Gå til innhold

Noen råd i forb med negativ skolestart for 10 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Datteren min gledet seg til å hilse på sin nye klasse og skole, nå på tampen av semesteret (vi flytter nå). På sin forrige skole var det dårlig miljø.

Hun kom slukøret hjem fra sitt første møte med skolen. Hun forteller at mange av elevene kom bort til henne og viste interesse i løpet av dagen. Men hele 3 elever, etter tur, hadde sagt lavt til henne: Hun (eller han) der borte (navn) er bare teit, eller Hun burde du ikke leke med, og liknende, om andre elever altså.

Datteren min syns det var ubehagelig. Hun opplevde det som baktalelser og sladder og syns ikke det virker som så godt miljø. Hun visste ikke hva hun skulle svare (hun er ikke så flink til å si fra heller).

Jeg må si jeg ble litt paff selv da hun fortalte det, for akkurat det har ikke vært så vanlig på hennes forrige skole, selv om det er dårlig miljø.

Nesten så jeg har lyst til å tipse lærerne der, om at kanskje de bør snakke med elevene sine om hva som er positivt og negativt når det begynner nye elever.... Men har jo ikke lyst til å si noe som gjør at andre elever blir negative mot barnet mitt da....

Anonymous poster hash: 53bf1...d13

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...