kan dere kanskje bruke mer tid på forhånd til å planlegge hva hun skal gjøre når hun blir urolig. Jeg tror ikke det er bra for henne om du altfor lett kommer løpende med en gang hun signaliserer at hun har det vanskelig.

Madelenemie

Er du helt ærlig med deg selv ? Får inntrykk av at det er du som er urolig ?

Hei!

Jeg har tenkt på det der i natt, at det nok er en kombinasjon, jeg er jo ikke spesielt glad for å fra noe annet sted.

Tenkte sove i en fremmed seng osv... Man sover jo ikke så bra borte, man ligger og hører på andre lyder, og ser ikke de vanlige hyggelige tingene man kjenner.

Madelenemie

Hvis jenta og faren har et normalt godt forhold til hverandre så hadde ikke verden gått under om du hadde dratt, ei heller hadde hun fått varige men av det. Jeg synes du skulle dratt, tror du hadde trengt den helgen for deg selv i ro og fred.

Hei!

Takk:-) det mente de andre barna også:-)

De prøvde overtale meg, men hun yngste hang på meg og sa hun var så glad jeg var hjemme igjen.

Siden jeg hadde vært på "tur" jeg hadde i allefall pakket alt, kjørte jeg innom en butikk og kjøpte en gave til hun yngste, en liten kommende med fugleskuffer :-) søt:-)

Hun er veldig knyttet til meg, men like glad i sin far, men det er meg hun sover med.

Madelenemie

Jeg synes ikke det er rart om hun ikke for tiden takler at du blir borte flere dager på rad. Det har vært mye uro i familien den siste tiden som følge av sykt søsken, og det har helt sikkert vært en belastning for den yngste også.

Neste gang du planlegger å være borte, så kan dere kanskje bruke mer tid på forhånd til å planlegge hva hun skal gjøre når hun blir urolig. Jeg tror ikke det er bra for henne om du altfor lett kommer løpende med en gang hun signaliserer at hun har det vanskelig.

Hei!

Lurt.

Faktisk reiser hun en del bort på overnattinger, hun liker å overnatte hos andre, det er ikke noe problem, det er bare at natten hjemme blir vanskelig uten meg, tomt og rart sier hun.

Så da er det mulig hvis jeg spør om hun vil overnatte hos en venn en helg:-) da er det jo ikke noe problem for meg å dra. Søstrene sa jeg har helgen til gode.

Det er flere mennesker hun trives godt hos:-)

AnonymBruker

Får håpe du får oppleve retreat senere, da. For det er virkelig herlig. Før jeg opplevde det, trodde jeg at jeg visste hva hvile var. Retreat virker mye sterkere. Det satt faktisk i meg flere dager etterpå!

Anonymous poster hash: f0eea...937

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...