Gå til innhold

Alternativ behandling

Anbefalte innlegg

Det er det samme hva som hjelper.  Om det er troen eller behandlingen.  Bare det hjelper så.  Men jeg har forstått at hvis det kun er troen som hjelper så varer det ikke så lenge.  

Jo, det kan vi jo si, når det gjelder ufarlige ting som slanking, forkjølelse og lignende.  Men folk satser også penger de egentlig ikke har råd til, på uvirksom behandling for lidelser som f.eks. kreft.   Det er ikke så uskyldig. 

Fortsetter under...

Jo, det kan vi jo si, når det gjelder ufarlige ting som slanking, forkjølelse og lignende.  Men folk satser også penger de egentlig ikke har råd til, på uvirksom behandling for lidelser som f.eks. kreft.   Det er ikke så uskyldig. 

Det er jeg enig i.  Men for en kreftpasient som opplever at legene har gitt han opp.  Så tror jeg vi kanskje skal være forsiktig med å drepe alt håp hvis de ønsker å prøve noe. Jeg tror at troen kan gi dem bedre livskvalitet og kanskje også forlenge livet.  Men alt har sin grense for at det skal kunne gi de en positiv effekt. 

Det er jeg enig i.  Men for en kreftpasient som opplever at legene har gitt han opp.  Så tror jeg vi kanskje skal være forsiktig med å drepe alt håp hvis de ønsker å prøve noe. Jeg tror at troen kan gi dem bedre livskvalitet og kanskje også forlenge livet.  Men alt har sin grense for at det skal kunne gi de en positiv effekt.

Eller kanskje den siste tiden med familien blir ødelagt av virkningsløs behandling som kanskje krever reiser eller opphold borte fra hjemmet. I dyre dommer...

Annonse

alt har sin grense...? Jeg syns ikke grensene er "trange" nok i Norge i dag, i hvert fall. Det er altfor lett å selge udokumentert behandling til syke mennesker.

Når jeg skrev dette var det fra den sykes side og ikke de som tjener på dette.  Akkurat det vil ikke jeg uttale meg om.  Jeg er lite opptatt av alternativ medisin selv, så jeg har ingen forutsetning for å si hva som er for mye.

Men jeg har tro på at tro og håp kan gjøre mye med et menneske.  Derfor ville ikke jeg tatt håpet helt fra et dødssykt menneske som ønsker å prøve alternativ medisin der legene har gitt opp.  Men her kommer det inn hva jeg mente med at alt har sin grense. Gikk det for langt ville jeg kanskje prøvd å påvirke det menneske til å godta og gjøre det beste ut av tiden de har igjen. Dette er slik jeg tenker, men hva jeg ville gjort i et slikt tilfelle vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...