Gå til innhold

Automat eller manuel gir

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva er best? Jeg liker begge men min samboer vil ha atomat gir når vi skal kjøpe ny bil

Anonymous poster hash: 09812...8bb

Jeg hadde ikke vært i tvil, men valgt automat. Det er veldig behagelig å kjøre med, selv på langkjøring. Nyere automater kan også gires manuelt, altså ved at du beveger stanga opp eller ned om du vil gire den selv, hvis det skulle være viktig av en eller annen grunn, eller at du bare sette den i D (drive) og den girer selv.

Jeg kjører billøp og i den sammenhengen må jeg ha manuel, da blir automat altfor treg, men til vanlig kjøring, så fatter jeg ikke at det velges manuel.

Annonse

men til vanlig kjøring, så fatter jeg ikke at det velges manuel.

Nei si det... Kan det ha noe med prioriteringer av pengebruk å gjøre montro...? ;)

Dét, eller at man rett og slett liker følelsen av å kjøre bil the old fashion way. Jeg er en sånn en, det er mye jeg syns mister en kvalitet - opplevelsesdimensjon - når det automatiseres.

Det eneste jeg ikke liker med automatbiler, er ryggefunksjonen. Den skulle jeg ønske var manuell. Automatbiler rygger altfor fort. Det kan lett oppstå ulykker. Man har bedre kontroll med rygging på manuelt gir syns jeg.

Andre her som er enige?

Med automat venner en seg til å ha en fot klar på bremsen. Det tar nok litt tid å venne seg til at bilen vil starte å rygge så snart en slipper bremsen, men har en vent seg til det er det bare en fordel, og faktisk lettere å holde kontroll på farten også vedr rygging.

Nei si det... Kan det ha noe med prioriteringer av pengebruk å gjøre montro...? ;)

Joda, jeg kan til en viss grad forstå det, men kjøper du nytt så er det utrolig hva du kan prute ned også og legger du inn automatgiret med en gang så blir ikke forskjellen så veldig stor.

Kjøper du brukt er forskjellen enda mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...