AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Min mors andre datter er en ensom sjel. Hun satt hos meg åtte timer hver dag i et par år før hun valgte bort å gå i vår onkels begravelse og heller gikk å meldte meg til barnevernet for omsorgssvikt. Hun spiste lunsj, middag og kvelds her. Hun stjal av min tid sammen med mine barn og det føles bittert. Jeg kan selvfølgelig ikke tilgi. Barnevernet har hatt en lang og seig utredning og saken ble henlagt. Så kommer problemet. Jeg vil ikke se min mors datter igjen. Hun er død for meg. Så mye smerte som hun har forårsaket. Det som nå føles vanskelig er at min mors datter har første prioritet på å besøke min mor. I dag ringte min mor å sa: "Nå har hun gått for dagen. Kan du komme på besøk? Skal jeg ile til å takke for å få lov å komme på besøk når det passer hennes datter å finne på noe annet enn å sitte hos min mor å trøkke i timesvis hver dag? Hvordan kan min mor prioritere en voksen kvinne som har forsårsaket så mye smerte foran sine egne barnebarn som heller ikke vil se hennes datter og dermed heller ikke kan besøke sin mormor når hennes datter sitter der? Rotete innlegg. Jeg vet. Betent situasjon også. Noen meninger om dette? Anonymous poster hash: 2b96c...7cc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399504-feil-forum-barn-og-barnevern/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hun satt hos meg åtte timer hver dag i et par år før hun valgte bort å gå i vår onkels begravelse og heller gikk å meldte meg til barnevernet for omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 2b96c...7cc Dere burde fiksa den begravelsen før det var gått to år, syns jeg. Ellers er det lite å gjøre med mennesker som din søster, du må enten akseptere henne som hun er, eller unngå henne helt. Hva din mor angår, så er det vel lite du kan gjøre der også? Anonymous poster hash: a69c1...845 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399504-feil-forum-barn-og-barnevern/#findComment-3549481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Du kan nesten ikke be din mor prioritere noen av dere. Hun er jo klemt mellom to stoler. Du kan derimot velge å heve deg over det og la bitterheten ovenfor din søster fare. Jeg har sett/er involvert i en familie selv hvor voksne mennesker nekter å legge bak seg ting som skjedde for mange år siden (lenge før jeg ble kjent med dem), enda personen som ble rammet selv har lagt det bak seg for lenge siden. Det er litt av en kabal som skal gå opp hver jul og hver familiesammenkomst med hvem som skal hvor og hvem som skal med osv, og jeg synes de som er så bitre rett og slett ødelegger både for seg selv og alle barnebarna. Trist å være vitne til, kjedelig å høre på alle anklagene om alt som skjedde for så lenge siden, og vanskelig å forholde seg til/ta hensyn til/planlegge rundt. Anonymous poster hash: f1955...285 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399504-feil-forum-barn-og-barnevern/#findComment-3549483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 ''Rotete innlegg. Jeg vet. Betent situasjon også. Noen meninger om dette?'' Ikke annet enn at dere alle "taper". Kan du ikke tilgi, så kan du ikke tilgi. Ingen krever vel heller at du skal ile til? Det er et tilbud du kan takke ja eller nei til. Jeg forstår godt at dette er smertefullt og vanskelig. Men er det riktig å ramme din mor med dette? Skal hun velge mellom dere pga noe din søster har gjort og som du ikke kan tilgi? Kan du ikke invitere din mor til dere av og til, slik at både du og hennes barnebarn kan kose dere sammen? Eller klarer du ikke heller å være med din mor fordi du føler hun har "valgt" din søster? Anonymous poster hash: 94ebb...e03 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399504-feil-forum-barn-og-barnevern/#findComment-3549490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 ''Rotete innlegg. Jeg vet. Betent situasjon også. Noen meninger om dette?'' Ikke annet enn at dere alle "taper". Kan du ikke tilgi, så kan du ikke tilgi. Ingen krever vel heller at du skal ile til? Det er et tilbud du kan takke ja eller nei til. Jeg forstår godt at dette er smertefullt og vanskelig. Men er det riktig å ramme din mor med dette? Skal hun velge mellom dere pga noe din søster har gjort og som du ikke kan tilgi? Kan du ikke invitere din mor til dere av og til, slik at både du og hennes barnebarn kan kose dere sammen? Eller klarer du ikke heller å være med din mor fordi du føler hun har "valgt" din søster? Anonymous poster hash: 94ebb...e03 Kan ikke min mor si til sin datter: "I morgen passer det ikke at du kommer, for jeg vil gjerne se min andre datter også?". Det er alt jeg ønsker. Hennes datter er der hver dag. Anonymous poster hash: 2b96c...7cc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399504-feil-forum-barn-og-barnevern/#findComment-3549521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Min mors andre datter er en ensom sjel. Hun satt hos meg åtte timer hver dag i et par år før hun valgte bort å gå i vår onkels begravelse og heller gikk å meldte meg til barnevernet for omsorgssvikt. Hun spiste lunsj, middag og kvelds her. Hun stjal av min tid sammen med mine barn og det føles bittert. Jeg kan selvfølgelig ikke tilgi. Hvor slapp du henne inn? Hvorfor ba du henne ikke gå etter en liten stund? Hvis du aldri ga uttrykk for at du ikke ønsket henne der hele dagen så kunne hun vel ikke vite det? Og hva din mor velger er helt og holdent hennes valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399504-feil-forum-barn-og-barnevern/#findComment-3549600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.