Gå til innhold

Bli med inn i avgangshallen - ved reise alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en datter på 15 som muligens skal møte noen i Spania i sommer og må da fly alene ned.
Er det slik at man får følge frem til flyet går når de reiser alene?

Eller er grensen ev 12 år eller noe, og hun på 15 blir sett på som stor nok til og komme seg avgårde selv? :)

Hun er litt engstelig, så skulle gjerne sittet og ventet ved avgangshallen sammen med henne, helt til hun gikk på flyet... men er det lov?

Anonymous poster hash: 178e9...35c

Fortsetter under...

Madelenemie

Har en datter på 15 som muligens skal møte noen i Spania i sommer og må da fly alene ned.

Eller er grensen ev 12 år eller noe, og hun på 15 blir sett på som stor nok til og komme seg avgårde selv? :)

Hun er litt engstelig, så skulle gjerne sittet og ventet ved avgangshallen sammen med henne, helt til hun gikk på flyet... men er det lov?

Hei!

Du kan be om følge, men det koster ekstra.

Vi med autisme trenger ofte følge, en venn av meg betaler følge for sitt barn når reiser til far i utlandet,

Det er en del fordyrende, men trenger man det, så må man legge det inn i prisen, dessverre-.

mariaflyfly

Ja, det er lov, og det er ikke noe du betaler ekstra for. På Gardermoen går du da gjennom en egen inngang på innenlandsflyving, jeg vet ikke hvordan dette er på utenlandsturer.

Jeg tror det varierer litt, når jeg skulle reise til utlandet som utvekslingsstudent fikk moren min ikke lov til å bli med til avgangshallen. Nå var jeg riktig nok 16 år da, så mulig de har en aldersgrense på 16 der. Det er jo også en stund tilbake (2 år), så mulig de har endret på det nå.  

Madelenemie

Men det er jo ikke det hun spør om, om noen andre kan følge barnet,, men om den som kjenner barnet selv (foreldren) kan være med inn. Jeg TROR det er lov, men du bør ringe og sjekke med flyselskapet.

Hei!

Ok 

Jeg er vant med mine naboer som stadig sender barna til utlandet, de betaler mye for dette, pga av trenger følge, en av mine naboer sa nettopp at det var dyrt for henne, og jeg tenkte det dreide seg om det,

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...