Gå til innhold

Førskolegutt og raserianfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en gutt som begynner på skolen til høsten. I det siste har han fått noen voldsomme raseri anfall. I dag villa han ha med broren sin på lekeplassen. Broren er 13 år og han orket ikke det. Han er jo stor og skjønner jo at han ikke orker å leke med broren så mye. Da fikk 6 problem ett anfall. Han gråt og maset i en time helt til jeg tvang av han klærne og tok han med for å dusje. Da roet han seg ned. Jeg kan ikke huske at storebror var sånn i den alderen. Heller så har jeg glemt det. Noen flere som har 6 åringer med sånne raserianfall?

Anonymous poster hash: ab371...030

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/399333-f%C3%B8rskolegutt-og-raserianfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gutt som begynner på skolen til høsten. I det siste har han fått noen voldsomme raseri anfall. I dag villa han ha med broren sin på lekeplassen. Broren er 13 år og han orket ikke det. Han er jo stor og skjønner jo at han ikke orker å leke med broren så mye. Da fikk 6 problem ett anfall. Han gråt og maset i en time helt til jeg tvang av han klærne og tok han med for å dusje. Da roet han seg ned. Jeg kan ikke huske at storebror var sånn i den alderen. Heller så har jeg glemt det. Noen flere som har 6 åringer med sånne raserianfall?

Min var ekstremt sensitiv og emosjonell rundt 6-årsalderen, det skulle ingenting til før verden raste sammen, og jeg fikk vite at dette omtales som prepubertalitet. Møt han med masse forståelse og varme, og ros han for små ting han gjør som er bra sånn at det ikke bare blir fokus på eksplosjonene. En fattig trøst kanskje, men min hadde til gjengjeld ingen trass i 13-14-årsalderen, så kanskje disse prepubertale ungene gjør seg ferdig når de er 6-7? ;)

Hehe. Vi får håpe det :-)

Jeg har jo også en 13 åring så vist han også blir hormonell akkurat no så kan det hende at jeg må telle til 10 mange ganger om dagen;-)

:) Det kan godt være. Du får tenke at det er som med våkenattperioden - selv om det ikke virker sånn mens det står på som værst, så går det faktisk over. Lykke til :)

Endret av Kayia

Annonse

Har en gutt som begynner på skolen til høsten. I det siste har han fått noen voldsomme raseri anfall. I dag villa han ha med broren sin på lekeplassen. Broren er 13 år og han orket ikke det. Han er jo stor og skjønner jo at han ikke orker å leke med broren så mye. Da fikk 6 problem ett anfall. Han gråt og maset i en time helt til jeg tvang av han klærne og tok han med for å dusje. Da roet han seg ned. Jeg kan ikke huske at storebror var sånn i den alderen. Heller så har jeg glemt det. Noen flere som har 6 åringer med sånne raserianfall? Anonymous poster hash: ab371...030

Barn får ofte en krise i den alderen, prøv å Google 6-årskrisen. Noe med at 5-åringen er trygg og selvsikker, mens 6-åringen begynner å skjønne at "ikke alle liker meg", "ikke alle er greie", "noen er flinkere enn meg til ..."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...