Gå til innhold

Hva koster det å få hogget et høyt tre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skulle ha hogget en veldig høy gran i hagen. Hva omtrent koster det? Kan vi selge trestammen til et sageri el.l., eller må vi isteden betale for at de som sager ned treet tar med seg alle kvister og stammen? Treet er svært høyt. Hogger de det da i etapper slik at det ikke skal falle på huset?

Anonymous poster hash: d9645...0f4

Fortsetter under...

Med mindre treet er noe innmari svært så tviler jeg på at et sagbruk gidder komme ens ærende for å hente en eneste trestamme... Men jeg vet ikke. :)

Når det gjelder huggingen kommer det jo helt an på om det er noen retning treet kan falle uhindret i eller ikke. Men hva det koster har jeg ikke peiling på (her tar svigerfar og kjæreste seg av store trær og bruker traktor og kjetting for å være sikre på at de faller i riktig retning), du må nesten ringe noen som driver med slikt og spørre. De vil sikkert komme på befaring før de kan gi en pris vil jeg tro.

AnonymBruker

Vi fikk det hugget av et firma til kun 3000 :) Det var en stor og fæl tuja.

De sagde det i flere deler og la det i en haug, så fikk vi bruke det til det vi ville. 
Vi trengte ikke ved, så vi ga det bort til naboen :)

Anonymous poster hash: 33406...983

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...