Gå til innhold

AAP og lønnet arbeid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mottar AAP og har en lønnet heltids sommerjobb samt deltidsjobb ved siden av. Det står at jeg skal kontakte NAV for hvordan meldekortet skal fylles ut for arbeid over 37,5 timer. Er det noen som har jobbet ut over normal arbeidstid og hvordan har dere fylt ut meldekortet med hensyn til dette? Håper det ikke er ulovlig å jobbe mer en 37,5 timer per uke i forhold til at jeg ellers har AAP, så lenge jeg melder i fra om det.

Har ikke meldt direkte til NAV for å si fra om at jeg har en lønnet midlertidig jobb, men regner med at det holder å melde via utfylling av lønnet arbeid på meldekortet.

Vil jeg få de skattefrie pengene som normalt sett skulle kommet i juni, selv om jeg har vært i lønnet arbeid en av to uker i perioden, eller får jeg dem tilbake på skatten neste år?

Anonymous poster hash: 2b51f...b1d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399323-aap-og-l%C3%B8nnet-arbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg mottar AAP og har en lønnet heltids sommerjobb samt deltidsjobb ved siden av. Det står at jeg skal kontakte NAV for hvordan meldekortet skal fylles ut for arbeid over 37,5 timer. Er det noen som har jobbet ut over normal arbeidstid og hvordan har dere fylt ut meldekortet med hensyn til dette? Håper det ikke er ulovlig å jobbe mer en 37,5 timer per uke i forhold til at jeg ellers har AAP, så lenge jeg melder i fra om det.

Har ikke meldt direkte til NAV for å si fra om at jeg har en lønnet midlertidig jobb, men regner med at det holder å melde via utfylling av lønnet arbeid på meldekortet.

Vil jeg få de skattefrie pengene som normalt sett skulle kommet i juni, selv om jeg har vært i lønnet arbeid en av to uker i perioden, eller får jeg dem tilbake på skatten neste år?

Du har da ikke rett på aap i det hele tatt om du har en fulltidsjobb. Som regel har du ikke lov til å jobbe mer enn 60% før du mister aap. Går ut fra at du ikke mottar aap mens du jobber så mye som du gjør, men at du fortsatt fyller ut meldekort? Gi beskjed til NAV-kontoret dersom du mottar begge deler for det er feil.

Anonymous poster hash: 07e33...2bf

AnonymBruker

Jeg mister pengeutbetaling fra NAV i de periodene jeg jobber over 60%, slik det står i regelverket som jeg har lest. Spørsmålet mitt dreide seg om de kan trekke meg ekstra fra en periode jeg ikke er i lønnet arbeid, når jeg jobber f. Eks 50 timer pr uke i denne begrensede perioden.

AnonymBruker

Jeg mister pengeutbetaling fra NAV i de periodene jeg jobber over 60%, slik det står i regelverket som jeg har lest. Spørsmålet mitt dreide seg om de kan trekke meg ekstra fra en periode jeg ikke er i lønnet arbeid, når jeg jobber f. Eks 50 timer pr uke i denne begrensede perioden.

Det kan de, da jobber du mer enn 60%,

Anonymous poster hash: d1c1f...cbc

Annonse

AnonymBruker

Det vet jeg ;)

Ser ikke ut til at jeg får til å gjøre meg forstått. Kanskje det ikke er noen som er i lønnet arbeid her.

Det er ikke alle som evner å skrive klart og tydelig kanskje?

Anonymous poster hash: d1c1f...cbc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...