Gå til innhold

Blir du engstelig av nyheter?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Blir dere redd av å se på nyhetene?

Verden er helt gal! Har vi grunn til å frykte? Begynner å bli redd muslimer, er det berettiget? Isis er jo...ja.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

24

• AnonymBruker

9

• Kalevaala

7

• slabbedask

3

AnonymBruker
Skrevet

ja så jeg velger å ikke så se mye nyheter, men leser vg og dagbladet men da velger jeg selv hva jeg går innpå men blir jo trekt til noen overskrifter som er skremmende.

jeg syns alt med Putin er veldig skremmende og er litt bekymra for at det skal bli en tredje verdenskrig pga Russland

Anonymous poster hash: 4c10f...d9b
stjernestøv
Skrevet

ja så jeg velger å ikke så se mye nyheter, men leser vg og dagbladet men da velger jeg selv hva jeg går innpå men blir jo trekt til noen overskrifter som er skremmende.

jeg syns alt med Putin er veldig skremmende og er litt bekymra for at det skal bli en tredje verdenskrig pga Russland

Frykter det jeg og, ser ut som verden er i ferd med å ødelegge seg selv. Mennesker har ingen verdi, det er veldig skremmende.

Skrevet

Frykter det jeg og, ser ut som verden er i ferd med å ødelegge seg selv. Mennesker har ingen verdi, det er veldig skremmende.

Enig med deg i at det er mye skummelt som skjer. Men slik har det bestandig vært. Dessverre. Og til en viss grad heldigvis - dette er ikke unikt nå.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Enig med deg i at det er mye skummelt som skjer. Men slik har det bestandig vært. Dessverre. Og til en viss grad heldigvis - dette er ikke unikt nå.

Men muslimene kan ta over Norge? Da blir vi skutt alle sammen, det er mange muslimer her nå. Det finnes Helvete, det er her på jorden. Så mye tortur og dreping, har det alltid vært sånn, er det ikke mer nå?

Jeg er ikke rasist, blir skremt. Han i isis var jo oppvokst i norge.

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet

Noen som vet hvor fattige folk får våpen fra?

I Afrika er det jo bloddiamanter, men hva med de andre landene. Kommer det av at de selger slaver? Barnesoltater og trafficking? Er det der de får penger fra?

Skrevet

Men muslimene kan ta over Norge? Da blir vi skutt alle sammen, det er mange muslimer her nå. Det finnes Helvete, det er her på jorden. Så mye tortur og dreping, har det alltid vært sånn, er det ikke mer nå?

Jeg er ikke rasist, blir skremt. Han i isis var jo oppvokst i norge.

Det finnes ekstremister innen alle religioner. Kanskje føler vi at muslimene er overrepresentert i så måte, men de aller fleste muslimene i Norge er fredelige mennesker som tar avstand fra ISIL og andre ekstreme grupper. Jeg er overhode ikke redd for at muslimene (eller andre folkegrupper) skal "ta over" Norge. Jeg har tro på demokratiet.

stjernestøv
Skrevet

Det finnes ekstremister innen alle religioner. Kanskje føler vi at muslimene er overrepresentert i så måte, men de aller fleste muslimene i Norge er fredelige mennesker som tar avstand fra ISIL og andre ekstreme grupper. Jeg er overhode ikke redd for at muslimene (eller andre folkegrupper) skal "ta over" Norge. Jeg har tro på demokratiet.

Ok, håper du har rett. Relgioner burde blitt avskaffet, det er ofte det som fører til krig. De kunne heller innført åndelige verdier.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg var litt bekymret for noen måneder siden ang Krimkrisen. Ikke nå...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok ikke muslimer klarer å ta over Norge, tror heller ikke det er så mange som ønsker å "ta over" Norge.  Men dem som er ekstremister er dem som skriker høyest og får oppmerksomhet. Alle de snille muslimene som finnes her i verden/landet kommer ikke fram i media fordi "ingen" vil lese om dem som oppfører seg akkurat som flertallet her til lands. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok, håper du har rett. Relgioner burde blitt avskaffet, det er ofte det som fører til krig. De kunne heller innført åndelige verdier.

Krig og faenskap blir det alltid. Religion eller ikke.

Anonymous poster hash: b418b...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Blir dere redd av å se på nyhetene?

Verden er helt gal! Har vi grunn til å frykte? Begynner å bli redd muslimer, er det berettiget? Isis er jo...ja.

Verden har alltid vært et galehus.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror nok ikke muslimer klarer å ta over Norge, tror heller ikke det er så mange som ønsker å "ta over" Norge.  Men dem som er ekstremister er dem som skriker høyest og får oppmerksomhet. Alle de snille muslimene som finnes her i verden/landet kommer ikke fram i media fordi "ingen" vil lese om dem som oppfører seg akkurat som flertallet her til lands. 

Håper du har rett, det finnes sikkert snille muslimer her i norge. Men se hva de gjør i sine egne land, steiner kvinner som blir voldtatt? Er redd ekstremenistene skal drepe her til lands og.

stjernestøv
Skrevet

Krig og faenskap blir det alltid. Religion eller ikke.

Virker så håpløst...

stjernestøv
Skrevet

Verden har alltid vært et galehus.

Ja verden trenger seriøs hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Håper du har rett, det finnes sikkert snille muslimer her i norge. Men se hva de gjør i sine egne land, steiner kvinner som blir voldtatt? Er redd ekstremenistene skal drepe her til lands og.

Det som er skremmende er at 2. and 3. generasjons innvandere (les muslimer) er mer religiøse og fanantiske enn 1. generasjons. DET er skremmende. Det lover likke godt når antall muslimer snart nærmer seg 1/2 million (som vil nås i løpet av de neste 20 årene).

Skrevet

Så mye tortur og dreping, har det alltid vært sånn, er det ikke mer nå?

Det har aldri vært så lite som nå, og pilen peker stadig nedover. 

Grunnen til at vi synes det er så mye, er at vi hører om nesten alt som skjer, i alle verdenshjørner.  Det er nytt.  

Før hørte vi bare om det som skjedde i Norge, og eventuelt større hendelser i utlandet.  Nå er det så mange medier som skal konkurrere med hverandre, og alle skal ha noe nytt å presentere til enhver tid - så de må grave frem noe sjokkerende hver eneste halvtime for å få oss til å klikke - eller bli sittende ved akkurat deres TV-kanal.   

Neste gang du skal lese en bok vil jeg anbefale denne:  The better angels of our nature 

Den handler om: "contrary to popular belief, humankind has become progressively less violent, over millenia and decades"

Verden har aldri vært et bedre sted

påskelilje
Skrevet

Jeg kan bli engstelig dersom det har skjedd overgrep eller overfall i nærheten av hvor vi bor, eller mot barn som er like gamle som mine (ellers i verden) - og jeg tenker at det k u n n e ha skjedd mot mine egen kjære.

Som regel distanserer jeg nok meg dessverre fra mye, jeg orker ikke ta inn all verdens elendighet inn i mitt eget hode og mitt eget liv.

Når det er sagt, så tror jeg at det skjedde like mye fælt før i tiden, men at en da ikke fikk høre om så mange hendelser.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg blir mest engstelig av nyheter om epidemier. Ebola, resistent tuberkolose, influensavirus etc. Det har vært en del falske alarmer, men før eller siden kommer det vel en skikkelig pest. Eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...