smurf78 Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 har fått dilla på hjemmelaget kinamat. Dvs. jeg freser gulrot, løk, bambusskudd og squash i olje og kanskje litt kylling. Så heller jeg over litt buljong og soyasaus, tar i litt maizena og serverer med ris. Har hørt at kinamat skal være så sunt. Er dette sunt? Isåfall kan jeg faktisk lage meg dette flere ganger om dagen, eller?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nanneklump Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Flere ganger om dagen høres litt mye ut, blir du ikke lei da? Men sunt er det, så vel bekomme! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hei smurf78, Jeg synes godt du kan fortsette å lage dette, men ikke hver dag. Det finnes dessverre ikke noen få matvarer som gir oss alt vi trenger av næringsstoffer. Variasjon er derfor en veldig viktig nøkkel til et sunt kosthold. Prøv å la det gå minst 3-4 dager mellom hver middag med samme mat. På den måten er det lettere å få i seg en variasjon av matvarer – som igjen vil lettere hjelpe oss til et inntak av alle næringsstoffer vi trenger. Kanskje du kan variere ingrediensene? Soyasaus er dessuten veldig rik på natrium (salt), og det bør man være litt moderat med. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.